Hoofdsponsor

1/18 Ferrari F430, ism Murphy ! [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb zelf ook weleens probleempjes met mijn modellen, maar dit slaat werkelijk alles!!
Hoe krijg je het toch steeds weer voor elkaar dat Murphy om de hoek komt kijken.
Je hebt er ook geen geluk mee, ik had de hele handel allang weggezet en dan zeg ik het netjes.
Ik prijs je dan ook met jouw enorme doorzettingsvermogen, Pascal, super vind ik dit!!!
 
Natuurlijk heeft de ovenreiniger geen enkel resultaat opgeleverd :angry:

Dus heb ik al een paar uurtjes zitten schuren aan de achterbumper, en er een eerste laagje primer op gespoten. Er komt nog flink wat schuurwerk aan de pas om de kleine krasjes eruit te krijgen, maar dat zal ook wel lukken.

"Motivation NEVER takes a day off"

Groeten

Pascal
 
Ik ben een echte Ferrari fan, vooral voor de mooie vormen :P :



Jenna_Ferrari_F430_Spyder_10.jpg

Haha, ge bent een stille genieter zie ik :)
Mooie vormen inderdaad ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het blijft vechten tegen Murphy met dit project. Vandaag ben ik een paar uur bezig geweest met het afplakken en spuiten van de raamrubbers. Het resultaat ziet er best mooi uit :

attachment.jpg

attachment.jpg

Maar tijdens het verwijderen van de tape, is de verf op 3 plaatsen mee gekomen :

attachment.jpg

attachment.jpg

Het zijn kleine plekjes, maar helaas wel goed zichtbaar. Ik ga proberen om deze plekjes opnieuw te spuiten, maar de eerste test met de achterbumper ziet er niet veel belovend uit.

Hopelijk lukt het, want het is nu stilaan genoeg geweest met al die pech :8

Groeten

Pascal
 
Dit is toch werkelijk om te huilen, Pascal, het blijft tegen zitten. :( :(
Bij de raamstijl zou je zeggen, dit is weer een hechtingsprobleem op het diecast.
Die andere plekjes zou ik niet weten, maar zekers weer balen!!
 
Hoi John,

Ik heb zo'n vermoeden dat er op de raamstijl een stukje Hotwheels verf is blijven zitten tijdens het afbijten van de verf. Dit is dan los gekomen door de tape. De koelsleuven aan de zijkant is een raadsel, er zat geen tape op ! Er is enkel een stuk tape op gevallen en met dat eraf te halen is de verf los gekomen. Heeft natuurlijk te maken met die vervelende verf en vernis waarmee Hotwheels de plastic delen van dit model heeft geschilderd. Daar wil niks op hechten. Volgende keer ga ik de plastic delen in remolie laten weken om alle vernis en verf eraf te halen.

Kleine overwinning op het geduld ^^ :

Jawel er is ook goed nieuws ! De plekjes op de achterbumper en de koelsleuf aan de zijkant van de body zijn bijgewerkt met de "spons-methode" (voor degenen die het nog niet kennen, ik zal er de komende dagen wat foto's van plaatsen). De raamlijst wordt ook op deze manier bijgewerkt, maar ik moet er een aantal lagen opzetten om het plekje te dichten.

Heb vandaag ook de glaasjes van de koplampen gepolijst en in de P+ gezet, ook dat ik goed gelukt.

Groeten

Pascal
 
Niet opgeven, Pascal!
Het komt goed, dat voel ik.
 
Opgeven ? Nee, nee, nee :nowink:

Dit model wordt afgewerkt, en het zal er goed uitzien. Niet helemaal perfect, maar het zal toch gezien mogen worden. Het belangrijkste is dat ik weer veel geleerd heb uit deze tegenslagen.
 
Perfectie bestaat eigenlijk niet,er is altijd wel iets dat verschilt,al is het bijvoorbeeld iets dat door lasers is gesneden.Niks of niemand is perfect,Men kan er enkel naar streven en dat op zich kan het zeer goed benaderen.
 
Twee dagen heb ik zitten polijsten en schuren, om daarna de plekjes in de lak / vernis opnieuw te spuiten. Op 3 van de 4 plaatsen is het gelukt, maar aan de raamstijl is er nog wat kleurverschil en moet ik de hele handeling nog eens herhalen. Helaas heb ik gemerkt dat er een grote vlek (opgehoopte grijze lak) op de rechterdeur zit, hier is ook nog flink wat werk aan.

Maar het gaat vooruit. De bodemplaat heeft zijn laatste laag zwart gekregen, het sigaretten-papier is opnieuw vervangen (was kapot gegaan door de ovenreiniger).

Er is nog een pak werk aan, morgen zal ik proberen om wat foto's te plaatsen.

Groeten

Pascal
 
Het heeft flink wat moeite gekost om de foutjes in de lak weg te werken. Op sommige plaatsen heb ik het proces van schuren / polijsten / lak spuiten 3 tot 4 keer moeten herhalen om het netjes te krijgen. Toch wel fijn dat deze Motip lak geen enkel kleurverschil geeft.

Dit was het plekje waar de vernis + grijze lak + primer was los gekomen door de tape :

F430003.jpg

Zo ziet het er nu uit (ik heb het gat eerst dicht moeten plamuren) :

F430006.jpg

F430007.jpg

De plekjes op de achterbumper zijn ook weg :

F430004-1.jpg

F430003-1.jpg

Het spuiten van de achterklep gaf geen problemen :

F430005.jpg

Beide deuren moeten wel nog bijgewerkt worden. De rechterdeur heeft een vlek met kleurverschil (komt door ophoping van de grijze lak), dit is het resultaat na 2 keer polijsten/schuren/spuiten. Moet nog een keertje gebeuren om het netjes weg te krijgen :

F430001-1.jpg

De linkerdeur heeft een druppel blanke lak, net boven de deurklink :

F430002-1.jpg

Die moet uiteraard ook nog weg, maar ik denk dat dit wel met enkel schuren/polijsten gaat lukken.

Zware bevalling dit project, maar we blijven doorgaan onder het motto :

MOTIVATION NEVER TAKES A DAY OFF

Groeten

Pascal
 
Vandaag heb ik letterlijk UUUUREN de voorruit zitten polijsten. Er zaten diverse diepe en minder diepe krassen in, en sommige waren echt hardnekkig. Ik heb schuurpadjes gebruikt, tandpasta, heavy en fine scratch remover (uit de Novus polijst-set) gebruikt. Daarna heb ik de voorruit in een badje van KLIR gelegd en laten drogen. Het resultaat zag er mooi uit, op enkele vlekken na. Deze vlekken komen er omdat de voorruit te groot is om de KLIR netjes te laten drogen.

Dus heb ik opnieuw een paar uur gepolijst, en weer ziet het er iets beter uit :

1007121.jpg

1007122.jpg

1007123.jpg

Groeten

Pascal
 
Wat een herstel zeg,goed gedaan .En zoals je zelf zegt motivatie neemt niet vrijaf hahahaa
 
Zoals ik bij F.chat al zei, het ziet er weer lekker helder uit.
De aanhouder wint, altijd.......!!
 
Dag Pascal, wat een project is dit aan het worden zeg.
Eerder dacht ik dat het bij mij auto wel eens tegen zat, nou als ik jouw verhaal lees werkt dat fantastisch relativerend, bedankt daarvoor!!

Je doorzettingsvermogen neemt groteske vormen aan en dat is positief bedoeld.

Heb je nog velgen kunnen vinden?
Veel plezier met de afwerking en ik blijf je volgen, Ronald
 
Bedankt voor de reacties.

Ik had eigenlijk een foto van de voorruit moeten plaatsen vóór ik met het polijsten begon, dan was goed te zien dat ze helemaal vol met krasjes zat.

Op de foto's van mijn laatste bericht ziet het er helder uit, maar het is nog niet helemaal netjes. Ik heb een paar verschillende doeken geprobeerd om mee te polijsten, en ik denk dat ik nu de juiste (is een soort micro-vezel doek) gevonden heb.

Tja, normaal gezien kom ik nu bij de fase waarin ik het model in de kast zet, en aan iets nieuws begin. Zo is het met mijn houten schip, de Spitfire, en een paar keer met de Beurlys gegaan. Maar deze keer niet ! Nu zet ik door tot het model helemaal klaar is. Er is nog flink wat werk aan - onder andere de zijruitjes moeten ook nog uitgebreid gepolijst worden - maar ik ga ervoor. Dit model zal klaar zijn voor de ledendag op 22 september.
 
Weer een sterke update Pascal, vakkundig bijgewerkte verflaagschade ! En die ruit ziet er ook weer smooth uit.
 
Bedankt voor de reacties. Jammer genoeg ziet de voorruit er op de foto's beter uit dan in het echt. Er zitten nog steeds wat krasjes op, hopelijk gaan die weg met nog een paar uurtjes te polijsten. Heb een busje zilverpoets aangeschaft, dat geeft voorlopig een goed resultaat, en het is een pak goedkoper dan bijvoorbeeld een compound van Tamiya. Tijd voor een update : Ik heb vandaag de ringen van de ventilatie-kokers met een Tamiya stift geschilderd, en de klokjes in het dashboard gelijmd : 15072012_28129.jpg De paddels om te schakelen kregen dezelfde behandeling met de stift. De hendels voor de richtingaanwijzers en de ruitenwissers heb ik vervangen door ijzerdraad. De originele waren veel te dik. Het stuurtje heeft een laagje matte vernis gekregen, het logo in het midden wordt nog vervangen door een wat grote exemplaar : 15072012_28229.jpg 15072012_28329.jpg De gaten in de voorste bumper hebben 2 roosters van Tremonia gekregen, er komen nog 6 kleine roostertjes op de body : 15072012_28529.jpg 15072012_28629.jpg Wacht mij nog een leuk klusje om de steunen van de spiegels af te plakken en zwart te spuiten. Hotwheels heeft deze van een zeer buigzaam "rubber-achtig" plastic gemaakt. Het minste wat ge er aan komt gaat het plooien en springt de verf eraf : 15072012_28429.jpg Tot de volgende Groeten Pascal
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan