Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
1/18 Ferrari F430, ism Murphy ! [DONE]
Pagina 1 van 22 1234511 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 317

Discussie: Ferrari F430, ism Murphy ! [DONE]

Lightbulb Ferrari F430, ism Murphy ! [DONE]

Ik was eerst van plan om deze auto om te bouwen naar de F430 Challenge van Ted Skokos, maar voor dat project heb ik een F430 Challenge Foundation gevonden. Dus wordt deze afgewerkt als een gewone F430, in een ander kleurtje en met wat extra details.
    Ik heb wat setjes bij tremonia besteld, zodra ze binnen zijn zal ik wat foto's plaatsen.

Intussen heb ik wat aan de body zitten schuren. In plaats van de verf er helemaal af te halen, ga ik proberen om de bestaande rode verf als primer te gebruiken, en er een andere kleur over spuiten.

De body is met een 3m schuurmatje (paarse kleur) geschuurd :

De gietnaden op de voor- en achterbumper zijn weg geschuurd :

De pinkerlichten zien er niet zo mooi uit. Dus het "licht" eraf geschuurd, en er een gaatje in geboord. In het gaatje komt een stukje doorzichte plastic sprue :

Het was een hele klus om de stoelen eruit te krijgen (ze zijn gelijmd en vast gesmolten op de bodemplaat), uiteindelijk heb ik de Dremel genomen, en wat materiaal verwijderd. Het interieur gaat met beige zelfklevend vilt bekleed worden :

Groeten

Pascal
    Laatst gewijzigd door wet sellery; 19-02-12 om 17:39

Standaard

Zoals gebruikelijk, Pascal zet er de zaag in....
    Mooi, toch weer eentje om te blijven volgen.
    Grtz,

Dominiek

Standaard

Het is natuurlijk allemaal een stuk kleiner dan schaal 1/8, maar de detaillering valt toch tegen. Dus tijd om het één en ander aan te passen.

Met deze foto als voorbeeld :

Ga ik proberen om de motor aan te passen :

Het is de bedoeling dat heel de "leegte" onder het rode motorgedeelte wordt opgevuld :

Verder heb ik aan de achterzijde het gat opengemaakt, hier komt PE-gaas in. Natuurlijk vond Hotwheels het nodig om hier een metalen buis te zetten, waarmee de body wordt vast geschroefd. De metalen buis + het plastic gedeelte heb ik verwijderd en het gat opgevuld :

De uitlaten moeten ook aangepast worden, want zo lijkt het nergens op :

Groeten

Pascal

Standaard

Het is niet makkelijk om iets te scratchen aan de hand van wat foto's. Gelukkig heeft Bburago de Ferrari 360 wél van een complete motor voorzien. Deze heb ik eruit gehaald, hij gaat dienen als voorbeeld om de motor en versnellingsbak voor deze F430 te maken.

De Bburago motor :

Een blokje lego en wat plasticard :

En voila, we zijn weer een stapje verder :

Groeten

Pascal

Administrator / V.I.P the--Mouse's schermafbeelding

Standaard

Knap bezig weer Pascal!

Fred
    We can not do great things in this world.
    We can only do smal things with great love.
    (Mother Theresa)

Standaard

zitten weer op het puntje van onze stoel,pascal
    mvg

peter alias hugemikus

Standaard

Thanks guys

Eigenlijk is dit "zottewerk" Er gaat nauwelijks iets van te zien zijn als de motor terug in de auto zit. Ik heb 5 F430's op schaal 1/18, en ik heb zeker geen zin om 5 keer een motor en versnellingsbak te scratchen. Maar misschien is er een andere oplossing ?

Het is misschien een idee om 1 motor + versnellingsbak te bouwen, en er dan een mal van maken zodat ik er een aantal uit hars kan gieten. Is er iemand die ervaring heeft met het maken van siliconen-mallen ?

Groeten

Pascal

Standaard

Pascal geweldig deze verbouwing goed bezig ook met het blok siliconen mal en resin gieten is een goed idee ik heb wel tips voor je ik giet zelf ook van alles het is even oefenen maar als je het onder de knie hebt raak je er aan verslaafd (ik wel dus) blijf deze zeker volgen zagen snijden gieten het is allemaal in mijn straatje en dan ook nog zo'n mooi model.

Gr
    Dirk
    Lang leven de uitvinder van het mes

Standaard

Hey Dirk,

Ik ga de motor + versnellingsbak af maken, en dan ga ik proberen om er een blokmal van te maken. Waar haal jij het materiaal om een mal te maken, en resin te gieten ?

Groeten

Pascal

Standaard

Pascal vroeger kocht ik het bij modelbrouwers.nl maar die is vrij duur nu bestel ik het hier http://www.polyservice.nl/ hoop te koop tegen een redelijke prijs.

Gr
    Dirk

Standaard

Mind9,

misschien is het een idee om eens een demo te gieten over dat resin gieten?
    maar dan wel op een volgende ledendqg, want die van nu zaterdag zit behoorlijk vol.
    Grtz,

Dominiek

Standaard

Dominiek lijkt me een leuk plan, ik moet wel even van te voren plannen werk veel in het weekend maar als ik het optijd weet kan ik wellicht iets plannen.

Gr
    Dirk
    Ps ga binnenkort weer wat gieten zal er proberen een filmpje van te maken.

Standaard

Knap project . Ik ga volgen

Standaard

Vandaag zijn de setjes van Tremonia aangekomen :

Dus ben ik begonnen met de nodige openingen te maken :

De motor heeft de 2 schuine vlakken gekregen, en het gat voor de as is geboord :

Zoals steeds geen grote vorderingen, maar we gaan een stapje vooruit.

Standaard

Dat ziet er leuk speelgoed uit hoor, en wat kost dat zo'n pe setje als ik vragen mag?
    Dirk "Alias" Pantani Op de werk bank: " Spitfire" -- "HMS Bounty" -- "Scrach ROV"

Pagina 1 van 22 1234511 ... LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten