Hoofdsponsor

1/76 Char B.1 bis & Renault FT.17 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
ben wel geen kenner,maar het ziet er goed uit ,tom
 
Deze is alweer beter dan de vorige Tom ! Je tracks en dan vooral die aangekoekte modder zien er toppie uit.
 
Deze char ziet er toch wel zeker geslaagd uit Tom! Je ziet al duidelijk de vorderingen in vergelijking met de FT17! Ik zou enkel nog wat grafietpoeder aanbrengen op de tracks (werkwijze: een potlood over schuurpapier wrijven en dit poeder met je vinger over de tracks wrijven.) Ook de antenne zou ik eerder uit streched sprue maken. Ze ziet er nu wel wat zwaarlijvig uit.
Ook de voorste lamp kan je uitboren met een boortje die een redelijke diameter heeft. Dan heb je een uitgehold lampje. Schilder daarna de binnenkant in metal. Vervolgens een drupje houtlijm erin. Geen paniek, dit droogt doorzichtig op.
Dit zijn zaken die je model zeker nog een meerwaarde zullen geven en waarbij je zelf nog meer voldaan zult zijn.
 
Hey,

Dat ziet er meer dan goed uit. Prachtig gewoon.
Persoonlijk zou ik de antenne veranderen met een koperdraadje, is nog veel fijner en iets sterker.
De verwering is heel goed gelukt, maar geef je B1 eens een drybrushske zodat de fijne details gelijk de koppen van de klinknagels goed uit komen, je model zal nog meer veranderen dan. Voor de drybrush gebruik een lichtere variant van je basiskleur.
Goe op weg, laat u gaan.
 
Merci mannen voor het geven van jullie mening en alle tips (zijn meer dan welkom).
Denk niet dat ik jullie tips niet gebruik. Doe ze niet altijd onmiddellijk op het model, maar neem ze telkens mee naar de volgende modellen.
Ik zit in een heel immens leerproces in de modelbouw, die zo omvangrijk is dat je soms niet weet waar te beginnen. Ben nu ongeveer 5 maanden bezig en had eigenlijk nooit gedacht dat ik er zo door gebeten zou zijn.

@ Mad Ice, seffens ga ik die lamp onder handen nemen zoals je me aangaf, wil ik echt uittesten.

@ Swaken, ivm de weathering, welke kleur moet ik dan nemen? Moet ik elk vlak van de camo in zn lichtere toon stoppen of is er 1 kleur wat ik kan nemen voor het hele model?

Tevens, maatjes. Ben vandaag na het werk ff naar den Hubo gereden om koperdraad, echter zonder geluk. Iemand enig idee waar je die vind en in deze schaal welke dikte kan je best nemen?

PS: By the way, ik voel me eigenlijk wel goed thuis in deze kleine schaal. Aan de masters onders ons in deze schaal, welke merken detailleren dan ook het meest hierin?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kijk eens in oude elektrische apparaten: daar zitten meestal printkaarten in waarop je van die spoeltjes terug vindt. Als je deze helemaal uit elkaar haalt houd je een mooi voorraadje koperdraad over. Grotere, zwaardere spoelen bevatten dikkere draad (transfo's e.d.), kleine spoeltjes zeer fijne koperdraad. Je kan ook gewoon elektriciteitsdraad strippen.
Kijk om je heen en je ziet overal dingen die je kan gebruiken voor je modelbouwprojectjen. Kijk maar naar Danny zijn aanstekers! Ik heb ook nog vruchteloos lopen zoeken achter koperdraad in zelfbouwmarkten. Verloren moeite.
In van die hobbywinkels waar ze vanalles verkopen voor de knutselende dames kan je wel nog één en ander vinden van koperdraad e.d. in verschillende diktes.
 
Hey,

Voor de drybrushronde mag je gerust hetzelfde kleur gebruiken maar neem dan wel de basiskleur is prominent aanwezig is op uw model. Je kunt gerust alle fijne details daarmee doen, maar op de donkere delen van de kleuren mag je niet overdrijven, anders kan het teveel worden (persoonlijk zou ik gaan voor je bleekste basiskleur).
Voor je koperdraad, zou ik zeggen, van volg de instructies van hierboven gegeven door Mad Ice, kijk om je heen en alles kan van pas komen. Ik heb zo al een hele voorraad aangelegd van die dingen, maar van de aansteker wist ik het nog niet. Mogelijk kan het zijn dat die onderdelen te groot zijn voor deze schaal. Je moet altijd kijken naar de verhoudingen, dat ze in schaal zijn.
Voor je laatste vraag, kan je gerust eens kijken naar degene die bouwen in die schaal. Je mag gerust vragen stellen aan mezelf daar ik me bezig hou met deze schaal. Je zou een grote aanwinst zijn voor de 'kleine' bouwers onder ons. ;)
 
Tevens, maatjes. Ben vandaag na het werk ff naar den Hubo gereden om koperdraad, echter zonder geluk. Iemand enig idee waar je die vind en in deze schaal welke dikte kan je best nemen?

Ik haal mijn ijzerdraadjes/ koperdraadjes van overal...
..telefoondraad, defecte toestellen (radio,..), vuilzakbinders,.....
 
Heren, heb jullie tips, commentaar, hulp, enz ten harte genomen.
De tank heeft een weathering gekregen in een lichtere toon dan de basiskleur. (veel beter en nog meer detail)
De antenne is vervangen door het metalen staafje in zo'n dingske om zakken mee dicht te binden. (dichter bij de realiteit en minder grof qua uitzicht)
De tracks hebben een behandeling gekregen met een gewoon grafietpotlood. (geeft meer de schijn van blank metaal)

Dank nogmaals voor alle hulp dit brengt me toch wel steeds tot een hoger niveau, maar nu genoeg geschreven, de bewijzen:

sized_DSC05163.jpg

sized_DSC05164.jpg

sized_DSC05165.jpg

sized_DSC05166.jpg

sized_DSC05167.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hey,

Dat is het, prachtig gewoon, de details in de vorm van die klinknagels komen zeer mooi uit.
Je kunt gerust de FT 17 ook zo onder handen nemen, kwestie van beide modellen in hun eer te brengen.
Goe bezig man. ;)
 
Zeer mooi eindresultaat, chapeau Applaus

Tip: Om zo'n ijzerdraadje mooi recht te krijgen, kan je het eens tussen een harde meetlat en een harde ondergrond leggen, daarna dan heen en weer rollen en drukken op de lat.
Je ijzerdraadje zal zeer mooi recht zijn... ;)
 
Sorry, had deze over het hoofd gezien.
Je hebt hier een mooi eindresultaat berijkt.
 
Merci makkers voor de lovende woorden.

@Beyond, merci voor de tip, heb deze ondertussen al eens geprobeerd en het werkt schitterend.
 
Amai wat een vorderingen heb jij gemaakt, hoe het volgende model gelijk zo'n pak sterker uitpakt ! Knap Tom !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan