Hoofdsponsor

1/35 eindelijk etenstijd [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
P

petra

Guest
Zo ben toch begonnen aan mijn diorama
het verhaal...

Ergens in de jaren 30.....
Een familie, moeder, vader, opa en 2 kinderen, komen van het dorp,een lange wandeling, hebben boodschappen gedaan, en komen aan een verlaten huisje, waar ze zullen eten... er komt nog, ofwel een stootkar ofwel een ezel die een kar trekt bij, de figuurtjes, en nog wat accessoires(zakjes meel, een tonnetje ennog wat ik kan vinden, bij...

Foto's van het huisje:

de doos

attachment.jpg

de inhoud

attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg

en wat dachten jullie nu? tuurlijk heb ik een klein beginnetje gemaakt hihihi

De bankjes en de tafel

attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg

er is nog niets vstgeplakt, alleen het tafelblad is aan elkaar geplakt(bestond uit 2 delen...

Heb ineens een vraagje: moet ik eerst alles wat opschuren (lichtjes dan) en dan alles apart verven? of eerst alles aaneen kleven en dan lichtjes opschuren en dan verven?...

groetjes

Petra
 
Je hoeft dit niet echt te schuren.
Een ontvettend badje is genoeg. (lauw water met een beetje afwasmiddel)
Word een leuk diotje
 
Je hoeft dit niet echt te schuren.
Een ontvettend badje is genoeg. (lauw water met een beetje afwasmiddel)
Word een leuk diotje

en alle onderdeeltjes apart schilderen? of mag ik ze eerst ineen plakken?
 
dit zal je zelf moeten ondervinden vrees ik... sommigen kleven eerst en schilderen.... anderen schilderen en kleven..... elk heeft zijn voor en nadelen.... dus ik zou zeggen even proberen en dan zul je vlug weten at er voor jou het best past....

Ikzelf zal eerst eens grondig de bouwbeschrijving doornemen en dan dingen zoveel mogelijk samenkleven..... ik probeer altijd te kijken of ik overal aan zal gaan kunnen om mooi te schilderen.... anders schilder ik de stukjes apart en kleef ze dan met houtlijm (ja echt waar) op zen plaats.....
 
Oké, zal het ondervinden met het bouwen dan... bedankt voor de info....
 
Leuk onderwerp voor het dio. :)

Veel succes met de bouw.



Droop
 
Ergens doet dit huisje me denken aan een scene uit het boek "Pyramids" van TP... (of wellicht één van de vele andere .... misscien (en wellicht eerder "Soul Music") :)
Zie ik zo de opgejaagde held schuilen naast de muur terwijl de twee assasins die op hem afgestuurd werden geconfronteerd worden met mijn favoriete figuurtje ; Dood :D
 
Btw, als je vraag over het schilderen van dat houten picknick-setje gaat, kan ik misschien wel van praktische hulp zijn (kan het niet zo goed via toetsenbord uitleggen, wel tonen), wat het huisje zelf betreft, tjah, daar zit je zo te zien in een niet gebruikelijke vorm van modelbouw. Namelijk bij de "vacuform"-bouw (waar ik geen echt meetellende ervaring mee heb behalve een half afgewerkte RC hovercraft van Hegi zo'n kleine 25 jaar geleden) maar ik weet wel dat je een vacuform kit eerst bouwt, schuurt, plamuurt... en pas als laatste begint te schilderen. Van oorsprong zal een vacuformkit geen vetlaagje hebben, omdat dit niet nodig is om de stukken van de mal te verwijderen (het is immers niet vloeibaar geweest tijdens het produktieproces), maar wegens het manipuleren doormiddel van de handjes, kan het natuurlijk nooit kwaad om het eventjes een badje te geven.
 
Btw, als je vraag over het schilderen van dat houten picknick-setje gaat, kan ik misschien wel van praktische hulp zijn (kan het niet zo goed via toetsenbord uitleggen, wel tonen), wat het huisje zelf betreft, tjah, daar zit je zo te zien in een niet gebruikelijke vorm van modelbouw. Namelijk bij de "vacuform"-bouw (waar ik geen echt meetellende ervaring mee heb behalve een half afgewerkte RC hovercraft van Hegi zo'n kleine 25 jaar geleden) maar ik weet wel dat je een vacuform kit eerst bouwt, schuurt, plamuurt... en pas als laatste begint te schilderen. Van oorsprong zal een vacuformkit geen vetlaagje hebben, omdat dit niet nodig is om de stukken van de mal te verwijderen (het is immers niet vloeibaar geweest tijdens het produktieproces), maar wegens het manipuleren doormiddel van de handjes, kan het natuurlijk nooit kwaad om het eventjes een badje te geven.

Inderdaad Dany, zo wordt het gedaan.... er staat een mooie beschrijving op de site van miniart hoe je te werk moet gaan bij het ineensteken en bij het verven... Mocht er iemand geintresseerd zijn (maar denk dat ieder van jullie al lang die site hebben gezien): www.miniart-models.com
 
Ergens doet dit huisje me denken aan een scene uit het boek "Pyramids" van TP... (of wellicht één van de vele andere .... misscien (en wellicht eerder "Soul Music") :)
Zie ik zo de opgejaagde held schuilen naast de muur terwijl de twee assasins die op hem afgestuurd werden geconfronteerd worden met mijn favoriete figuurtje ; Dood :D

:laugh::laugh::laugh:

echt gevaarlijk ze die verslaving van TP bij jou....;);):laugh::laugh::P:P
 
een kleine update van de lantaarn:

attachment.jpg
de ruitjes zelf gecratsht hé ;-) ;-) (die zaten er niet bij nl)


hier heb ik een klein foutje gemaakt door de ramen er al in te kleven, had eigenlijk moeten wachten tot het geschilderd was, maar ja met een vaste hand en proberen wat af te plakken kom je ook al ver hé hihihi

attachment.jpg

attachment.jpg

zo kan beginnen met een primer erop te zetten en daarna zwart schilderen...(eens gaan kijken op het forum hier hoe lang de wachttijd is voor de primer....)

groetjes

Petra
 
Dat is afhangkelijk van primer tot primer.
Welke primer heb je gebruikt?
 
apart model , dit zie je vaker in de modelspoorbaan catogerie
 
Hoi mensen,dit word leuk en boeiend om te gaan volgen,zulk een lantaarn zoek ik ook nog voor een dio met de mercury als die afgewerkt is.
Je bent al goed bezig merk ik zo he;)
Patje.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan