Hoofdsponsor

1/35 eindelijk etenstijd [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ziet er een stevige muur uit.
 
ja dat waren nog eens huisjes hé Jelle....in die tijd kon er nog eens een camion passeren zonder dat er kraken in de muur kwamen...

alhoewel; reden er toen al camions ? hihihi
 
zo, heb een wash op mijn binnenmuur gezet...
eerste foto zonder wash, tweede foto met wash...

attachment.jpg

attachment.jpg

Laat maar horen of dit goed is mannen, of dat er nog verbeteringen moeten aan worden gedaan...

groetjes
Petra
 
Hoi Petra,

Volgens mij ziet het er goed uit, de andere bouwers zien dat beter dan ik,
 
Ja hoor Petra dit gaat de goede richting uit dus he,je bent zeker goed bezig dat staat vast.
 
Het lichte bruin op de houten balken, is naar mijn mening niet zo geslaagd.
Misschien dat je de balken eens een drybrush geeft met ongeveer die kleur en eventueel een tweede met een nog lichtere kleur.
 
dank je wel Patje en Bart....


Het lichte bruin op de houten balken, is naar mijn mening niet zo geslaagd.
Misschien dat je de balken eens een drybrush geeft met ongeveer die kleur en eventueel een tweede met een nog lichtere kleur.

Koekie, bedoel je een drybrush met de lichte kleur doen, of een drybrush met de donkere kleur?

groetjes
Petra
 
Zo zou de binnenkant van het huis er moeten uitzien, er moet nog een zoldering bovenop komen hé...

De muren staan nog niet vast, was alleen maar om jullie een idee te geven...

attachment.jpg

attachment.jpg

toch een produktieve dag geweest vandaag, toch?

groetjes
Petra
 
Dat kun je wel zeggen, ziet er goed uit.
 
Ziet er goed uit Dirk ...... euuu Petra:P
 
Een drybrush wordt in principe altijd gedaan met een lichtere kleur dan de basis.
Dus drybrush de muren zelf met een iets lichtere tint dan die van de stenen, misschien zelfs eerst beginnen met de originele kleur, vermits er al een wash over zit.
En de Balken drybrushen met de kleur die je gebruikte om die randen te schilderen.

Drybrushen moet subtiel gebeuren, een weinig verf aan het penseel, en dan afkuisen aan een doekje of zo.
Met dit penseel ga je dan herhaaldelijk over het onderdeel in kwestie, tot de details beginnen op te lichten (kantjes en uitsteeksels en zo)
Let wel op dat je alleen datgene raakt dat je wil oplichten.
In dit geval zou ik eerst de balken doen en dan de muren zelf.

Gebruik hiervoor een zacht (eventueel plat), schoon penseel.
Als je Enamel ver gebruikt, zoals Humbrol of Revell...Niet roeren...Neem met een tandenstoker een beetje van het dikke spul onderaan in het potje, en smeer dit op een stukje karton, zodat de olie er uit trekt.

Dit is geen negatieve kritiek he, ik wil je enkel helpen door je op sommige zaken te wijzen.

Veel plezier!
 
Heb vanmiddag eens wat geexperimenteerd... 8)8)8)8)8)

een stukje van mijn hekken voor rond mijn huisje te zetten, het is de bedoeling om het ganse hek zo te doen...

attachment.jpg

attachment.jpg

eens benieuwd of jullie het wat vinden zo....(tis nog niet vernist hé...)

groetjes
Petra
 
tof is als echt gras, hoe doe je het toch allemaal

groetjes Rik
 
Mooi hoor, vooral het subtiele verschil van kleur.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan