Hoofdsponsor

1/35 eindelijk etenstijd [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Oké, heb nog wat fotokes... Tis niet veel maar tis iets hé hihihi...

eerst een paar foto's van enkele figuurtjes en wat attributen die op het dio moeten komen.... is nog niets mee gebeurd hoor, moet nog allemaal in de primer en geschilderd worden....

attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg

en dan een beginnetje van een kist..... het is nog niet vernist en er staat nog maar één laag op...Is het al wat?

attachment.jpg
attachment.jpg

sugesties zijn welkom mannen...

groetjes
Petra
 
je hebt het goed te pakken petra :)

en ook goed bezig 8)

mischien kan je een wasch over je kistjes zetten , dan komt het altijt wel iets beter over.
 
Een wasch is dat vernis? of bedoel je een witte waas erover? en met wat doe ik dat? (zijn beginnersvraagjes hé, is echt de eerste keer dat ik dit doe dus...hihihi)

groetjes
Petra
 
Een wash is een laagje heel erg verdunde verf of inkt.
Klopt niet helemaal, maar je begrijpt het zo wel.

Je koopt dit in een potje (Vallejo of Games Workshop of andere) of je gebruikt hiervoor olieverf verdunt met white spirit of terpentijn.
gwogrynfleshwash.jpg
vallejoumbershade.jpg

Met een wash creër je wat meer diepte doordat het spul de neiging heeft in spleetjes en dieper liggende delen samen te poelen.
Instant schaduweffect...

Hier enkele voorbeeldjes van Vallejo washes in verschillende kleuren en verschillende verdunning.

Black Wash:
blackwash.jpg


Umber Wash:
umberwash.jpg


Flesh Wash:
fleshwash.jpg


Sepia Wash:
sepiawash.jpg


Green wash:
greenwash.jpg


Red Wash:
redwash.jpg


Blue Wash:
bluewash.jpg


Beetje uitproberen is de boodschap.
 
je kan ook 1 druppel zwarte verf mengen met een 5 tot 10 druppels water, je krijgt dan vuil water.
dit smeer je met een borstel over je kistje dit moet niet presies gebuiren gewoon een dikke druppel aan je kwast en laat het er maar over lopen.
dit laat je dan gewoon uit drogen.

maar het spul dat koekie hier boven vermeld is natuurlijk wel echter 8)

je kan dus wat experimenteren als je wil ;)
 
Oké, dank je wel mannen, zal het dit weekend eens proberen se...(mijn weekend begint vrijdag al hihihi) en verschillende kleurtjes ervan meebrengen, want wil mijn figuurtjes ook wat echter maken...

groetjes
Petra
 
Heb 2 fotokes van afgewerkte attributen...
de kistjes zijn met wash en matte vernis gedaan...

attachment.jpg

ben best tevreden voor de eerste keer dat ik dit doe....en vond het nog leuk ook...

de tonnen zijn ook gedaan met matte vernis...

attachment.jpg

misschien moet ik op de tonnen nog wat roest opdoen?

suggesties zijn welkom...

groetjes
Petra
 
Ziet er goed uit, en je hoor roest zou mooier zijn op die vaten.
 
Er wordt goed geleerd hier, maar met zulke leermeesters hier op het forum....
Ik zie jou ook nog wel een goede lerares worden als je zo door gaat.

Fred
 
Er wordt goed geleerd hier, maar met zulke leermeesters hier op het forum....
Ik zie jou ook nog wel een goede lerares worden als je zo door gaat.

Fred

Het is inderdaad dankzij de vele aanwijzingen en de vele tips van de mannen hier dat het redelijk goed gaat.... Voor een groentje als ik ben ik daar heel dankbaar voor....

Ondertussen ben ik terug aan het huisje begonnen, zag het eerder niet zo goed meer zitten, maar heb mij er terug op toegelegd en nu lukt het redelijk om er iets van te maken, moet nog wel veel verbeteringen aanbrengen maar heb er weer zin in.... (moet eerlijk bekennen dat ik ondertussen al een ander huisje had besteld van Verellen, maar dat zal dan voor een ander dio worden hihihi) Ook de tonnen hebben een roestkleurtje gekregen, zal daar later foto's van neerzetten want tis nog niet helemaal droog, dus blinkt nog teveel...maar allé, we doen verder hé...

groetjes
Petra
 
Ik ben benieuwd om die tonnen te zien want ik moet er ook een paar maken voor min dio.
 
Op verzoek ;);)

3 foto's van de tonnen met roestvlekken...

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

aan de rode ton heb ik niets gedaan, enkel een donker rood eerste laag en een echt rood 2de laag met dit resultaat...

misschien moet er nog wat op? allé, das een probeersel hé.... en ook nog niet helemaal droog...

groetjes
Petra
 
dat ziet er heel goed uit maar de rode ton zou ik zeker zo laten het donker rood geeft de indruk dat de ton vuil ziet. dit kan je als je nog tonnen wilt maken mischien ook met de blauwe of welke kleur dan ook eens proberen.


heb je de roest er op geschilderd of is het een drybruch ?

het ziet er geschilderd uit dus kun je er mischien nog een drybruch over zetten ;)

alemaal dingetjes die je nu kunt uitproberen , ff bij de howto gaan kijken hoe je een drybruch moet zetten want het is echt niet moeilijk en geeft een heel mooi rezultaat
 
Die tonnen zien er zeker al heel goed uit Petra.
Aan die rode ton zou ik ook niet veel meer doen, ben het eens met Dirk dat die er al lekker vuil uitziet.
 
dat ziet er heel goed uit maar de rode ton zou ik zeker zo laten het donker rood geeft de indruk dat de ton vuil ziet. dit kan je als je nog tonnen wilt maken mischien ook met de blauwe of welke kleur dan ook eens proberen.


heb je de roest er op geschilderd of is het een drybruch ?

het ziet er geschilderd uit dus kun je er mischien nog een drybruch over zetten ;)

alemaal dingetjes die je nu kunt uitproberen , ff bij de howto gaan kijken hoe je een drybruch moet zetten want het is echt niet moeilijk en geeft een heel mooi rezultaat

Tis inderdaad geschilderd die roest, alles is trouwens met de borstel geschilderd, heb geen airbrush, dus zijn het mijn schilderkunsten die je nu ziet....hihihi

zal eens gaan zoeken achter die drybrush en dan eens uitbroberen...

groetjes
Petra
 
niets mis met je schilderen hoor het ziet er heel goed uit .
 
dank je Amazone, nog eens dat drybrushen proberen...

Oja, heb nog een vraag...

Wat gebruiken jullie als plaat om het dio op te zetten? want stilletjes aan moet ik daar aan beginnen denken hé...

groetjes
Petra
 
Een goedkoop fotokader kan handig zijn.
Glas eruit, en de achterkant verstevigen of vervangen.
Daarop kan je dan je diorama beginnen te bouwen.
Een voorbeeldje:
base2x.jpg


Ik gebruik oa Polyfilla One-Fill.
Kant en klaar in een potje en makkelijk te verwerken.

onefill.jpg
 
Zo, heb de binnenkant van het huisje geschilderd, allé toch al één muurtje...moet nog wel een wash hebben en vernissen, maar toch wel ff de tussenstap tonen

hier komt ie:

attachment.jpg

attachment.jpg

een hele kleine update, maar tis er eentje hé

groetjes
Petra
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan