Hoofdsponsor

1/35 eindelijk etenstijd [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
http://www.msgdenbosch.nl/joomla/

Als je eens iets meer van verweren ed wil zien,op 20 november geven ik en enkele andere mensen een soort demonstratie/workshop in st Hertogenbosch(Nederland).
Alles komt er aan bod,het zijn wel treinen ,maar dat speeld geen rol.

wauw wat een mooi gerief staat daar allemaal in dat filmpje.... :wow::wow::wow:
en zeker die spoorbaan, man wat mooi, zelf de truck rijdt over de baan...

Ben eigenlijk al weken Rik aan het lief aankijken om een treinspoor te maken (hij de electronica en dergelijke en ik het panorama) We gaan naar Genk binnen 2 weken, dus zal nog ff lief moeten kijken naar hem :laugh::laugh::laugh::laugh:

(sorry voor het off line gaan mannen..:$:$:$)

Als het weer meevalt zou het wel eens kunnen dat we langskomen...

groetjes

Petra
 
heb daarnet een uur zitten zoeken achter dat stukje op de grond (waar tapijt ligt... :wub::wub::wub::wub: )

attachment.jpg

tis een deurklink van één van de deuren, had het tussen mijn pincet zitten en schoot eruit.... :|:|:|:|

groetjes
Petra
 
ja mannen, ben hier weer met een paar fotkes ze... :unsure::unsure::unsure:

Ik mag aan het huisje beginnen bouwen, en dankzij de uitleg op de site van miniart vind ik het heel makkelijk om de onderdelen eruit te snijden...

attachment.jpg

deze heb je zeker nodig...

attachment.jpg

een keer of twee de rand volgen met die pen (wel een beetje kracht opzetten hé...)

attachment.jpg

een paar keer weg en weer gaan met het afvalstuk...

attachment.jpg

en kijk, het kraakt netjes af aan de lijn die je gemaakt hebt...

attachment.jpg

het resultaat spreekt voor zich...

attachment.jpg

is het netjes of is het netjes?... ;);););)

Vind het dus een heel mooi systeem zo, nu nog zien dat het allemaal past...Maar das voor later...

groetjes

Petra
 
Dat filmpje was op de ledendag van Modelbrouwers.nl, een Nederlands modelbouwforum.

Ik zie dit met onze ledendag ook nog gebeuren :P

Ik ben ondertussen stilletjes aan het volgen hoor;
 
Heb een vraagje: zal het ff uitleggen met foto's

attachment.jpg

attachment.jpg

volgens het plan moet ik het blauwe stuk uitsnijden en de 2 delen van muren en het dak samen plakken...

Nu is mijn vraag : als ik ze gewoon tegeneen ga plakken is het maar een hele fijne naad, zou het een oplossing kunnen zijn dat ik langs de binnenkant een fijn latje (van de afval die ik heb gespaard) erin zou kleven, zodat het gekleefde een grotere kleefrand heeft?
Zou dat dan bij al de onderdelen van de muren en het dak moeten doen...

attachment.jpg

attachment.jpg

Heb er foto's bijgevoegs zodat het misschien wat duidelijker is...

mijn 2de vraag... de onderdelen passen niet helemaal perfekt op elkaar, kan ik het met putty terug wat bijwerken?

groetjes

Petra
 
Ben dus gaan zien naar Ann haar dio, dus weet het antwoord op mijn eerste vraag al, nu nog de 2de vraag en kan weer verder...

groetjes

Petra
 
als ik het zo bekijk zijn het de hoeken die met een andere muur in verbinding staan die je zo moet openwerken. Eventueel kan je de twee delen aan elkaar lijmen en dan zo de hoek uitschuren, waarbij je de meegevormde hoek aan de binnenkant als geleiding gebruikt?

De te lijmen verbindingen kan je eventueel verstevigen met een restje of restjes afval die je langs de binnenkant van de naad lijmt.

Voor de dakdelen doen ze het anders op de site zelf als ik het zo zie:

P1160193.jpg


de opstaande rand is er niet, de delen worden volledig tegen elkaar gelijmd
 
Op de site moet je de muren niet dubbel kleven omdat je geen binnenkant ziet...

bij mijn huisje heb je nog een gedailleerde binnenkant, daarom dat je de delen tegen elkaar moet zetten,zodat je buiten een detailmuur krijgt en binnen ook een detailmuur..maar ondertussen heb ik al gaan kijken bij Ann haar dio, die had ook een detailbinnenkant...

groetjes
Petra
 
Gewoon doen zoals Ann deed.
Dan krijg je sterke muurtjes,vensters ook zo aanpakken,anders heb je vensters die langs binnen in kapelvorm staan.

Naden ed uitplamuren met plasticplamuur,geen plaaster gebruiken zoals zij zeggen.

Leve de huisjes van Miniart!!!

:laugh::laugh::laugh:

Heb hier putty liggen, kan dat ook of niet?

en wat is "coarse salt"? (om de plaasterstruktuur te verkrijgen als ik mij niet vergis) die ze op de site vernoemen?

groetjes
Petra
 
Bwa, zal dan ook wel lukken met putty hé... maar eerst mijn muurtjes bijeen plakken se...

merci voor de info mannen...

groetjes

Petra
 
Dag Petra,

Coarse Salt is grof zout. Ik weet niet in welke context we dit moeten plaatsen, wat het uiteindelijke resultaat dient te zijn.
Maar als je zegt dat het voor een plaastereffect is, zul je dit waarschijnlijk op de natte 'smurrie' moeten strooien en na droging er terug af borstelen. Hierdoor zou je een ruw 'plaaster' oppervlak moeten bekomen.

Ik heb geen ervaring met gebouwen van Miniart, maar je kunt niet missen met de binnenzijde te versterken. Ik heb wel ervaring met het bouwen van huisjes op 1/87, van mijn spoorbaan vroeger, waarbij het wel eens kon gebeuren dat de muren na verloop van tijd kromtrokken.

Groeten Rik
 
Dag Petra,

Coarse Salt is grof zout. Ik weet niet in welke context we dit moeten plaatsen, wat het uiteindelijke resultaat dient te zijn.
Maar als je zegt dat het voor een plaastereffect is, zul je dit waarschijnlijk op de natte 'smurrie' moeten strooien en na droging er terug af borstelen. Hierdoor zou je een ruw 'plaaster' oppervlak moeten bekomen.

Ik heb geen ervaring met gebouwen van Miniart, maar je kunt niet missen met de binnenzijde te versterken. Ik heb wel ervaring met het bouwen van huisjes op 1/87, van mijn spoorbaan vroeger, waarbij het wel eens kon gebeuren dat de muren na verloop van tijd kromtrokken.

Groeten Rik

Inderdaad Rik, dat is de bedoeling van dat zout...dat zout met een beetje water mengen en erop smeren, een nacht goed laten drogen (als ik het goed heb...) en dan er terug afschrapen..dan zou je het plaastereffect moeten krijgen... allé, zo leggen ze het toch uit op hun site...

groetjes
Petra
 
van een klein stukje gesproken....

attachment.jpg

het zijn scharnieren...
denk dat ik het eerst moet netjes maken voor ik het losmaak (met een vergrootglas...?

daarna moeten die 2 kleine stukjes in elkaar geplakt worden... :aargh4::1zhelp:
 
Dag Petra,

Als het scharnieren zijn, kun je ze misschien vervangen door een geplooid haakje messingdraad ?
Dergelijk fijn gepriegel vervang ik meestal direct, in de mate van het mogelijke natuurlijk. Bespaart je veel opkuiswerk, en misschien zelfs zoekwerk... ^^

Je kunt dan je draadje wat langer nemen, een gaatje boren in de muur en met een drupje secondelijm vastzetten.

Groeten Rik
 
Heb de eerste laag gelegd van een figuurtje...nu zie ik nog wel een aantal witte plekjes (hoera voor de micro op de fototoestellen hihihi), als de 2 de laag erop ga leggen, gaan die dan verdwijnen? (hoop dat jullie een beetje begrijpen wat ik bedoel)
Hoe lang moet ik wachten voor ik de 2de laag mag leggen, het is verf van tamiya (glazen potjes) die ik gebruik....?

hier komt de foto...

attachment.jpg

er zit nog een hand aan hoor,met een fles in, die hij aan zijn mond houdt, heb die apart geschilderd,omdat anders niet meer aan de rest onder zijn arm zou kunnen. Heb geprobeerd een foto ervan te trekken, maar is niet gelukt, zal morgen nog eens proberen....
 
Dag Petra,

Als het scharnieren zijn, kun je ze misschien vervangen door een geplooid haakje messingdraad ?
Dergelijk fijn gepriegel vervang ik meestal direct, in de mate van het mogelijke natuurlijk. Bespaart je veel opkuiswerk, en misschien zelfs zoekwerk... ^^

Je kunt dan je draadje wat langer nemen, een gaatje boren in de muur en met een drupje secondelijm vastzetten.

Groeten Rik

Dank je rik, zal dat zeker onthouden voor de volgende keer...Ze zitten er ondertussen al op....

groetjes
Petra
 
Ik zet mijn kleine stukjes wel op metaal draad en dat van paperclips Petra,zie je zo heeft elk zijn/haar methode he,ja je kan het zien bij de figuurtjes die ik schilderde op mercury topic.Wat het antwoord betreft van Marc,het is wel een feit ze keren steeds terug de naadjes dus mooi schuren nu je nog kan;)
Patje.
 
Ben dat ook van plan ze Patje, elke naad die ik zie, gaat verdwijnen hihihi

heb geprobeerd met ijzerdraad, maar kreeg ze er niet ingeduwd... mijn figuurtje hangt nu nog aan het rooster van de verpakking, aan de onderkant van zijn schoenen, dat moet toch aan de grond geplakt worden, dus nu kan ik het zo doen...voor de andere figuurtjes ga ik het nog moeten bekijken...we zien wel, vinden wel een oplossing ervoor...

groetjes
Petra
 
Ga dat doen voor ik de 2de laag leg Patje....kan ik de naadjes dan misschien nog helemaal wat wegdoen...de volgende lijm ik helemaal inneen voor ik eraan begin...

Groetjes
Petra
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan