Hoofdsponsor

1/35 eindelijk etenstijd [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi mensen,dit word leuk en boeiend om te gaan volgen,zulk een lantaarn zoek ik ook nog voor een dio met de mercury als die afgewerkt is.
Je bent al goed bezig merk ik zo he;)
Patje.

Ja Patje is leuk om te doen... en eens iets anders...

Nu kan ik wat afwisselen hé, mijn boot, mijn papierprojekt en nu deze.... ben zelf benieuwd wat ik ervan ga terechtbrengen...
 
Ooo dat loopt wel goed hoor ben ik zeker van,er zijn er genoeg die je te hulp zulle schieten he:)
 
Met vallejo primer heb ik geen ervaring.
Maar normaal gezien is primer snel droog.
Of die van vallejo snel droog is weet ik niet,
maar er zal waarschijnlijk wel iemand ervaring hebben met deze primer.
 
.Deze ga ik van dichtbij volgen hoor. Lijkt mij een zeer leuk project. Ben benieuwd.
 
Die is praktisch direkt droog.

Misschien een domme vraag, maar is 1 primerlaag genoeg of moet je er meerdere leggen... mijn 1ste laag primer op mijn lantaarn ligt erop, heb ik heel fijn aangebracht, dus je ziet het grijze er nog door, moet het eerst volledig gedekt zijn met de primer of is dit niet nodig?
oja, en moet je tussendoor wat opschuren?

Dat waren dus 2 vragen hé...:8:8:8

groetjes
Petra
 
Beter een goede gesloten(dekkende) grondlaag,deze is van belang!
Je mag de grondlaag altijd een beetje opschuren.

Oké, dank je Marc..Ga er dan nog een paar laagjes opleggen tot het gedekt is, zal waarschijnlijk ook egaler zijn als het zwart erop komt... het droogt in ieder geval snel die primer, dus kan lekker voortdoen...
 
Volgende keer beter het glas nadien monteren,het glas is meestalhet laatste van een model.

:$:$:$

Was ik dus ook al achter gekomen Marc...hihihi

Heb nog geprobeerd of ik nog los kon maken zonder beschadigen, maar lukte niet...
Maar heb de primer op de lantaarn gedaan, en er hangt nog niets van primer aan de glaasjes, dus hoera voor mijn vaste hand.... maar inderdaad de volgende glaspartij er nadien inkleven....

groetjes
Petra
 
Oja, wil deze volledig met de hand schilderen, heb geen AB en ook geen ervarinf ermee, ga daar nog een tijdje mee wachten... (of je zou het met ecocheques mogen betalen 8)8) dan zou ik er nog eens over nadenken...)

groetjes
Petra
 
Heb ondertussen ook mijn figuurtjes voor een deel gevonden

We beginnen met de ezel en de grootvader van de familie

attachment.jpg

er moet nog een huifkar achter de ezel komen, die komt op het wandelpad te staan...

Dan hebben we een man (eigenaar van het huisje) die aan het huisje werkt en ook ff rust, kruiwagen staat naast hem...

attachment.jpg

de zoon van de eigenaar en de vader van het gezin...

attachment.jpg

en dan heb ik nog een waterput, alleen geraak ik niet goed aan de onderdelen aan uit, wat doet in godsnaam die deur bij de waterput?
benieuwd of jullie eraan uitkunnen...

attachment.jpg
attachment.jpg

Heb ondertussen ook de dochter en zoon en de moeder gevonden, maar is in bestelling bij verbrughe...

zo dat was het verhaal zo een beetje...

groetjes
Petra
 
Mooi,je zou een goede vriendin voor Ann kunnen zijn,je hebt dezelfde smaak te pakken.

Het zijn wel kostelijke figuurtjes he,Ann besteld ze rechtstreeks bij hen,gaat makkelijk maar de verzendkosten soms ;(

Binen enkele maanden komen er in 2 tijdschriften een reportage van haar dio werk,waar ze een beetje alles uit de doeken zal proberen te doen.

de figuurtjes die ik al heb komen van Domino, en inderdaad, zijn redelijk prijzig voor wat er maar in het zkje zit hihihi...

Hopelijk gaat Ann het hier laten weten dan, kan daar nog veel van leren, heb haar dio gevolgd hier, echt een prachtexemplaar...
zal blij mogen zijn als de mijne half zo mooi zal worden..

groetjes
Petra
 
benieuwd naar het vervolg van deze.

In verband met de deur, soms werd er een gesloten deksel op de put voorzien met zo'n deurtje, opdat kleine kinderen niet in de put zouden vallen, en anders, een stukje afval voor bij de verbouwingswerken...
 
benieuwd naar het vervolg van deze.

In verband met de deur, soms werd er een gesloten deksel op de put voorzien met zo'n deurtje, opdat kleine kinderen niet in de put zouden vallen, en anders, een stukje afval voor bij de verbouwingswerken...

Azo, dank je voor de info..zal dan waarschijnlijk een reservestukje worden... :)
 
terwijl ik toch bezig ben wat fotokes van de primer....

attachment.jpg

attachment.jpg

op deze zie je dat er op het voorste raampje wat primer zit, doe ik zo weg met disolvant, gaat prima...

attachment.jpg

attachment.jpg

Je ziet dat ik met kopspelden werk ipv met ijzerdraad, kreeg het ijzerdraad er gewoon niet ingeduwd, en de kopspelden wel...
als ik het maar kan vastnemen hé...

allé, nu ff ophouden met spelen hier hihihi genoeg fotokes voor vandaag, wordt vervolgd...

groetjes
Petra
 
Mooi,wel alle kantjes meeschilderen he (onderkant kap)
Hier en daar zie je nog een beetje naadjes,best nu wegschuren,ze komen anders altijd terug.

Opletten he Petra! :))

Oei de mannen worden strenger voor mij, toch maar wat opletten nu :laugh::laugh::laugh::laugh::laugh:
 
Mooi project! Ik blijf dit dus volgen. Ik heb de website van MK35 eens bekeken en ze hebben inderdaad leuke dingen. Ik heb nog nooit een diorama gemaakt maar
wat jij nu maakt heeft me ook de zin om er eens aan te beginnen. En omdat het totaal nieuw is voor mij ga ik hier duidelijk veel van leren!

groetjes
 
Mooi project! Ik blijf dit dus volgen. Ik heb de website van MK35 eens bekeken en ze hebben inderdaad leuke dingen. Ik heb nog nooit een diorama gemaakt maar
wat jij nu maakt heeft me ook de zin om er eens aan te beginnen. En omdat het totaal nieuw is voor mij ga ik hier duidelijk veel van leren!

groetjes

oeie Dempsey, begin nu pas zenuwachtig te worden ze, hihihi want dit is ook mijn eerste dio, dus zal van de tips hier zijn dat je het moet hebben, in ieder geval wordt je wel heel goed geholpen hier van de mannen...dus heb er veel vertrouwen in dat het goed gaat komen...

groetjes
Petra
 
zo een drietal fotokes van mijn schilderkunsten...

de lantaarn...

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Het blinkende op de foto's is van de flits ze mannen, kreeg het niet beter, ga er de volgende keer buiten foto's van trekken...

nu moet ik nog wat verweren (eens goed gaan rondneuzen, heb hier al hele kunstwerkjes zien staan) en dan aflakken, met glanzende lak? of matte lak? staat niet in de beschrijving, dus ff jullie hulp nodig...

groetjes
Petra
 
ahzo, oke... Olieverf heb ik hier nog staan (van vroeger, toen ik schilderen op nummer deed hihihi)

groetjes
Petra
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan