Hoofdsponsor

1/35 Apres ski [!]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Churchill

Well-known member
Registered
Lid geworden
15 apr 2008
Berichten
1.003
Hoi Allemaal

Hier zijn we nog eens met een klein modelletje 8)
Eigenlijk was het de bedoeling voor deze RUDD te bouwen naar helaas zijn we daar weer niet in geslaagd.
Sommige onderdelen waren zo slecht gegoten dat het zelf maken van de onderdelen de enige oplossing was.

Deze keer is het een kit van Trumpeter die we van de rek gesleurd hebben! 8)

images.jpg

de pasvorm van de kit is bijzonder goed, waardoor hij bijna in elkaar valt.

0002a.jpg
0001a.jpg

Alleen de veerring, deze is niet van een goede kwaliteit en daarom heb ik deze ook vervangen.

0013a.jpg

Eens dat dit gebeurt is gaat de bouw weer vrij snel vooruit.

0018a.jpg
0022a.jpg

De achterste beugels zijn nog al erg kwetsbaar en daarom hebben we deze ook vervangen door wat messing draad.

0039a.jpg
0054a.jpg

Na het bekijken van wat referentie materiaal hebben we opgemerkt dat het gashendel ontbrak in de cockpit.
Dus deze hebben we toch maar zelf gemaakt.

0052a.jpg

Ook hebben we aan de zijkant nog enkele details aangebracht met dit als eindresultaat.

0061a.jpg
0062a.jpg
0066a.jpg
0074a.jpg

Cheers,
André
 
Ziet er mij een speciaal en leuk kitje uit.
Veel plezier ermee.
 
Teveel James Bond gekeken, André ?

In ieder geval, een mooi dingetje. Vooral de scratch is heel leuk, het geeft direct een meerwaarde aan je kit.
Op naar het schilderwerk ! We volgen.

Groeten Rik
 
André, als je eenmaal de smaak van het scratchen te pakken hebt, geraak je er volgens mij niet meer vanaf. Maar dat speelt eigenlijk geen rol, want ik denk dat je weer een overtuigend model aan het neerzetten bent. Benieuwd hoe deze in de verf zal komen.
Groeten G.
 
Leuk model André. komt deze op een diotje met wat sneeuw?

Fred
 
Dit is zo'n typisch kitje wat je niet veel ziet denk ik, ben in elk geval benieuwd naar het schilderwerk.
 
Ik ben terug benieuwd naar het verweerwerk, zal terug een subliem projectje worden om te volgen :)
 
Altijd mooi als de details erop gezet worden
 
mooie bouw tot nu toe, benieuwd naar het vervolg van deze.

verwijder je ook nog alle rivetten, met uitzondering van de 5 aan de raamlijst? de andere schroeven waren verzonken in het hout van de "slee". Op armorama kan je hierover meer info vinden.
 
Een Aerosan, leuk modelletje.
Heb deze al enige jaren in mijn stash liggen van het merk Kirin, samen met de bemanning (wordt niet meer gemaakt denk ik?)
Hoewel hij er ietsje anders uitziet... (er zijn dan ook verschillende versies hé ;) )

Ben benieuwd naar de vorderingen...
 
Zeer mooi en orgineel André. Lijkt mij leuk om op 1:1 te maken en dan maar sneeuwpret hebben ( wel zonder wapen dan).
 
weeral goe bezig den andre
 
Thanks allemaal voor de leuke reactie's ;)

Inderdaad blijkbaar moeten al de klink nagels verwijderd, dus dat word weer lekker schuren!!

Cheers,
André
 
Dus de producent heeft klinknagels voorzien die er niet horen ? Wees voorzichtig met je gemonteerde fijne onderdelen.
 
Dus de producent heeft klinknagels voorzien die er niet horen ?

Ik vind dat eigenlijk wel een zwakke kant van de producent, heb daar ook al ervaring mee gehad.
 
Deze heb ik ver moeten zoeken :D
Maar het is tijd voor het draadje terug op te pakken.
Ik heb het sleetje vandaag gedemonteerd en hoop deze week nog wat tijd te vinden voor het interieur te spuiten.

Cheers,
André
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan