Hoofdsponsor

1/84 "Olena" - aangepaste Amerigo Vespucci van DeAgostini

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat zag er toch zeker lelijk beschadigd uit, maar zeer keurig gerepareerd.
 
En nog eens klaar voor een laagje lak :

attachment.php


De mast schiet ook al op , 't is wel prutswerk !:$

attachment.php


attachment.php


;)
 
hoi michiel , je wil ong de mercator nabouwen e

je kan die plannen douwnloaden ergens .
heb je deze vandoen dan zoek ik deze terug op voor u .

het is wel knap wat je laat zien al

davy
 
mooi michiel maar mag ik ff iets over je blokken ( katrollen) zeggen

je moet proberen om het gaatje van boven te houden zodat het touw over het blok loopt.
als je het gaatje van onder maakt zie je dat heel erg en ga je u daar later aan storen.
probeer dit in het oog te houden ;)

je moet dus van te voren al zien waar je blok komt te zitten en als je het touwtje er rond maakt moet je rekening houden met het gaatje
 
Eerlijk gezegd dit snap ik niet goed ...zal wel aan mij liggen .
Ik dacht dat het gaatje ''naar onder gericht'' het meest logische zou zijn !? :O
Ik zal eens gaan kijken naar de blokken van onze Mercator , dan zal het licht wel schijnen hoop ik .
;)
Ik heb trouwens speciaal voor mijn projectje een nieuwe digitale camera gekocht met krachtige zoom , zodat ik detailfoto's kan schieten .:8
 
Hier een blok op schaal 1/10 dus met een schijf, touw loopt over de bovenzijde van de schijf.
Op schaal van jouw is het blok te klein om ook nog een echte schijf te plaatsen door je touw door een gaatje aan de bovenzijde te steken komt dat visueel het het dichtste bij een echte schijf ;)

BLOK2mmtouw.jpg
 
hoi michiel , je wil ong de mercator nabouwen e

je kan die plannen douwnloaden ergens .
heb je deze vandoen dan zoek ik deze terug op voor u .

het is wel knap wat je laat zien al
davy

Met dank Davy , maar de plannen zijn al besteld , morgen of overmorgen liggen ze in mijn postbus .
;)
 
Hier een blok op schaal 1/10 dus met een schijf, touw loopt over de bovenzijde van de schijf.
Op schaal van jouw is het blok te klein om ook nog een echte schijf te plaatsen door je touw door een gaatje aan de bovenzijde te steken komt dat visueel het het dichtste bij een echte schijf ;)

Met dank Rene , nu snap ik hem , gaatjes moeten vanboven zitten om het echter te laten lijken , Ik zal de boel dan maar veranderen...zo'n 50 stuks !:( ..maar ik boor gewoon een gaatje wat hoger op de blokjes ! ^^
 
dat is het beste denk ik gewoon een gaatje bij boren.

om heel de boel nu af te breken is van het gekke daar zit veeeeeeeeeeeeeeeeeeel te veel werk in.
 
Gisteren de romp nog eens overspoten met bus van goed merk ..maar het was wat koud in de garage ( geen verwarming ) en het resultaat is een slechte uitvloeing !? Een licht sinaasappelhuid-effect . Al doende leert men ( :( ) . Dan maar de 20 graden C afwachten zeker ?

attachment.php


attachment.php
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is het probleem met onze hobby, spuiten doe je liefst niet in huis, en niet iedereen heeft een verwarmde garage :(
 
het is ook niet alleen de koude maar ook de vochtighijd die in de lucht hangt.
best je garage 1 dag opwarmen en dan spuiten. dan nog 24 hr verwarmen.

of wachten tot het weer zomer word maar dat duurt nog erg lang hoor
 
Tja , het is mijn garage niet hoewel we erboven wonen en de garage mist een deur aan de achterzijde . Die ga ik niet verwarmen hoor , ik zal wel wachten of eens langs een koetswerkbouwer gaan . ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan