Hoofdsponsor

1/84 "Olena" - aangepaste Amerigo Vespucci van DeAgostini

Status
Niet open voor verdere reacties.
het is goed dat je zelf een beetje experementeert dan kan je altijt naar jou gevoel het beste er uit halen.

ziet er mooi uit
 
Als ik van jouw was zou ik wachten met de "glaasjes" en eerst de romp spuiten, wanneer je eerst je glaasjes erin doet zullen die ook meegespoten worden hé.
 
Een paar opnamen , niet de beste maar om een idee te geven van de kleuren .
Ik ga de poortjes terug verwijderen en de romp terug afschuren omdat ik de verkeerde werkwijze gekozen heb : met rolleke en dan zie je het ''appelsieneffect'' ! :( . Dus toch maar spuiten...maar de 'kleur' zit goed vind ik . :)

attachment.php


attachment.php
 
vind hem ook mooi van kleur, en dat appelsieneffect zie ik hier niet .
 
Op de foto ziet het er strak uit Michiel, maar als je niet tevreden bent zul je het nogmaals moeten gaan doen ;).
 
vind hem ook mooi van kleur, en dat appelsieneffect zie ik hier niet .

Nu ja , ik heb de foto's waarop dit duidelijk is niet getoond , kreeg er buikpijn van . Hier en daar ook barstjes met de lijn van het hout mee en lopend door de gaten . Had ondertussen al een groter boortje gebruikt . De poortjes moeten er in glijden en niet onder dwang , al doende leert men ! :O
Dus : heel het zaakje overnieuw , ..snik . :(
 
dat komt wel goed hoor je bent zeker niet de eerste die terug opnieuw moet beginnen met het verven en je zult ook zeker niet de laatste zijn.

als je niet tevreden bent kan je best terug opnieuw beginnen want je zult je er altijt aan ergeren later . ;)
 
Ik ben in de fase gekomen dat ik de rest van mijn schip zelf moet maken ( geen geleverd materiaal van DeAgostini meer na nr 82 ) , gelukkig heb ik van iemand de BH kunnen lenen ( daar ik deze niet bezit) om alzo de boegspriet en de fokkenmast te kunnen maken .
Hierbij een foto van de boegspriet , nog wat fijnschuurwerk nodig maar hij gelijkt er al op .

attachment.php


Wat hulpmiddelen zijn nodig om stukjes haaks op de mast te lijmen :
attachment.php


Even de stukjes van de fokkenmast los gemonteerd , de grijze ''marsen'' zijn van pvc ,uiteraard na verlijming wordt alles geschilderd .
attachment.php
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Michiel, goed bezig.
Als je plannen nodig hebt, ik heb de volledige serie liggen.
En is reeds een gedeelte ingescand.
Dus het kan snel gaan.
 
@ Erik : Bedankt met het voorstel maar ik heb ondertussen de volledige bouwhandleiding en plans in handen ( tijdelijk) . Ik kan verder , al is het wat zoeken af en toe naar het juiste materiaal ( hier thuis ) voor ik elders moet gaan neuzen . Maar zo goedkoop mogelijk en daar zijn de rommelmarkten en kringloopwinkels goed voor . Slechts in uiterste nood durf ik wel eens iets te bestellen . Voor het masthout bv... de juiste diameter bij benadering althans .
Maar om de masten aan te passen gebruik ik mijn boormachine en wat schuurplankjes .
;)
 
Als je afmetingen nodig hebt.
Mijn Amerigo zit nog niet elkaar, dus ik kan de onderdelen opmeten.
 
Als je afmetingen nodig hebt.
Mijn Amerigo zit nog niet elkaar, dus ik kan de onderdelen opmeten.

Tof !! Nu doe ik het op vergelijking en op de plans van de masten kan ik ze gewoon overnemen (1mm=1mm)
Toch leg ik nog eens de nadruk erop dat het geen Amerigo V. wordt , wel zoiets als de Mercator.

Ondertussen nog wat schuurwerk en spuitwerk gedaan , grijs is grondverf ( daar wordt het satin donker blauw ) en het wit is definitief .De (pseudo)patrijspoortjes plaats ik terug voor het spuitwerk . Achteraf steek ik er (namaak)glas in = met een gaatjestang knip ik rondjes van 3,5mm uit een oud werkblad ( soort mat nylon 2mm). Eerdere test stemt mij tot tevredenheid !
;)


attachment.php
 
Met dank ,
zit ik nog wel met die vervelende overgang door de rand van de tape !:huh:
 
Vandaag tegenslag , door een foute handeling tijdens afplakken heb ik de '' staartvin'' ( waar roer aan vastzit) eraf gewrikt . :(
Heb ze al terug gelijmd maar zit natuurlijk met een breuklijn die ik terug moet bijwerken .
:huh:
 
Dat is zonde Michiel, pure pech. Is het nog een beetje weg te werken die breuklijn?
De gehele bouw ziet er trouwens zeer goed uit, complimenten.
 
De lijm is al hard geworden ( contactlijm) het stuk zit onbeweeglijk nu , de breuklijn ga ik uitfrezen en terug plamuren .

attachment.php


attachment.php
 
gelukkig is het terug te herstellen. maar wel oppassen want het is en blijft een zwakke plek nu.
 
Na wat frees , plamuur en schuurwerk ziet het er weer wat beter uit :) :

attachment.php


attachment.php
 
Dat komt goed Michiel, strakke romp en spuitwerk.
Om geen overgang te hebben op de rand van de tape, tape onmiddelijk aftrekken na het spuiten.
Bij het spuiten van meerdere lagen tape iets verder plakken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan