Hoofdsponsor

1/84 "Olena" - aangepaste Amerigo Vespucci van DeAgostini

Status
Niet open voor verdere reacties.
ja man,
mooi strak gebouwde romp,
wil ge de av als nog bouwen ik heb de plans hier liggen,
groetjes,ronny

Bedankt Ronny , maar ik zit met iets in mijn hoofd en daar ga ik nu voor , iets anders dan de AV . :)
 
Mooi gedaan en mooi strak de beplanking.
 
Hallo ik ben nog bezig hoor , had even(enkele maanden) wat anders aan de hand . Heb onlangs de werf terug opgestart . Nog maar eens afslissen en bijplamuren ....(van de romp ).
...enfin , nu schilder ik enkel en slis dan de boel weer af , de verf vult een en ander op en stelselmatig wordt de romp gladder en strakker ,
grtjs !!

Nog even wat fotos proberen...;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
attachment.php
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik volg dit forum regelmatig...

Ik reageer nog eens,zou graag de afbeeldingen te zien krijgen...

[edit] Luk, misschien de browser een keer verversen (F5), want de foto's zijn gewoon te zien. [/edit]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nog even een stand van zaken : heb voor de zoveelste keer de romp bijgewerkt met plamuur en geschuurd . Ben ook af en toe bezig met de onderdeeltjes samen te stellen en te verven , de presentatie op het schip is voorlopig en zonder lijm . Dank zij de mooie lente kon ik nog wat tijd vrijmaken voor dit projectje...:$
De romp ga ik met spuitbussen afwerken : nog een primer en dan een satijn witte laklaag . Ik hoop dat het dan uiteindelijk aanvaardbaar glad is ! :wacko:
Vooraf legde ik de romp voor het raam in de ochtendzon (tja..!?) en kon ik mooi de oneffenheden zien en aanduiden met potlood . Plamuren doe ik met 2comp. autoplamuur . Schuren doe ik met P80 , P180 en P400.( In de garage of buiten wegens stof)

attachment.php

attachment.php

attachment.php

attachment.php
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooie vorderingen.

PS : ik heb de titel van dit bouwverslag aangepast. De oorspronkelijke titel (schip), was wel heel vaag hé.

Groeten

Pascal
 
Mooie vorderingen.

PS : ik heb de titel van dit bouwverslag aangepast. De oorspronkelijke titel (schip), was wel heel vaag hé.

Groeten

Pascal

Spijtig , maar ja ..als je goed gelezen hebt ben ik helemaal niet van plan om er een Amerigo Vespucci van te maken ( met alle respect). Ik mankeer namelijk zo'n 40 afleveringen van dit model . Ben niet van plan om een te dure koop te doen om de delen te bemachtigen . Dus wordt het een soort van zusterschip met andere zeilopstelling , ongeveer zoals de '' Mercator '' . Dus ik gebruik rustig de delen die ik heb ( tem. deel 82) en geef andere kleuren , hoofdzakelijk wit , voor dekopbouw alsook de romp . Die stomme patrijspoorten ga ik zeker niet gebruiken , dat is gewoon lachwekkend .. ik vind wel een andere (goedkope ) oplossing .
Hoofdzakelijk hou ik me nu bezig met de ' Victory ' en als het even past doe ik verder aan dit '' Schip ''.
Ondertussen heb ik wel een naam bedacht ..en mijn vrouw zal best trots zijn : '' OLENA '':wub: :yeah:

attachment.php
 
Zeker mooie vorderingen.
Heb de titel aangepast naar je wens (hoop ik).
 
mooi hoor vooral het dek ziet er erg mooi uit 8)
 
Dank U ! Het doet me plezier dit te vernemen van een 4 sterren bouwer ...als ik jouw kunstwerk bekijk voel ik me toch klein worden hoor !! :08: :wow:
Ik heb eigenlijk te weinig tijd over om anderen hun werk te bewonderen ..maar het respect is er hoor !! En nu de lente zowat weggeregend word heb ik toch wat tijd extra om hier en daar eens te gaan rondneuzen .
:wub::unsure::O:wacko::ohmy: :35:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Even abbo genomen, mooije romp en dek als je het tuig op het zelfde niveau afwerkt maak je er een prachtstuk van. Tuig van de Mercator is een goed idee :)
 
Af en toe werken we nog eens aan dit projectje .... uiteindelijk na wat mislukte of slechte pogingen toch nog tot een besluit gekomen en heb ik patrijspoortjes verzonnen , ik heb revetten gebruikt , moet ik nog glasjes bedenken ...of toch maar zonder ??
De kleur heb ik ook al als voorbeeld , het wordt helemaal donkerblauw met bovenaan een witte boord . De poortjes worden ook geverfd .

attachment.php


attachment.php
 
Als glas kun je houtlijm gebruiken, werkt goed. Ik heb het ook toegepast bij mijn santa maria.
 
kleurloze silicone werkt ook goed in deze revetten je kan zien wat voor jouw het mooiste is .
 
kleurloze silicone werkt ook goed in deze revetten je kan zien wat voor jouw het mooiste is .

Dank voor de tip , ..heb net enkele gevuld met houtlijm : behoorlijk wat belletjes en onregelmatige vulling ( niveau) . Maar loopt mooi egaal uit en bij een paar is het resultaat mooi .
Met siliconen is het iets moeilijker denk ik , om tot een egaal resultaat te komen , want die vloeit niet uit !? :S
 
Hier wat experimenten : rechts = leeg , daarnaast met stukje soepel nylon ( uit een werkblad 2mm dik ), de 4 links met houtlijm ( nog niet voll. droog)
Die met het nylon stukje vind ik het meest geslaagd en er zit een zachte glans op . :)

attachment.php
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan