Hoofdsponsor

1/35 Bantam Jeep [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb de solsplus aangebracht met een penseel en dat ging heel goed. Ik denk dat ik dat met een penseel ga blijven doen want het is streepvrij en gemakkelijker uitgekuist dan een AB.

Voor de decals heb ik set en sol gebruikt en dit was m'n eerste ervaring daarmee. Het is heel goed gelukt vind ik.
Er komt op de plaatsen van de decals nu nog een laagje solsplus en dan is de wash aan de beurt.

attachment.php


attachment.php


attachment.php


En de lampjes:

attachment.php
 
Ziet er goed uit he Michel, en vind die kleuren nog steeds de max!!!
 
Merci Tom.
De onderste foto toont onder de radiator nog 2 plaatsjes om bij te werken.
Dit is ondertussen gebeurd.
Op macro zie je ook alles.
 
Merci gasten!

Ik twijfelde om eerst de stoelen te plaatsen of eerst de wash te doen.
Ik heb gekozen om toch eerst de stoelen te plaatsen.

attachment.php


attachment.php
 
Hey,

Dat ziet er indd een mooi modelletje uit.
De decals zitten strak rond of over de details, goe gewerkt. Met de Klir of sol plus zitten de decals nu in een beschermende 'cocoon' zodat ze bij de verwering geen schade kunnen lijden. Mooi.
 
Goed zo die gaat, Michel.

Nu het zal altijd wel een discussie blijven tussen voor en tegenstander van solsplus, maar in ieder geval durf ik dat zelfs niet op mijn militaire voertuigen te zetten. Maar aangezien Ron zegt dat het kan zal er wel iets van zijn.
 
Famo,

Ik doe dit al lang en zelfs tussen iedere laag verf. Dit levert geen problemen en legt zeer dunnen lagen over uw verf/decals die beenhard worden, vandaar de beschermlaag. Je kunt dit aanbrengen met de borstel of met de spuit, wel de spuit achteraf goed uitkuisen. het enige wat je hebt met deze 'kuisproducten', is dat het wat blinkt nadien, maar met een laagje matte vernis erover zie je niks meer ervan.
 
De solsplus is inderdaad maar een heeeel dun laagje, ik verschoot er zelfs van want ik heb het met een kwastje aangebracht.
Nu heb ik nog een vraagje ivm de wash.

Moet dat enkel op de opliggende delen en details aangebracht worden of gewoon heel het model ermee beschilderen?
Als ik heel het model ermee beschilder is dit dan geen filter?
 
@ Swaken : voila sie weten we nu ook weer :)
 
Update: Wash met burnt omber. Acryl verdund met water/ruitenreiniger 50/50

M'n eerste wash ooit :)
Eerst de foto's:

attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


Nu mijn vraag:

Hoe vermijd je van die droogkringen?
Is dit een beetje juist gedaan? Ik heb er maar wat overheen gedept en geborsteld.
 
Michel, het ziet er goed uit, maar je kan je wash op vele manieren 'verrijkend' laten werken door bijvoorbeeld te brushen met een zachte borstel over de ingedroogde wash, voor zachte overgangen. Met wattenstaafjes kan je erg lokaal ook weer wash weghalen...kortom spelen met de elementen tot je tevreden bent.
 
Hola, voor een eerste wash is dat zeker niet mis ,maar zoals GUnit zegt ,ge kunt gaan voor zachte overgangen.
Wat ik altijd probeer te voorkomen is die "opdroogkringen" van je wash die je ziet. Die kan je wegwerken door een penseel in de verdunner (in mijn geval geurarme WS) te steken en af te deppen op een stukje keuken/wc papier tot dat ie nog vochtig is , niet nat. Dan wrijf je die vlekken zachtjes weg tot je ziet dat je een zachte overgang krijgt van donkerder naar bleker. Let er wel op dat ge niet teveel in de naden en voegen wrijft want ge lost met je penseel de wash weer op.
Die overgang maken van donker naar bleek noemt men "blenden".
Als ge vind dat er een naad of voeg toch te hard overkomt of afsteekt tegen de rest ,kunt ge die uiteraard ook eens een wreef geven. Gebeurd het toch dat er teveel wash weg is, geen probleem gewoon een nieuwtje leggen en weer opnieuw wegblenden
Doordat ge de overtollige wash weggenomen hebt krijgt ge nog een beter diepteverschil. Voor de grotere vlakken doe ik ook zoals Guy zegt ,met een wattenstokje maar daarvan durven er pluisjes blijven hangen aan de details. Tja, zo is het altijd wat.....
 
Update:

De matte vernis van revell aqua spuit heel goed met de AB. Wat een verschil met vallejo!
Zoals Gunit al zei heb ik dus wel een witte nevel op het model. Je ziet het goed op de zwarte decal:

attachment.php


Bij dit model is dat niet erg want het wordt toch stoffig gemaakt. Voor een model waar de kleuren donker en diep moeten blijven is dit dus geen goede vernis. Spijtig want het is echt mat en spuit lekker.
 
Update:

De laatste van dit modelletje. Ik heb het model stoffig gemaakt door er tamiya buff op te spuiten.
Deze verf liet zich weer zeer goed spuiten met een lichte verdunning met universele acrylverdunner.

Het stof is wel iets te veel maar ik vond het leuk om te doen en kon niet stoppen :D
De onderkant heb ik er ook mee gedaan en de wash is daarmee ook overal afgezwakt.

Jullie zien graag foto's dus ik heb me laten gaan :) :

attachment.php


attachment.php


De gebroken grill heb ik wat voorzien van potlood:

attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


De voorste bumper staat wat schuin maar dit is doordat het frame gebroken in de doos zat. (zie begin)
De banden ga ik misschien nog voorzien van droog pigmentpoeder.

Iedereen bedankt voor de tips en trucs. Ik vond het leuk en dit zal dus zeker niet m'n laatste kit zijn.
Ik hoop dat jullie er ook iets aan hebben gehad.

Er staat hier al een tank klaar om gebouwd te worden maar eerst ga ik terug wat bouwen aan m'n RC schip.

Groeten,

Michel
 
Update:

De matte vernis van revell aqua spuit heel goed met de AB. Wat een verschil met vallejo!
Zoals Gunit al zei heb ik dus wel een witte nevel op het model. Je ziet het goed op de zwarte decal:

http://www.modelbouwen.be/attachment.php?attachmentid=9233&d=1320489895

Bij dit model is dat niet erg want het wordt toch stoffig gemaakt. Voor een model waar de kleuren donker en diep moeten blijven is dit dus geen goede vernis. Spijtig want het is echt mat en spuit lekker.

Wat heb je gebruikt om je vernis te verdunnen? Water uit de kraan of gedistileerd water? Misschien komt dit door kalkaanslag.. ???? Heb die aqua revell vernis nog niet gebruikt. maar ik denk dat het daar aan ligt. Ofwel korrelt ie doordat ie in feite te droog op het opp komt.

Ohterwise, zeer goed gedaan.
 
Merci Pastis.

Ik heb het verdund met auto air reducer. Goed spul vind ik.

auto%20air%20reducer.jpg


Ik heb het van de sponsor uit Almere.
 
Michel dit is een prachtig jeepke geworden. Super gedaan!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan