Hoofdsponsor

1/35 Bantam Jeep [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Merci voor de tips Famo!
Ik ga de wielen in elkaar steken en dan begin ik aan het schilderwerk van het chassis en de wielen.
 
Update:

Mijn allereerste airbrush sessie is achter de rug. Eerst heb ik er de pimer van vallejo opgezet en dan desert yellow van vallejo.
Deze laatste gaf wel problemen, de verf kwam niet goed uit de AB. Meer druk hielp niet veel en iets meer verdunnen ook niet. Achteraf zag ik bij het uitkuisen van de AB dat er velletjes en halfdroge slieren verf in de AB zaten! Weet iemand waaraan dat kan liggen? Ik heb verdund met de vallejo thinner, eerst 1 op 1 en dan nog dunner.

Het resultaat valt wel mee vind ik al ligt het er misschien hier en daar wat te dik op.

Foto's:

attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


Weet iemand na hoeveel tijd vallejo verf hard is? Het is nu na 5 uur wel droog maar nog niet hard.
Voor een andere kleur erover te zetten kan het beter uitgehard zijn denk ik.
 
als je grond verf van vallejo gebruikt is dit op zich geen probleem

als je dan na enkel uren met de kleur verfen begint dan moet je zeker eerst de AB uitkuisen
want
de grond verf droogt op in AB en laat kleine vellen achter die je verdere werken met AB verprutsen
dus goed uitkuisen en je probleem is van de baan

tom
 
Merci tom,

Na de primer heb ik de AB helemaal gekuist en dan 2 uur later de kleur erop gezet.
Dus de vellen zijn enkel van de kleur afkomstig.
 
Weet iemand na hoeveel tijd vallejo verf hard is? Het is nu na 5 uur wel droog maar nog niet hard.

Pas na een paar dagen kan je spreken dat de Vallejo hard is maar om verder te kunnen spuiten kan je na een half uurtje wel weer aan de gang.
Wat die velletjes betreft dat ligt dus aan de Vallejo verf want ik had precies hetzelfde probleem met mijn Cattepillar maar dan met de mat vernis van hun, dus lig niet aan jou.
 
Pas na een paar dagen kan je spreken dat de Vallejo hard is maar om verder te kunnen spuiten kan je na een half uurtje wel weer aan de gang.
Wat die velletjes betreft dat ligt dus aan de Vallejo verf want ik had precies hetzelfde probleem met mijn Cattepillar maar dan met de mat vernis van hun, dus lig niet aan jou.

Ok, merci Ron. Ik heb een mail gestuurd naar vallejo opm uitleg en ben benieuwd of ik een antwoord ga krijgen.
 
Daarom gebruik ik de laatste tijd meer en meer Tamiya acryls. En ook de Revell Aqua's voldoen best, je moet enkel heel regelmatig de naaldtip propermaken met een wattenstaafje dat in verdunner werd gedrenkt. Ik haat het als een verfmerk een vel vormt over een model ! Had dit vroeger ook steeds met Vallejo, om te maskeren met tape was dit waardeloos want het liet los, in hele vellen !
 
bijna al mijn valleyoverf onlangs weggegeven, vind dat helemaal niets. Vooral die vernis is een dikke bedoening en een ramp voor je AB.
Tamiyaverf goed verdund (1 op 8 ) kan je onder controle houden zonder dat het pistool dichtslibt. Allez ,das mijn goesting é
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb nu 4 kleuren vallejo gespoten en bij 2 kleuren heb ik problemen dat de nozzle direct dicht zit.
Niet enkel de punt maar heel de nozzle vanbinnen.
Bij de 2 andere kleuren heb ik helemaal geen problemen...

Ik ga eens verdunnen met water en zien wat dat geeft.
 
Hey,

Ik spuit altijd met Vallejo en heb nooit problemen, maar na iedere laag leg ik een laag klir, dat ook op waterbasis is. De klirlaag droogt sterk op zodat nadien er geen problemen zijn. ;)
 
Update:

Ik heb de wielen onder handen genomen. Ik moet hier en daar de verf wat bijwerken maar dat is miniem.
Met bijwerken moet je weten wanneer je moet stoppen want anders maak je het enkel nog erger.

De binnenzijde van de wielen:

attachment.php


attachment.php


De buitenzijde van de wielen:

attachment.php


attachment.php


Een beetje uitleg:

De camo (precies een circusjeep :D) heb ik gespoten met de AB. Dit was m'n tweede keer ooit met een AB dus ik ben er tevreden mee. Het was meer sukkelen dan spuiten met die vallejo maar ik geef het niet op ;)

Dan heb ik de banden met de hand geschilderd. De buitenkant is redelijk strak tegen de velg geschilderd omdat er een mooi randje zat. De binnenkant was moeilijker en dat is er ook aan te zien. Ik heb wat last van bibberende handen en bij zo een werkje laat zich dat zien. Maar het is wel leuk.

Voor de kleuren van de camo heb ik de handleiding gevolgd:

vallejo deep sky blue, green sky, desert yellow en brown rose

Voor de banden hadden ze me vallejo black grey aangeraden in de winkel maar deze vond ik te grijs. Ik heb een mengeling gemaakt van black met een beetje black grey.

wordt vervolgd...
 
Hey Michel,

Voor de 2de keer dat je met een AB werkt ziet het er toch fraai uit hoor.

Mooi spuitwerk maatje!


Droop
 
Ziet er goed uit hoor die kermis car :laugh: maar zoals Droop al zei goed gespoten.
Ik liep er ook aan te denken om mijn Jeeps zo`n camo patroon te geven maar zie er alsnog vanaf ondanks dat ze ook met deze kleuren rond reden.
 
Amai, van een specialleke gesproken, maar wel bangelijk ! Ben benieuwd waar dit gaat eindigen ? Een nieuwe trend in modelbouwland ?
 
Merci mannen :)

Tja, ik ga later nog advies vragen om het wat af te zwakken met washes ofzo. Ik heb daar 0% ervaring in.
Maar eerst ga ik de body doen.

Die camo is volgens de bouwbeschrijving van het 1st Armoured Division, HQ unit, North Africa, 1942

Die in het effen khaki van N03 Squadron Royal Australian Air Force, Libya, 1941

Ik maak de camo versie om met m'n AB te oefenen.

Een vraagje: hoe maak je de banden stofferig van het zand? Zo dat je het profiel goed ziet met zandkleur in de groeven en het contactoppervlak van de band in zwart.
 
Ik heb vallejo verf nog verdund met de AB cleaner van vallejo en dat werkt redelijk goed, kan je lang spuiten zonder dat de nozzle verstopt.
Voor een realistische kleur voor je banden kan je zwart mengen met een klein beetje skin tone.
Om je banden stoffig te maken kan je pigmenten gebruiken, de band inwrijven met pigment en dan de loopvlakken terug opkuisen zodat de pigmenten alleen in de groeven zitten.
 
Mijn ervaring met Valleyo:
korrilig van structuur, goed om te schilderen met de hand, niet goed genoeg om in de airbrush te gooien.
Daarvoor schakelde ik over naar Revell Aqua en Testors. Jammer dat ik die laatste niet meer vind. Nu ga ik die laatste proberen te vervangen door Zero Paints. Daar heb ik al veel goed over gehoord.
 
Bedankt mannen. Dat voor de bandenkleur ga ik noteren voor m'n volgende model ;)

Ik had het al eens ergens gelezen om vallejo te verdunnen met AB cleaner maar ik ga het eerst nog eens testen met water. Het is goedkoper en gezonder om mee te werken en ik heb wat tips gekregen van Swaken.
Ik kan als beginneling niet verwachten dat ik daar direct mee weg ben maar ik ga het proberen.

Update:

De body staat klaar voor het spuiten.
De stoelen laat ik apart en monteer ik na het spuiten. Ook de ruiten en voorste lichten is iets voor na het spuiten te bevestigen.

attachment.php


Het stuur wordt als allerlaatste gemonteerd omdat ik anders de bestuurder er niet meer in kan plaatsen.

attachment.php


Tussen bovenkant dashboard en body was een klein kiertje dat ik een beetje geplamuurd heb

attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


wordt vervolgd...
 
Michel,

Schone bouw tot nu toe, het model is mooi voorzien van details, laat u maar goed gaan voor het verweerproces, indien je daarin zin hebt natuurlijk ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan