Hoofdsponsor

1/24 Tamiya Morris Mini Cooper Racing [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
J

Joachim

Guest
Hey iedereen,

Het is al een hele tijd geleden. Er waren twee opeenvolgende projectjes die niet echt goed uitdraaiden, dus ik heb me even afgezet van modelbouw. Maar bij deze heb ik me een nieuwe kit gekocht en ga ik me er weer in storten.

Deze keer maak ik de Morris Mini Cooper Racing

24130m.jpg


Wel ga ik een andere kleur kiezen en hier en daar wat kleuraanpassingen doen in het interieur. Voor de rest ga ik natuurlijk proberen om deze zo proper mogelijk te maken ;)

I'll keep you guys posted!

EDIT:
Box art van deze leuke kit

TM24130_MED.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Welkom terug, en nooit opgeven, zeker je hobby niet :)
Zal een mooi projectje worden, veel succes.
 
hey joachim... welkom terug kerel.... soms heb je even een break nodig he.... alvast een mooie om er terug in te rollen.... veel plezier zou ik zeggen en tot kijks.....

groeten Jonas....
 
Mooi project.
Gaan we zeker volgen.
 
Mooie wagen,kun je me soms niet zeggen welke kleurnummer en merk van verf dat is op die foto?

In het boekje staat TS43 van Tamiya, maar dat is Racing Green en dat is een pak donkerder dan dit, dus ik zou het eerlijk gezegd niet kunnen zeggen.

Tnx gasten! Ik ga hier zeker men best voor doen en men tijd nemen ;)
 
een Mini is is altijd goed om te zien.
Mijn eerste wagentje was trouwens een Mini met die dubbele schuifruitjes in de deuren.
 
Nice :). Ik heb altijd al eentje willen hebben, maar de prijzen liggen zodanig hoog, voor de staat dat de meeste in zijn :s.

Nuja, vanavond ga ik eens beginnen met enkele stukken van de motor ineen te steken, te schuren, plamuren en spuiten met een grondlaagje ;)
 
Alé we gaan de eerste update van dit project er eens opzetten ;)

DSCN1208.jpg

DSCN1209.jpg

DSCN1210.jpg

De motor is er dus al, nu de steun en de remmen vooraan ;)
 
Motor ziet er al netjes uit.
 
Dan ga je een gewone mini moeten maken :P

En de laatste update voor vandaag. De motorsteun en de ophanging zit erop.

DSCN1211.jpg

DSCN1212.jpg

De verf was nog nat op de remklauwen, dus dat zal nog beter worden ;)

Het chassis heeft een grondlaagje gekregen en is zwart gespoten. Deze laat ik nu een dag en nacht rusten en daarna kan ik verder :)
 
joachim leuk dit project ik heb jaren voor leyland Zo hete dat nog in de jaren 70 en 80 gewerkt ga deze zeker volgen.
Een vraag zat de klependeksel er bij? want dit is een kleppen deksel van een jongere mini(deze is wel mooier) ook zatten deze deksels op de metro.
Motor ziet er goed uit alleen de versnellings bak (zit onder de motor) en de koppelingshuis waren aluminium en de motoren zelf waren in de cooper groen
http://bringatrailer.com/2007/10/26/tasteful-race-prepped-1975-austin-mini-cooper/
De motoren van de latere mini (vanaf 80) waren rood of zwart
ook had de MK1 trommelremmen en geen schijfen zo te zien is het wel een MK1 (vanwegen de schuiframen) alleen het onderstel is van een latere mini
Enfin een leuk project en als ik het zo zie gaat dit een pracht model worden mocht je nog wat vraagjes hebben laat maar weten.

succes en Gr
Dirk

Succes met de bouw.

Gr
Dirk
Ps Nog een vraagje heeft deze mini 1 of 2 tanken de echte cooper heeft 2 tanken (dus ook twee tankdoppen)
 
Laatst bewerkt:
De geschiedenis van Mini is me bekend :). Mijn ma heeft nog met een Leyland gereden en we hebben hier de logo's nog liggen :D
Het is wel niet men bedoeling van deze natuurgetrouw te bouwen, want de motor is idd groen. Maar ik doe er men eigen ding mee zoals ik het mooi vind. Maar toch leuk dat je het even duidelijk maakt, want dat is altijd interessant van te lezen.

Het kleppendeksel zat er idd bij. Het is nu wel een race uitvoering van de Mini, dus ik weet niet in hoevere deze met de straatversie overeen komt. Deze heeft wel 2 tanken zoals je zegt ;)
 
Joachim geweldig een echte cooper dus
Maak er wat moois van (dat gaat zo te zien wel lukken) ben een grote fan van mini's de oude dan he
blijf volgen.

Gr
Dirk
 
We doen ons best :)

En ik smijt er ineens een 'grote' update op!

DSCN1213.jpg

DSCN1214.jpg

DSCN1215.jpg
 
Thx.

Dat rood kan ik altijd nog een beetje bewerken met smoke van tamiya, dan is het wat donkerder :). Maar het valr mss vooral op omdat ze nog zonder body staan :)
 
Nog geen foto's, maar ik heb enkele kleine stukken die op de motor moeten geschilderd.
De body heeft ook al 2-3 laagjes primer gekregen en glad geschuurd. Nu ligt er een dun laagje lak op, gwn erover verneveld. Straks als die gedroogd is komt de tweede laklaag erop.
 
Joachim dat ziet er goed uit he,leuk om te bouwen zo een cooperke ,deed ooit eens de rally versie uit de jaren vijftig of zestig en was echt schitterend om doen.


was deze ,moet je es kijken.Cooper monte carlo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan