Hoofdsponsor

1/24 Tamiya Morris Mini Cooper Racing [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is allesinds een plezant modelleke ja :)

Nu dan maar een paar foto's erop gooien he ;)

DSCN1232.jpg

DSCN1233.jpg

DSCN1234.jpg

DSCN1235.jpg

DSCN1236.jpg

De leidingen op het chassis moesten volgens het plan niet gekleurd worden, maar heb dat toch even gedaan.
 
ziet er al goed uit, benieuwd in welke kleuren je de body gaat doen
 
De body komt in een kleur die ik persoonlijk de mooiste vind van de ECHTE Mini's ;) (Ik zeg echte, omdat de BMW versies echt schandalig zijn, ver van het originele concept van de MINI. Enkel de eerste BMW Mini vond ik mooi.)

De capo krijgt nu zen tweede laagje verf, daarna ga ik die op de body zetten en alles nog eens overspuiten met 1 laagje, daarna laat ik die even rusten voor de decals en de vernis. Het dak kreeg ook zen eerste laag en de wieltjes komen mee in de body kleur :D
 
De velgen en een impressie van de bodykleur :)

DSCN1240.jpg

DSCN1241.jpg

De velgen hebben een grondlaag gehad en een blauw laagje, daarna de velgrand en bouten bewerkt met X11 Chrome silver.
 
Ben eens benieuwd hoe ze zullen staan met de banden er op, lijkt me een sportief autootje te worden.
 
Ik hou enorm van sportieve wagens, dus als ik een model naar eigen smaak maak, dan zal die zeker sportief worden :D

Ik laat jullie ineens de body zien, die heeft zen laatste laagje gehad en is al gehard. Ik ga die wel nog een dagje laten staan voor de zekerheid, dan kan ik rustig aan het interieur werken.

DSCN1245.jpg

DSCN1246.jpg

DSCN1247.jpg
 
Mooi kleurtje en weer eens wat anders als groen of rood ;-)

Wat ik wel jammer vind is dat je de gietnaad niet heb verwijderd op het spatbord en onder de koplamp zit maar voor de rest goed werk
 
Mja ik heb daar eerlijk gezegd niet op gelet, maar dat is iets wat ik de volgende keer zeker zal doen. Ik heb momenteel ook een iets te hard schuurpapier om dat mooi weg te krijgen, er komen altijd veel krassen bij die met de grondlaag niet weg zijn
 
Heb je dan geen schuurpapier van 2000 of 3600 of zo dan kan je dat netjes eruit krijgen zonder al te veel druk op uit te oefenen,daarna mooi over gaan met 6000 of zelfs 4000 is al goed.setje ervan makkelijk te verkrijgen bij de goede modelbouwboer he;) zelfs die van tamiya zijn goed.
Het enige dat er dan aan is is dat je het model even dient te herspuiten he.Moest ik ook doen en dat was geen probleem want de verf was heel snel droog.
Dezelfde dag kon ik al Bare metal foil zetten en dat is natuurlijk leuk eraan he.Maar om niet offtopic te gaan hier,ik zou het toch overwegen hoor,modelbouw loopt niet weg en ik denk dat je niet gehaast bent?? voor de rest is er geen opmerking aan te zeggen hier want het gaat goed zie ik toch he.Kijk es bij wedstrijd golden sixties naar de mercury comet cyclone dan weet je wat ik bedoel met deze schuurmiddelen.
Patje.
 
Laatst bewerkt:
Maak ook niet zo veel uit Joachim tenslotte zijn we allemaal zo begonnen en van fouten leer je eenmaal ;-)
Wat die schuursetjes betreft, loop eens naar een zaak die automaterialen verkoopt die hebben allerlei schuurpapier in diversen korrels (grofheid) van 200 tot 4000 en misschien hoger en is ook nog stukken goedkoper dan die setjes.

Maar zo`n probleem voorkom je in het vervolg door eerst de naden te schuren met 400 en nadien even met 600 na te schuren, en dan spuit je je model in de primer het voordeel hiervan is dat de verf beter hecht en dat er eventueel nog wat oneffenheden tevoorschijn komen die je dan nog weg kan halen.
 
Ik zal voor de volgende daar eens binnenspringen en erachter horen. Dan zal ik me daar eens meer mee bezig houden :).
Momenteel ben ik aan het interieur bezig, eens de stukken erin steken komt er een volgende foto ;)
 
Ik heb ook nog een lastig, maar noodzakelijk werkje gedaan. Het afplakken van de body voor de chrome lijsten te schilderen.

DSCN1249.jpg

DSCN1250.jpg

DSCN1251.jpg
 
Waarom gebruik je geen BMF (Bare Metal Foil) ipv te plakken en schilderen.
Volgens mij veel gemakkelijker en veel mooier.
 
Die BMF heb ik nog nooit mee gewerkt en heb het ook nog nooit gezien trouwens :s.
Voorlopig zal ik het stap per stap doen, eens ik meer ervaring heb in de modelbouw zal ik me er wrs eens aan wagen :)

Thx voor jullie commentaren!
 
Bare metal Foil is echt een meerwaarde aan een model,maar zoals je zegt he geen ervaring en nooit gezien.Moet ik je zeggen dat ook ik er voor de eerste keer mee heb gewerkt en het resultaat is verbluffend al zeg ik het zelf.Maar inderdaad ieder zijn /haar manier van werken en je doet de ervaring nog wel op hier.
Velen hier staan anderen bij met raad en daad dus je zit goed dacht ik zo he ;). Wat je mini betreft...dit word een knap karretje zie ik.
Patje.


P.S even dit nog....wees voorzichtig met het verwijderen van de tape al is het van tamiya,doe dit heel omzichtig zodat er geen lak mee komt he.
 
Thx voor de tip, de verf heb ik eerst goed laten drogen voor ik de tape heb verwijderd. Deze is proper losgekomen :)

Ik bekijk hier en daar wat projectjes om ideeën op te doen en manieren van werken :)

Het interieur staat er ondertussen ook in, de rolkooi is nog niet af en er moeten nog enkele stukken op de motor gezet worden, maar het geeft een idee ;)
En ik heb er een paar foto's van de body bijgezet met een dryfit van het dakje.

DSCN1252.jpg

DSCN1253.jpg

DSCN1254.jpg

DSCN1255.jpg

DSCN1256.jpg

DSCN1257.jpg
 
Het interieur is klaar + de motor.

Fotokes:
DSCN1258.jpg

DSCN1259.jpg

DSCN1260.jpg

Ondertussen ben ik de decals op de body aan het zetten, zodat ik deze op tijd in de vernis kan zetten om te lichtjes en luchtrooster te bevestigen.
Het blauw is niet te donker en niet te licht naar men smaak, wat perfect past bij het wit van de decals :D

DSCN1261.jpg

DSCN1262.jpg

Shoot ;)
 
heb je de decal behandelt met set en sol? want ik merk precies op dat deze niet helemaal met de opstaande rand meeloopt.
 
Die is ermee behandelt ja. De decal is mooi rond de scharnieren gezet. En er zit een hoogteverschil in de decal vooraan boven de wielkast. Daarmee dat het niet lijkt samen te lopen ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan