Hoofdsponsor

1/12 Diorama thema In Search of Liberty Bell 7 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

bubblegum

Well-known member
Registered
Lid geworden
26 mrt 2009
Berichten
2.434
Nou Luitjes ,,, op de brouwerssite komt een BCC contest ,, daar wou ik eens aan mee gaan doen ,,, opdracht een verweerd item maken .. of een diorama , ik heb er een gekozen en die is ook hier te volgen ..

Het thema van het diorama gebeuren zal gaan heten ;;

In Search of Liberty Bell 7 ,

attachment.jpg

Het zal een diorama gaan worden in een schaal 1/12 of 1/32 , maar dat moet ik nog bekijken ,,,, de uiteindelijk look zal zijn dat de capsule net op de onderzoeks boot is gehesen na menig jaartje op de zee bodem te hebben gestaan ... dus ik will nog kijken op de capsule op de boot komt of op de bodem van de oceaan ...de Liberty Bell 7 is de tweede mercury MR-4 capsule die op 21 juli 1961 werd gelanceerd op een redstone raket met astronaut Virgil Grissom aan boord ,,,

attachment.jpg

de hele vlucht liep redelijk normaal tot de landing in zee ,,, het luik dat met explosieven wordt verwijderd ging te vroeg af , NASA gaf Grissom de schuld daarvan ,,, maar later bleek dit niet waar te zijn ... anyway de capsule liep te snel vol met zee water en de helikopter kon hem niet meer bergen i.v.m. het gewicht en daarbij had Grissom het schijnbaar het moeilijk te vertoeven in het zee water ,,, dus de astronaut ging toen voor en de mercury capsule baande zich een weg naar diepte van ruim 4500 meter op de bodem van de Atlantische Oceaan attachment.jpg attachment.jpg

daar bleef het liggen tot op 20 juli 1999 een team slaagde om de capsule te bergen ...

Ik voeg er onder het bouw verslag af en toe in 10 delen deze serie van discovery uit de youtube reeks ...

hier het eerste deel http://www.youtube.com/watch?v=v4ZdZDvx4-o

Nou tot zover ...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dit is weer een zeer mooi projectje. Ik vind het altijd interessant als er een verhaal achter zit. Succes Bubble, alleen vraag ik mij af of je dit nog wel nodig hebt;Die projecten van jouw zijn steeds pareltjes.
 
Ja dit wordt tch wel een uitdaging ,, weet nog niet precies welke kant dit op gaat ,, onder of boven het water ...
 
Nou luitjes ,, mijn kit komt van de week binnen en heb er een gezocht die niet compleet is , somige onderdelen heb ik gewoon niet nodig .

Image.po


Ik ga dus voor een 1/12 schaal , het is de bedoeling dat ik me richt op het intrieur dat verrot is geworden met de nodige blubber .
Verder lichte roest details , veel is niet nodig de capsule was van roestvrij staal en het voornaamste het levend koraal afzetting en de buitenkant van de capsule en natte delen dmv transparant hars .

hier zie je het goed .

hj~0.jpg 99pp1036ui.jpg

Tot zover ..
 
Alweer een topic om in de gaten te houden, ben er zeker van dat ik weer veel zal bijleren ;)
 
Heel mooie hulde aan Gus Grissom. Geweldig dat ze de Liberty Bell 7 hebben terug gevonden, een stukje geschiedenis gered uit de oceaan. Ben benieuwd naar de vorderingen.

In the words of Chuck Yeager : "Well I'll tell you something, it takes a special kind of man to volunteer for a suicide mission especially when it's on TV. Lil' old Guss he did alright."

Ik heb genoten van de mooie docu op youtube, bedankt hiervoor Bubble.

RIP Gus, Ed and Roger.


Lord, guard and guide the men who fly.
Through the great spaces in the sky,
Be with them always in the air,
In dark'ning storms or sunlight fair.
O, Hear us when we lift our prayer,
For those in peril in the air.
 
Mooi project hoor Bubblegum. Mooi verhaal erachter ook.
Succes met deze bouw en jou te kennen wordt het weer een plaatje!

Fred
 
dankje luitjes ,, ik ben me nu aan het fokussen hoe dit te krijgen om en op de capsule , ga eens lekker kliederen op wat weggooi atributen

het-water-van-afrika-thumb6550607.jpg
 
dankje luitjes ,, ik ben me nu aan het fokussen hoe dit te krijgen om en op de capsule

Waarom wil je een druppel in de vorm van Afrika op de capsule aanbrengen ? ;) :laugh:
 
Kijk eens bij onze sponsor Christophe van cidesign.
Die heeft namelijk een magic water in zijn gama dat voor dit doeleinde best bruikbaar kan zijn.
 
Dankje modelbouwerke , ja die kan heb ik in de golden sixty,s gebruikt ,, maar de druppel vormen , ik was aan het denken om een goedkope planten spuit eens te gebruiken en het te vernevelen .
 
Nou luitjes , vandaag de kit uit gepakt en de spullen eruit gehaalt die ik nodig heb , toch nog aardig wat .
zit wel nog te wachten op de paverpol voor de stoffen ring die tussen de capsule en het hitteschild zit , ik kan zo het stof met structuur hard maken .
Morgen begin ik eerst aan de buitenkant , de mantel van de capsule en daarna het intrieur opbouwen .

010~9.jpg 011~9.jpg

http://www.youtube.com/watch?v=KEScKHrqZ1Q

Tot zover ...
 
zal weer een mooie worden ,bubble

ben benieuwd wat het gaat worden
 
Hey Bubble, in één van je vorige posts is de capsule te zien gemonteerd op de raket. Bovenop de capsule staat een rode "toren", waarvoor dient die, en wanneer wordt die afgeworpen ?
 
Dat is de ontsnappings raket , als er iets mis gaat bij de lancering to een bepaalde hoogte kan de capsule super sonic eraf getrokken worden bij de rest vande raket vandaan .

hier zie je zoiets http://www.youtube.com/watch?v=RenHOzGnbWc

Nu bij het het nieuwe projeckt van de orion capsule ging zo,n test iets sneller tot mach 12 geloof ik , uit stilstand dodelijk lijkt me ..

originele opname http://www.youtube.com/watch?v=czDwthupW8c

en clip met vertraagde beelden verafbeelden

http://www.youtube.com/watch?v=wAHJZDNtJwY&feature=related
 
miljaar, weer wat bijgeleerd, maar als ik die laatste beelden bekijk heb ik toch het idee dat het daar warm kan komen als die gelanceerd wordt...
 
Nou Luitjes , vandaag eens wat gedaan aan de capsule , het periscope luik /kastje met klep gemaakt .
Eerst het gedeelte eruit gezaagt en toen een nieuw klepje gemaakt uit dunner styreen en met details bekleed .
toen even aangehecht om te kijken hoe het staat , ben ik er tevreden mee , toen twee lijsten aangebracht in het grote ingangs luik gemaakt , morgen nog twee aanbrengen om de lijst meer breder qua boddy te geven , vanuit de kit was ie te smal .
Heb veder een kleine beginnetje gemaakt met de lens van de periscope .

po.jpg 3.jpg 12.jpg 007~14.jpg 008~14.jpg 012~8.jpg 017~6.jpg 018~5.jpg

Hier een mooie foto, van de astronaut grissom die bij zijn voorgaand astronaut alan shepard deze periscope bekijkt voor controle .

GPN-2000-001837_grissom.jpg

019~7.jpg 021~4.jpg 022~7.jpg 024~1.jpg 025~1.jpg 026~2.jpg


http://www.youtube.com/watch?v=ra9McuRODlQ

Tot zover ..
 
Weer een prachtig begin hé Bubble. Mag ik vragen waarom je eigenlijk met latex handschoenen werkt?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan