Hoofdsponsor

1/12 Diorama thema In Search of Liberty Bell 7 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nou luitjes ,

De verdere styreen details zoals kastjes zijn gemaakt , een met een hendel en de verdere leidingen/kabels en verbindingsunits.
Toen de binnekant bewerkt met koraal en buiten de capsule de koraal iets dikker gemaakt met meer open strucktuur .
De buitenkant capsule heeft een gunmetal kleur gekregen , toen het luik/raam en periscope randen die dieper liggen een metaal kleur gegeven .
Ben nu bezig met de details roest zoals op de laatste foto tussen het koraal de roest plekjes , niet teveel .
Vanuit buiten naar binnen kijkent ben ik tevreden .die wordt later voorzien van een transparant acrylaat laagje voor de natte uitstraling en dan kome nde kleuren iets meer naar boven .

002~20.jpg 007~18.jpg 008~17.jpg 009~19.jpg 010~13.jpg 015~11.jpg 016~10.jpg 017~11.jpg 020~5.jpg 003~22.jpg 006~18.jpg 018~9.jpg 019~9.jpg

021~6.jpg


http://www.youtube.com/watch?v=LD0M4Op5_Q8

Tot zover .
 
Knap hoor..... heel knap hoe je dit maakt!

Fred
 
dankje Fred !! , het is niet zo moeilijk, even uitvogelen en expermiteren , maar de werkwijze toon ik niet gezien sommige jonge bouwers (T/m 16 jaar ) qua veiligheid . maar de steen strucktuur is er en knoer hard .
 
wel spijtig dat het mooie werk verdwijnt achter al die rotzooi maar het geeft wel een realistis beeld zo.
 
Klassewerk Bubble. Dat vind ik nu echt mooi om te zien.
 
Dankje Luitjes

Nou ik heb de bodem uit de bouwdoos gepakt en die eens bekeken en gelijk in een onderdelen bleuprintboek , zit toch wel veel verschill in .
als het een clean opbouw was geworden had ik um opnieuw uit styreen opgebouwd met de juiste vakken en detail indeling , maar nu er toch modder en koraal over heen gaat mag dit wel iets veranderd worden .
In de tekening met de rode vlakken die pak ik aan , eentje daarvan is het survival reddingspakket , verder is het normaal bij deze kit dat de astronaut erin ligt , en de handcontrols in zijn handen heeft ( die zijn met het figuur meegegoten ) .
Omdat de astronaut eruit blijft zal ik deze handels systeem details zal ik zelf maken en een beetje roestig maken zoadat toch nog wat details naar boven komen dan alleen koraal , verder nog de slangen .
De kuipstoel wordt ook nog verder gedetaileerd zoals het gedeelte bij de onderbenen en riem gaten en klinknagels stucktuur .

004~22.jpg 002i.jpg 005~19.jpg 003~23.jpg 007~19.jpg 006~19.jpg 009~20.jpg 001~24.jpg 011~13.jpg
 
De poging om de handcontrol heb ik niet gedaan na puzzelen naar het kijken van de youtube beelden .
Hoe lag alles ? , , nou de biedings control was voor een deel nog aan de binnenkant van de capsule bevestigt en de andere 65% van control bedieningsdisplay lag op de astronaut seat en dus ook over een hendel heen , ik heb dus de bodem verouderd , de slangen erdoorheen verwerkt en wat kabels die van de bodem naar boven gaan.
Toen de ruitplaats , nadat de handschoen aan en de boel met transparant geharst bwerkt voor een wett look , in de vakjes heb ik een laagje water laten staan , later wordt dit nog een keer gedaan als final laag .
Nu ga ik de deksel maken die uit de top van de neus is losgelaten en half in de deur opening lag .

002~21.jpg 003~24.jpg 004~23.jpg 006~20.jpg 007~20.jpg 008~18.jpg 012~12.jpg 016~11.jpg

018~10.jpg

Tot zover ..
 
Wel Bubblegum, je hebt er een mooi boeltje (zootje) van gemaakt :D
 
Dankje Kerel ! maar dan wel een gecrontroleerd zooitje :D

Nou luitjes ,

Het model heeft de hel nacht goed kunnen uitharden ,de deksel maken die uit de top van de neus is losgelaten en half in de deur opening ligt is klaar en de stoffen? rubber onderring die normaal tussen de capsule en het hitteschild zich bevind is er ook .
Ik heb um niet volledig lang gemaakt , want hij zal een paar mm in het dio water gaan hangen .
Dus de grote contouren zijn klaar , alleen de base en all de details komen nu .

019~10.jpg 020~6.jpg 021~7.jpg 022~8.jpg 023~2.jpg 024~2.jpg 026~3.jpg 027~1.jpg 028~5.jpg

http://www.youtube.com/watch?v=lmlAmDRNk40

Tot zover ..
 
Nou luitjes , vandaag niks aan de capsule gedaan maar met mijn eerste zelf gemaakt stukje zee , lekker met DAS klei bezig geweest .
Op de foto,s lijkt het een beetje in het begon op een ontsmakelijke pizza , maar dat mag de pret niet drukken .
Als eerste de as voor het model geplaats en gaatjes in een cirkel geboort waar de klei in wordt gedrukt , dan glijd ie er later niet makkelijk af zoals op pizzaovenschep :wink: .
Voor de scherpe opstaande golf randen wc papier gebruikt en die bewerkt met blanke lak , na het drogen eerst zwart gespoten en toen de eerste blauwachtig basis kleuren , de rest volgt .

001~25.jpg 002~22.jpg 003~25.jpg 004~24.jpg 006~21.jpg 007~21.jpg 008~19.jpg

Nu ga ik verder met het maken uit styreen of messing van de bevestegings klauwen , die werden gemaakt speciaal om de capsule uit de oceaan te halen , dit is goed te zien op het volgende filmpie ..

http://www.youtube.com/watch?v=pkzZ-3q1zAM

Tot zover ...
 
Nou Luitjes ,

Het projeckt loopt bijna weer naar zijn einde , ik heb de kop bewerkt met de klemmen een soort boei gemaakt zoals uit de youtube clip .
De klemmen zijn uit resin en draadstangen uit messing ,verder met het water bezig geweest in de kop zie je dat het water eruit stroomt zoals hij net uit het water wordt gehesen .

001~26.jpg 002~23.jpg 004~25.jpg

Nu nog de base /details afwerken en dan volgende kopje de eindfoto,s

een goede kerst allemaal !!
 
Laatst bewerkt:
Mooi gemaakt hoor Bubblegum, het water wat eruit stroomt ziet er erg mooi en realistisch uit.

Fred
 
Dankje Fred , hij is bijna af en dan het volgend projeckt hier .
 
Nou luitjes hier het eind resultaat van de bouuwreeks in de search of the liberty bell 7.
het gekozen moment is hier te zien op tijd 4:20

http://www.youtube.com/watch?v=pkzZ-3q1zAM&feature=player_detailpage#t=257s

ik ben zeer tevreden met het eindresultaat , het zelfgemaakt koraal , de roest de rottigheid straalt eraf en als laatste het uitstromen van oceaanwater geeft het een aparte uitstraling .
Ik vond het leuke wedstrijd en een uitdaging waar ik weer veel van heb opgestoken qua experimenteren .

de eerste sessie foto,s binnenshuis genomen :

028~6.jpg 029~3.jpg 030~2.jpg 031~4.jpg 035~2.jpg 036~1.jpg 037~3.jpg 038~2.jpg 039~2.jpg 041~2.jpg 045~0.jpg 048~2.jpg 054~0.jpg
 
Prachtig Bubble.
Zeer geslaagd.
 
Djeez Bubble, wat een prachtig dio zeg ! :O

Het gekozen onderwerp is SUPER origineel, de uitvoering en afwerking van de (zoals we bij u gewoon zijn) allerhoogste kwaliteit, met een zeer minutieuze aandacht voor details.

Ook dit is weer een prachtig eerbetoon aan een mijlpaal in onze geschiedenis. Voor mij betekenen de Mercury en Gemini projecten het begin van "de liefde voor onze aarde". Het is door het verlaten van onze planeet, door de eerste foto's van onze aarde genomen uit de ruimte, dat de mensheid is gaan beseffen hoe prachtig onze aarde is, en hoe groot onze taak is om er verantwoordelijk mee om te gaan.

Hoe meer we leren over de ruimte, over andere planeten, des te groter wordt het besef hoe uniek onze aarde is. En jouw fantastische projecten zijn niet enkel een prachtig eerbetoon aan de mensen die hun leven gewaagd en verloren hebben, ze tonen keer op keer waartoe we in staat zijn als we eens een keer niet bezig zijn met elkaar uit te moorden.

Bedankt voor dit mooie bouwverslag, het was een eer om dit van dichtbij te mogen volgen.
 
't is sjiek Bubblegum, echt sjiek, chapeau voor hetgeen je hier gemaakt hebt... ga nog een beetje genieten van de foto's
 
Dankje Luitjes , het was een leuk projeck , ik moet er wel beetje mee oppassen want de mail box zat vonochtent stampvol met verzoekjes tot bouw van de grote en dat is gewoon niet te doen .

maar wat jullie boven het water gezien hebben zal il nu eens proberen via de omgedraaide versie met een sub en die boven het water in een aantal in een kleinere schaal .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan