Hoofdsponsor

1/12 Diorama thema In Search of Liberty Bell 7 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dank luitjes , ik draag de handschoen vooral omdat ik gauw iritatie heb van bepaalde stoffen dankzij een medicijn prednison .
 
Ah, ok. Ik dacht omdat jouw spuitwerk altijd zo super perfect is dat het daarmee te maken had. Natuurlijk vervelend voor jouw, maar alles went wel denk ik.
 
Hey,

Ik werk ook met handschoenen aan, kwestie van weinig vetsporen na te laten op uw model, en om het spuiten te vergamakkelijken ;)
 
Mooie start hoor Bubblegum.
Is het ondertussen al gelukt om druppels te vormen?

Fred
 
Knap werk Bubble. Heel mooi om te zien hoe je al die details zelf maakt.
 
Deze valt mee Lonesome , die lut lanceertoren is veel moeilijker , met deze kan je nog lekker aan klodderen qua verwering dan :P

Vandaag weer wat gedaan , heb me bezig gehouden het bediening paneel en de kop van de capsule waar de 2 set,s aan parachute,s in zitten , met de nodige styreen heb ik de meer originele details aangebracht , niet alles want een hoop is bij deze uitvoering verloren gegaan op de zee bodem .
Het bedieningspaneel zal niet van voren te zien zijn maar ligt op de astronaut seat en je ziet alleen de achterkant met de nodige kabels .


001~20.jpg 002~16.jpg 005~15.jpg 008~15.jpg 009~16.jpg 010~10.jpg 011~10.jpg 012~9.jpg 013~9.jpg 014~6.jpg 015~8.jpg 016~6.jpg 017~7.jpg 018~6.jpg

Tot zover ...
 
Ik ben verder gegaan met de kop van de capsule , eerst nog wat styreen klinknagelstructuur en toen ging ie in de rode primer .
Dat laten drogen en toen de kleur staal met met gun metal tegelijk gespoten en men krijgt meer Titanium kleur , waar deze capsule hoofdzakelijk uit bestond , ik heb het niet gelijk laten opdrogen , maar heb stukjes plakband op de verse verf erop geplakt en eraf getrokken voor de afblader look , wat je normaal niet wil hebben mag nu ;)Toen heb ik rondom de kop spoten gebroken donker zink staal kleur .
Ik heb aan de binnenzijde van de kop wat mos poeder aangebracht
En als laatste het roest goedje eens geprobeert , eerste de zwart blubber ijzer houdend papje goed geroerd en glad gemaakt voor te penselen , aangetipt en een uur laten drogen .
Toen het andere chemische vloeibaarbaar spul erover dmv dippen en de laatste foto,s zijn het resultaat na een half uur , het zal nog iets sterker qua ijzer roest worden , dus het werkt wel . :$ met de poeder mos ben ik al tevreden , het haalt het resultaat dat ik wou hebben ,op de kop komt later nog dan de koraal/mos rondom .

a~0.jpg d~0.jpg g.jpg j~2.jpg l~1.jpg s.jpg %2C.jpg y~0.jpg hj~1.jpg


http://www.youtube.com/watch?v=68SZGOiWqCo&feature=related

Tot zover ...
 
Laatst bewerkt:
Een keine update luitjes , ben met het bediening paneel bezig geweest , heb met styreen / resin de achterkant voorzien van
hardware relais schakelkastjes waar de bedrading achter uitkomt , aan de voorkant zijde voor de astronaut hoeft niets aan gedaan te worden .
de beeldschermkasjes en gedeelte klinknagelstrucktuur , ik ga daar nu mee verder tot de kabel massa alles klaar is .
Dan het verouderen eraan toevoegen .

u~1.jpg te.jpg t~1.jpg d~1.jpg q.jpg f~0.jpg

Tot zover .
 
een geduldig puzzelwerkje, maar 't ziet er wel mooi uit...
 
Dankje man ,, het komend spagetti draden festival is het leukste werk .
 
ja bubbles .... ben weer ff spraakloos van al het werk dat je laat zien.
het is altijt een plezier voor het oog om hier een kijkje te komen nemen ;)

doe lekker verder zoals je bezig bent ik ben een trouwe kijker ook al ken ik er niets van tog blijft het een lust voor het oog
 
Dankje kerel !!

Kleine update luitjes , zoals gezegt nu het spagetti werk gedaan in twee dagen ook wat verf er weer afgetrokken met tape om het iets in eerste fase was beschadeging te geven .
Morgen het verweren en kapot er laten uitzien en vier schakelaartjes aan de voorkant/zij en die laten roesten .

001~22.jpg 002~17.jpg 003~20.jpg 004~19.jpg 005~16.jpg 006~15.jpg 009~17.jpg 010~11.jpg 011~11.jpg 012~10.jpg

http://www.youtube.com/watch?v=qIvamlDwsRM

Tot zover ...
 
dankje Lonesome , ik moffel er nou wat koraal tussen ( oude reforma rugbadspons) tissue watjes (plukjes ) erop plakken en even in de fik zetten zodat er een harig ( soort schimmellaag) overblijft en dan de roest / modder en kleuren , alom de blubber van bubble :D
 
Mooi gedaan zo met de bedrading Bubblegum.

Fred
 
Dankje Mouse , maar daar zie je nu iets minder van , en in het echt was dit ook .

Nou de verwering roest beetje koraal modder zit erop , en toen een natte kleur vochtige uitstraling gegeven met hars .

014~7.jpg 015~9.jpg 016~8.jpg 017~9.jpg 018~7.jpg 019~8.jpg 021~5.jpg

Nu verder met de binnekant van de capsule , wat leidingen twee bolle tankjes en wat bedrading het het raam .

mercury7.jpg

Tot zover ...
 
Je zou het haast jammer vinden om al die mooie details te verbergen onder de koralen...

Maar jouw werk kennende, zal het eindresultaat wel de moeite zijn.
 
Komt wel in orde kerel ... het totaal plaatje is anders .

Vandaag onderdelen van het intrieur gemaakt en toen met de koraal uitstraling aan de boven kant bezig geweest , ik moet zeggen aardig gelukt . :brouw:

011~12.jpg

013~11.jpg

014~8.jpg

015~10.jpg

016~9.jpg

017~10.jpg

018~8.jpg

http://www.youtube.com/watch?v=78izAxpHSOI

Tot zover ...
 
Hoe verder het vordert hoe meer fun het is , ik wou het meschien inharsen maar daar is het te groot voor en te duur .

maar ik heb weer een klein stukje gedaan , 1/3 van de binnenkant , de oxyentanks en leidingen wa bedrading met hardware schakelunits uit styreen gemaakt en geplaats . toen licht in primer gezet en licht afgeveegt voor een laag later die ik bewerkt met aftrekken plakband zodat het wat veroudert afbladert

002~19.jpg 004~21.jpg 005~18.jpg 007~17.jpg 009~18.jpg 012~11.jpg

Tot zover ..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan