Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
1/32 A-7E wordt TA-7H [!]
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 24

Discussie: A-7E wordt TA-7H [!]

  1. #1

    Standaard A-7E wordt TA-7H [!]

    Hoi iedereen,men frogfoot is nog niet klaar(nog steeds aant wachten op stukken)of de volgende doos gaat open.
    Dee kit ben ik een jaar of twee geleden eens aan begonnen.
    Maar toen dacht ik er nog niet aan om deze conversie te doen.
    Maar na lang na denken genoeg opzoekings werk dacht ik laat me het proberen.
    Dus de bedoeling is dat deze.


    Deze wordt.


    En wat hebben we er voor nodig.
    De kit van trumpeter(waar veel gaat van overblijven)


    De inhoud van de doos en je kan ook zien wat er al gebeurd is hier voor.
























    Wat moet er zoal gebeuren.
    De romp moet op twee plaatsen verlengt worden,er moet een 2de cockpit inkomen en nieuwe canopy.
    De rug achter de 2de pit moet verhoogd worden en nog wat.
    Er bestaat geen conversie set voor dus het wordt zelf zagen en schuren.

    Hopelijk brengen we dit tot een goed einde dan heb ik weer iets speciaals.

    Alvast bedankt om te komen kijken.

    Mark
    Laatst gewijzigd door markske; 21-09-11 om 18:56

  2. #2

    Standaard

    veel succes met deze conversie

  3. #3

    Standaard

    Jawadde, veel succes gewenst.
    Ik volg 'm...
    Op de werkbank...een hoop rommel!

  4. #4

    Standaard

    Alvast bedankt mannen zal het nodig hebben.
    Hier een deel van men referentie matriaal.
    Dit is op een snij mat gekleefd en beschermd met plastik folie.
    Kwestie kan ik er wat op tekenen en terug afvegen blijven men tekeningen wat proper.


    De romp er eens opgelegd zodat je het verschil kunt zien.


    Na wat aftekenen en controleren toch met een bang hartje de zaag er ingezet.


    Ik heb maar één keer verkeerd gezaagd maar had het optijd door.
    Dus de schade is beperkt een beetje puty en schuren dan is dat ook opgelost.
    Voor de rest ziet het er al redelijk goed uit.

    Mark

  5. #5

    Standaard

    Dit ziet er interessant uit om te volgen. Mooi idee om de tekeningen op je snijmat te lijmen.

  6. #6

    Standaard

    Vandaag wat verder geprutst om de eerste verlenging te doen.


    Deze is deels bijgewerkt,nu de rest bijwerken en kunnen we beginnen aan het rescribben.
    Ik moet enkel nog eens goed uitmeten waar de opstapjes juist moeten komen.
    En de volgende stap is de andere zijde verlengen.

    Mark

  7. #7

    Standaard

    ziet er mooi uit. welke stukken heb je ertussen gekleefd voor de verlenging? Of heb je een tweede exemplaar om te kanibaliseren?

  8. #8

    Standaard

    stevige verbouwingen aan de gang in dit topic, leuk om te volgen!
    Hobbyist - WOII enthousiast - Webshop uitbater

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Burglar Bekijk bericht
    stevige verbouwingen aan de gang in dit topic, leuk om te volgen!
    Ik zal proberen van elke stap fotos te nemen en er wat uitleg bij te zetten.

    Silenoz ziet er mooi uit. welke stukken heb je ertussen gekleefd voor de verlenging? Of heb je een tweede exemplaar om te kanibaliseren?
    Ik gebruik geen tweede kit wat je ziet is plasticcard vrij dun dus redelijk goed plooibaar.
    Ik heb een foto genomen van de binnenzijde zodat je kan zien wat ik juist gedaan heb.
    De latjes moeten nog verdwijnen en de stevigheid daar gaat gegeven worden door de pit.
    Het moeilijkste aan de hele zaak is natuurlijk het uitlijnen van de onderdelen.
    Je moet zien dat de neus niet scheef komt te staan en de andere zijde ook nog past.


    Ik ben maar drie keer opnieuw moeten beginnen maar zo leren we.
    Als deze conversie me bevalt zal er nog wel één volgen

    Mark

  10. #10

    Standaard

    Ik heb vandaag de andere zijde verlengd.
    Zoals je kan zien heb ik hier op andere plaatsen gesneden anders zou ik in de problemen komen met de refeulingprobe.
    Nu alles goed laten drogen en morgen schuur tijd.


    Mark

  11. #11

    Standaard

    Mark,

    Een heel gave verbouwing. Wil nog steeds een 1/48 TA-7P maken dus ga deze zeker in de gaten houden.
    Volgens mij heeft de A-7H geen bijtank mogelijkheden. Ik weet niet zeker of de TA-7H deze wel heeft.
    De TA-7C welke ook in dienst is bij de Griekse luchtmacht heeft volgens mij wel bijtank mogelijkheden!

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lex Bekijk bericht
    Mark,

    Een heel gave verbouwing. Wil nog steeds een 1/48 TA-7P maken dus ga deze zeker in de gaten houden.
    Volgens mij heeft de A-7H geen bijtank mogelijkheden. Ik weet niet zeker of de TA-7H deze wel heeft.
    De TA-7C welke ook in dienst is bij de Griekse luchtmacht heeft volgens mij wel bijtank mogelijkheden!
    Dat is dus het hele probleem met deze zaak.
    Ze hebben er met en zonder.
    Ze hebben met hun A-7 bijtank mogelijkheden de enkelzitters toch de dubbel(sommige) ze hebben er van de US nog overgekocht toen zij deze buiten dienst gingen.
    Dit waren A-7Es die ze een beetje hebben aangepast voor de grieken.
    Zoals de launch bar die verwijderd is en de wielen zijn ook anders.
    Aangezien de E voorzien was voor op de vliegdekschepen.
    En anders maken we er een C van natuurlijk maar dan de vraag gaan de pits veel schillen van mekaar.

    Als je ook vanplan bent een conversie te doen er bestaat een set voor in 1/48.

    Mark

  13. #13

    Standaard

    Zul je nu geen problemen ondervinden aan de binnenkant om je cockpit en dergelijk te plaatsen, of gaan die evergreen stukjes er nog uit??
    Is wel een zeer mooie kit om volgen hoor
    Dirk "Alias" Pantani Op de werk bank: " Spitfire" -- "HMS Bounty" -- "Scrach ROV"

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pantani Bekijk bericht
    Zul je nu geen problemen ondervinden aan de binnenkant om je cockpit en dergelijk te plaatsen, of gaan die evergreen stukjes er nog uit??
    Is wel een zeer mooie kit om volgen hoor
    Een deel van de latjes gaan er nog uit maar dit was een hulp middel om alles een beetje op een lijn te krijgen.

    @Lex.
    Inderdaad ze hebben TA-7C gekocht en daarna nog surplus.
    Maar er zijn aanpassingen gebeurd voor de grieken en daarmee dat zeop H uitkomen..
    Zo heb ik gelezen op het net.

    En inderdaad de tittel zou TA-7C moeten worden.
    De H was geleverd zonder de buitank sonde bedankt om me er op te wijzen.
    Mark
    Laatst gewijzigd door markske; 20-09-11 om 20:27 Reden: even iets recht zetten

  15. #15

    Standaard

    Vandaag een paar uur kunnen verder doen met de nodige ups and downs
    Zo was het er voor.


    Toen kwam ik tot de conclusie dat het boordkanon nog steeds op de zelfde plaats staat.
    Dus heb ik het gat terug moeten aanpassen doormiddel van wat snij en plamuurwerk..


    Het volgende dat gebeurt is,is de schuine zijde waar de canopy opkomt.
    Dit was poging 1.


    Deze was veel te laag dus de boel maar terug afgebroken en opnieuw alles uitzoeken.
    Na drie keer proberen en wat grijze haren later tot dit resultaat gekomen.


    Nu de boel plamuren en schuren.

    Mark

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •