Hoofdsponsor

1/12 team honda pons '03 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

tom

Well-known member
Registered
Lid geworden
8 dec 2010
Berichten
1.016
hallo allen

al een enge tijd ben ik bezig met vele opzoekings werken voor het modeleren van moto's op schaal 1/12
in de begin jaren dat ik begon aan modelbouw deed ik moto's , toen ik enkel jaren in de richting van WWII
op schaal 1/35 ben overgestapt , Zit ik weer vol energie om weer deze tak van modelbouw te beginnen

om er weer een beetje in te komen vooralleer ik met onderander top-studio materiaal enzomeer begin
bouw ik eerst deze een zo uit de doos omwille van eerst een beetje te wennen aan deze tak want zo simpel
is het nu ook niet omdat je inverschillende stappen moet gaan werken ( stukken opkuisen -lijmen schilderen)
vooraleer je verder kan doen aan een volgende stap.


de doos cover :

attachment.jpg

dit is de moto van MOTO GP uit 2003 van het team honda pons RCV211
Max Biaggi

de onder delen of sprue's :

attachment.jpg

De eerste stap is het bouwen van de motor :

niet al de onderdelen zijn al gelijmt omdat je dan beter aan de fijne details kan schilderen enof met de AB inkleuren ook
voor de grond laag heb ik gekozen voor zero paint ( dit op basis van auto lak verfen en kwa juiste kleuren zeer nauwkeurig ook )

de grondverf:
attachment.jpg

hier al enkele onderdelen ingeschilderd en dat op de beurs vandaag op KMK 2011:

attachment.jpg

tijdens ik mij geamuseerd heb op de beurs heeft mijn sprue waarvan ik de zilver crome er af wilde omdat
je dan na het verwijderen van de sprue toch zichtbare plaatsen niet meer dit zilver crome mee hebben en ook
omdat het een te blinked kleur mee geeft doe ik dit in een plastiek zak met oven reiniger er in met dit als resultaat
zal het er dan straks nog eens overdoen om dat de voorkant sprue wel zeergoed door tamiya is gespoten denk ik:

attachment.jpg


groetjes tom
 
mmmm.... interessant.
Eerste vraag, waar koop je doe Zeropaints?
 
Ik ben reeds jaren motorbouwer en heb ze ven van me afezet om weer eens wat anders te bouwen,maar deze hier word nen parel.
 
Dominiek, zero paints kan je kopen bij hiroboy in engeland en domino heeft er ook een beetje van.

Tom, deze ga ik zeker volgen heb deze nog liggen op 1/9.
 
alvast bedankt gasten,

@ exserco : zoals camaro 69 al aan geeft bij domino of die andere ( als ze bij domino het kleur niet hebben kan je het er ook bestellen)

heb deze namiddag enkel uren kunnen verder werken aan de motor


attachment.jpg

eerst de moter met de AB in zijn hoofd kleur gespoten met tamiya acrly verf en clear er bij gedaan
dan verder alle onderdelen verder ingeschilderd
en al de eerst decals er op gebracht en alle onderdelen er aan gebracht met dit als resultaat

de foto's-foto-

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg



gr tom
 
Het motorblokje ziet er al goed uit.
Welke kleur heb je gebruikt? (de hoofdkleur die je zegt)
 
tom zeer mooie gedaan maar de moter is zwart of grijs

grtz lionel
 
Hey Tom, Tom hier hehe, prachtig maatje. Kvind de kleuren echt goed passen.
 
Knap spuitwerk dat ge hier toont. Wordt het geel ook van Zero Paints ? En gaat ge de 2 componenten vernis ook gebruiken ?

Groeten

Pascal
 
hallo gasten ,

@ camaro69 , als hoofd kleur voor het motorblok heb ik tamiya XF 56 gebruikt ( metalic grey )

@ lionel : heb de opbouw blad gebruikt van de doos en daar stond er XF 56 achteraf is er nog een smoke zeer verdunt laag over heen gegaan .
denk dat bij de motor GP klasse nu deze jaren geen motoren meer rond rijden met zwarte motor blokken
vroeger kwam dit wel eens voor .

@tomPattyn : hallo naamgenoot , thanks maat

@pascale : jup ga inderdaad de kleur van zero paint gebruiken : honda camel yellow (nr: ZP 1014 )
de twee componenten vernis heb ik nog niet aangekocht omdat ik eerst meer info er over wil
de volgenede halte bij domino vraag ik er om wat de voordelen en nadelen zijn er van
nu ga ik beroep doen op MR hobby spuitbus glanzend ( B-501) nadat ik de decals er aan gebracht heb


gr tom
 
Ja tom dit is al een serieuze vordering tegen over dat ik hem gisteren zag op KMK.
Je blok is zeer mooi en strak gespoten. Heb je geen problemen ondervonden met de tamiya verf op die zero paints grondverf,
omdat die nogal redelijk glad is?
 
Amaai zeg ! retestrak gespoten en de details zijn mooi afgewerkt zeg.
 
bedankt gasten:

@ DJs : heb geen problemen ondervonden bij het airbruchen met tamiya verf op deze zero paint grond verf :D
heb wel de verdunner gebruikt van alcohol isopropylicus en nog enkel druppels van clear van tamiya ook en bijna 50-50 verdund
en met weinig verf gespoten en een druk van 1 bar en in twee lagen van een half uur er tussen
de verf was al na een 1h half droog.
en ja had er echt zin in vandaag :D

@famo : thanks makker , heb er mijne ziel in gelegt

heb ook al een wash gedaan op de moter blok ( later foto er van ) maar dan wel met fijne borstel zodat de motor kleuren behouden
worden , want die motor GP machines werden zeer goed onder houden hé , maar om er toch nog een beetje meer diepte en zo ook de
details beter te laten uit komen heb ik dit gedaan.


gr tom
 
deze middag weer een beetje verder kunnen doen :D

- de motorblok een beetje ingelijnt met een wash donker bruin
zodat er tocht detail en diepte te zien is ( al zal je er niet veel meer van zien eens alles is afgewerkt )

attachment.jpg

- de oven reniger geeft zijn werk voor 99% gedaan en heb het frame opgekuist van naden
en met plastiek cart een opening opgevult voor een mooier uitzicht

attachment.jpg

- verder de remschijven opgekuist

attachment.jpg

attachment.jpg

- het wiel frame was in twee delen en er was ook wel wat opkuiswerk aan
eens gelijmt heb ik met tamiya putty het meeste op gevult en na droog tijd geschuurt
en met fijn putty van tamiya nog eens over geweest en een tijdje drogen
en dan met een nat of vochtig wattestokje opgewvreven ( want dit is een soort fijne gel achtig putty )

attachment.jpg

- en dit is het resultaat na alles

attachment.jpg


gr tom
 
Wat een spuitwerk Tom knap werk,verder lees ik in je verslag dat de ovenreiniger zijn werk voor 99% heeft gedaan kan je even uitleggen waarom je dit product hebt gebruikt...
 
Da blokske ziet er erg goed uit.
Btw oppassen met die 2 componentenvernis Van zeropaints. Is op cellulose basis dus oppassen voor de dichtingen van je AB. Indien je een "badger cresendo" gebruikt geen probleem natuurlijk. Anders eens vragen aan Benny als ie naar "RMV" komt, hij weet daar wel raad mee. T'is ook dankzij hem dat Domino die verven heeft binnengehaald.
 
@ danny jeurrisen : één van de sprue's was al in een soort allu-gloss gespoten en dat stoort de bouw er van
omdat je dan iets uitknipt en wilt bij schuren en zomeer en dan zijn die plaatsen toch zwart en met de sprue in een plastiek te steken
en ovenreinger er in te spuiten komt dit spul er af , al heb ik het twee keer moeten doen nu nog zie op kliene plaatsen een ietsepietsi
daarom die 99% danny

@ pastis: die 2 componentenvernis Van zeropaints zal ik nog niet gebruiken tot ik er alles over weet maar we zullen benny nog wel zien
hé op de club dagen , alvast bedankt voor de info kwa pistool ook


tom
 
Als jullie wat extra info over die 2-componentenvernis hebben, willen jullie ons dan ook op de hoogte houden?
Want er zijn hier zeer zeker meerdere geïnteresseerden in die info.
 
Als jullie wat extra info over die 2-componentenvernis hebben, willen jullie ons dan ook op de hoogte houden?
Want er zijn hier zeer zeker meerdere geïnteresseerden in die info.
Doen we zeker.

wie een badger 175 gebruikt zou geen problemen mogen hebben. Bevat geen O-ringen die met de cellulose in contact kunnen komen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan