Hoofdsponsor

1/12 team honda pons '03 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja Tom zo te zien ga je ervoor met hart en ziel. Knap werk tot nu toe.
 
Ik vind die motor de max Tom, die kleurschakeringen zijn buitengewoon.
 
Die motorblok is zeer goed geslaagd vind ik, maar die putty ken ik niet. Gebruik je die al lang ?
 
@ famo : wel nee niet echt , nadat je met de gewoone grijse putty gewerkt hebt blijven er normaal nog hele kleine
puttjes in zitten en met dit kan je dat dan weg werken (( wel een beetje raar spul ) volgende week op de club mee)

alvast bedankt allen :
de volgende stap was een grondlaag leggen op het kader en wielen en nog kleine onderdelen-foto-

attachment.jpg


de dag er op met zero paint silver de kader gespoten in twee lagen en dit ging super goed met de AB -foto-

attachment.jpg

attachment.jpg

vervolgens alle onderdelen geschilderd en sommige onderdel gespoten met AB
de achtewielkast en wielen dan voorzien van zijn plakkers en er dan vernis over gespoten
En dan alles gelijmt of met schroeven bevestigd :zx11pissed: en dat was gene simpele stap
want moest opletten met kracht geven voor de achter trein in de kader te bevestigen.want
kwa spelling is het echt niets over eerder omgekeerd. :$ maar het is zeer goed verlopen -foto-

attachment.jpg

op deze foto te zien : heb nog vier spanringen gemaakt voor op de buizen ( heb dit gedaan met tamiya plakband )

attachment.jpg

de ketting heb ik een wash geven om zo meer details te bekomen

attachment.jpg

de bij geleverde plakkers voor de banden dat was :angryfire: pech hebben jammer
heb dit al vroeger veel gedaan en deed het zoals het moet maar de eerst was direckt in 4 à5 delen
en begon ook te roppelen en weg was de plakker en aangezien er maar 4 zijn kan ik deze niet gebruiken

zal messchien kijken voor een mal en ze er dan zo opspuiten.


gr tom
 
Ziet er zeer strak uit.
Speitig van de decal.
 
zien er prachtige vorderingen uit. benieuwd om deze eens in 't echt te zien. hopelijk krijg je het opgelost met de decals voor de banden...
 
Dit ziet er een knappe uit in wording.
De Zeropaints lijkt gemakkelijk te spuiten en mooi resultaat te geven. Moet je die nog verdunnen?
 
alvast bedankt gasten


@ Exserco : de zero paints moet je niet meer verdunnen , echt supper verf voor met de airbrush
je kan het ook in de uk bestellen maar ik kan daar gene weg mee
jammer dat ze maar een kleine aanbod hebben bij domino



tom
 
Ik zal weer eens moeten gaan experimenteren....
 
jammer dat ze maar een kleine aanbod hebben bij domino

Als er genoeg vraag zal zijn naar die verf ,zullen ze wel een groter kleurengamma indoen. Ben ik bijna zeker van
 
alvast bedankt gasten


@ famo : heb deze week eens lans geweest bij domino voor zero paint en goed nieuws dat ik de kleuren die zij niet hebben wel
kan bestellen.zal wel een tijdeje duren.


wat die verharder betreft moet ik geduilt hebben tot de bestelling dan is zijn zoon uit verlof en zal hij alles uit leggen hoe het werkt enof
tewerk moet gaan met dit product


doordat ik heb gefaald met de decals voor mijn banden heb ik mij een setje decals gekocht voor verschillende banden
typen en gelijk ook een etch mal gekocht voor de AB ( voor je de band monteert kan je deze mal gebruiken met de AB )

attachment.jpg

vervolgens de decals aan gebracht aan de banden

attachment.jpg

dan alle onderdelen voor de front fork opgekuist
ene er was wel veel werk aan de zijnaden waren overal aanwezig zoals ook vele sinmarks

attachment.jpg

dan vervolgens ook de Exhasut (uitlaat buizen) volledig opgekuist

attachment.jpg

dan vervolgens de fuel tank onderhanden genomen en de racing stand en de radiator

attachment.jpg


dan kan nu alles in grond verf gezet worden om dan verder alles te schilderen of met de AB te doen


groetjes tom
 
@Tom:

of je vraagt het Benny, die besteld geregeld in de UK. ;)
 
alvast bedankt gasten :


@ marc : alvast bedankt voor de tip ( had ene voor band opgeschuurt maar precies de andere iets te weinig )
ik had tot zover nog niet opgemerkt dat het zo was )

@pastis : heb ze al besteld bij domino ( volgende keer info ik bij hem )


alle onderdelen werden na de grondlaag in geschilderd met borstel enof de AB
het geel was met zero paint gespoten in zes lagen ( gebruik alvast geen hoge druk: want het is zeer fijn verf )
vervolgens werden al enkele decals geplakt en nadien met aan laag vernis voorzien
en na droog tijd kwam dit als resultaat

attachment.jpg

attachment.jpg



gr tom
 
Ziet er zeer goed uit.
Hoe heb je de uitlaat gedaan?
 
@ marc : jammer dat ze da nie hebben nafte op schaal 1/12 want anders was da moto'ke vvvvvrrrooooooooooooomm vertrokken!!

@ camaro69 : deze uitlaten worden eerst gespoten met tamiya X31:1 +X32 :1 dan vervolgens met de X23,X24,X26 inde bogen gespoten
wat nu nog rest is met paars en dokkere blauw de laaste vergittingen aan leggen

@ silenoz : thanks

gr tom
 
Als jullie wat extra info over die 2-componentenvernis hebben, willen jullie ons dan ook op de hoogte houden?
Want er zijn hier zeer zeker meerdere geïnteresseerden in die info.

heb al meer info hier over gekregen:

bij de 2-componentenvernis bestaat de set uit drie potjes -vernis - verharder- en matte vernis
bij de verpakking staat de verhouding van de verharder met vernis of matte
deze verhouding moet echter nogal juist zijn wil je een geslaagt resultaat hebben

heb dus deze niet aan geschaft kwa risico er van he
maar heb er ene mee gebracht die al vermingd is voor glanzend vernis -foto-

attachment.jpg

gr tom
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan