Hoofdsponsor

1/84 Amerigo Vespucci

Status
Niet open voor verdere reacties.
L

lus

Guest
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
hallo,
ik heb 60 magazines van de A.V gekocht op de rommelmarkt voor een prikje,bij nazicht v/d magazines kan ik de romp bouwen en de voorname sierstukken zaten er ook tussen,zodoende heb ik dan besloten om gaan te bouwen,ik heb dan een berichtje op marktplaats geplaatst om mij te kunnen helpen met de andere onderdelen die ik dan scratch moet gaan bouwen en gelukkig heeft het modelbouwertje(Erik) mij zeer goed voort geholpen en zal dat nog doen gedurende de bouw.
De A.V is hier op het forum al verscheidene malen gebouwd,zodus een kleine uitleg over het zeilschip het is gebouwd in 1930 en diend als opleidingschip bij de Italiaanse Marine haar thuishaven is Laspezia waar ik haar voor de eerste keer heb bezocht in 1964 toen aan boord was v/d Zenobe Gramme.
de volgende update bij het begin v/d bouw!
grtz

Lus
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Recyclage van de bovenste plank ;) , succes LUS ga dit zeker volgen
 
dat is een mooie koop lus suc6 mat de bouw
 
Succes gewenst Lus en ik ben zot op foto's, dus laat maar zo gauw mogelijk komen :).
 
ziet er al een hele klus uit om alle onderdeeltjes gesorteerd te krijgen, avast succes met de bouw.
vgr
Marc
 
ziet er al een hele klus uit om alle onderdeeltjes gesorteerd te krijgen, avast succes met de bouw.
vgr
Marc

Heb deze ook Marc.
En normaal zit alles mooi in genummerde zakjes per deel gesorteerd.
Dus dat valt wel mee.
 
Succes met je project ! Ik zit met hetzelfde ' Probleem ' . Ik heb maar 82 delen en mijn romp zit in elkaar met de eerste beplanking en een hoop plamuur.
Je moet goed opletten omdat de spanten soms niet de juiste lijn volgen en dat merk je(ik) te laat bij de beplanking . Gevolg onregelmatigheden op de romp die moeilijk weg te krijgen zijn. Daar ik de laatste delen niet kan bemachtigen ga ik er een ander schip van maken , zoiets als de Mercator met twee gaffelzeilen .
 
hallo Michiel54,
Erik heeft mij goed geholpen,en als ik u met iets kan voort helpen ,u vraagt maar!
het is wel zo dat ik de meeste onderdelen die op het dek staan moet gaan scratshen
grtz
Lus
ps wat bedoel je met de juiste lijn( zijn de spanten misschien niet juist genummerd volgens het plan?)
 
Probeer gewoon hier te volgen Michiel.
De delen die Lus niet heeft ga ik voor hem opmeten en eventueel een foto zodat deze gescratsht kunnen worden.
En de bouwhandleiding heb ik bijna volledig gescand.
Welke delen moet je nog hebben?

Erik.

P.S. die misschien samen met Lus de Amerigo gaat bouwen.
 
hallo Michiel54,
Erik heeft mij goed geholpen,en als ik u met iets kan voort helpen ,u vraagt maar!
het is wel zo dat ik de meeste onderdelen die op het dek staan moet gaan scratshen
grtz

Lus
ps wat bedoel je met de juiste lijn( zijn de spanten misschien niet juist genummerd volgens het plan?)

Wel , als je alle spanten monteert en je legt er een lat over dan zou die alle spanten moeten raken , met een touw kan je het ook checken, en ik heb dat even verwaarloosd !
Leg mij eens uit : " scratshen ?( of is het met een c in 't midden )
Verder bedankt voor aanbod .
Groetjes
 
Scratchen is een algemene benaming om van niets zelf je onderdeel te maken aan de hand van foto's en afmetingen.
Dus het echte modelbouwen ;)
 
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
eerste update,
deze week bezig geweest met de romp te maken,wat me opviel is dat de onderdelen goed passen,een beetje opschuren en het was o.k, om de drie delen samen te brengen en om de kiel recht te houden heb ik een werkplank gemaakt waar ik de3 delen recht kon in vast zetten,tot zover het maken v:d romp,deze week komen de dekken aan de beurt,ik heb een beetje pech want een deel v/h dek fineer is krom getrokken.
Vraagje! ik zou graag de patrijspoorten in de romp bouwen, bij die model liggen ze er boven op de romp en dat vind ik niet zo mooi,bij de A.V zijn ze ook in de romp geplaatst,alle sugesties hoe dat ik dat het beste kan doen zijn welkom.
 
hmm daar kan ik je niet echt bij helpen lus dit zal een beetje zoeken zijn naar het juiste materiaal dat je er voor kunt gebruiken .

de romp ziet er wel netjes uit 8)
 
De romp ziet er goed uit!
De opbouw is drie delen komt bij mij nog een beetje vreemd over, ik zou bang zijn dat het niet goed recht zou komen.
Met de patrijspoorten heb ik ook geen ervaring.
 
Die fineer kan niet zo'n kwaad hoor dat ze zijn krom getrokken, deze krijg je nog mooi recht als je begint te lijmen, zijn toch stukjes die je nodig hebt, alleen beginnen met een rechte lijn, dan kun je ze er zo recht tegen lijmen.
Die patrijspoorten zijn idd lelijk, ik heb ze er ook opgelijmd en is niet mooi,
Kun je geen 2 boortjes gebruiken, de een de dikte van de steel van de geleverde patrijspoort, en dan een boor de dikte van de patrijspoort zelf, zo kun je ze inbouwen, is makkelijker gezegd dan gedaan uiteraard.Kun je altijd eens testen op een plankje. uitfrezen is nog mooier, als je dremel hebt zou dit kunnen denk ik.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan