Hoofdsponsor

1/84 Amerigo Vespucci

Status
Niet open voor verdere reacties.
Patrijspoorten,
ik heb ze vroeger gemaakt uit de plastieke verpakking van rondvormige medicatie.
de juiste diameter vinden of toch ongeveer, met een schaartje een klein randje van enkele mm. mooi rond snijden.
Deze rand schilderen met een plastiekverf, zwart of wit of koperkleurig.
Eventueel met een stomp priempje wat klinknagels-imitatie aanbrengen ( van binnen naar buiten !!!)
Gaatje boren op de juiste diameter van de kapsulegedeelte, lijm op de zijkanten, en de patrijspoort met de bole kant naar binnentoe.
Het flensje komt aan de buitenkant mooi tegen de rompen als enkele mm. flensdikte.
Misschien kun je zoiets experimenteren
groetjes
Ward

p.s.: pillen:O aub.niet in een keer innemen:$
 
bedankt mannen voor de sugesties,ik zal zeker een het uitproberen.
grtz
Lus
 
Ik kreeg gisteren het idee om mijn romp van AV. te voorzien van zelfgemaakte patr. poortjes van "pop-revetten" , .. breeknagel eruit , wat uitboren en wat vlakschuren :ohmy:!?? Maar moet alleen de juiste maat vinden .
Maar dat kan je ook doen met de bijgeleverde plastic poortjes natuurlijk :$.
 
Ja, dat kun je inderdaad, en zal veel mooier en realistischer zijn, dan aan de binnenkant een soort plastic plaatsen en je hebt glas ook :)
 
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
het is weer eventje geleden,dus een kleine up date,de dekken zijn geplaatst en de opbouw op het tussndek zit er ook al op, op de deuren heb ik een klink geplaatst en rond de opening boven aan de deur heb ik een patrijs poortje geplaatst,de boeg en de spiegel zijn ook al afgeschuind om de beplanking aan te brengen.
wat de patrijspoorten op de romp betreft daar heb ik het volgende op gevonden:met een perforator machientje heb ik uit zwart papier,en uit doorschijnde harde plastiek gaatjes gemaakt,met met het zogenaamde afval geeft dat perfekte ronde papiertjes en plastiekjes, dan heb ik uit koperdraad ringen gemaakt die ik nadien plat maakte in een mal zodat die de juiste maat hebben van het geboorde gat,ik hoop dat de foto het duidelijker maakt,meer fotos en uitleg volgen nog.
 
hallo,
de bedoeling is dat de lat waar de patrijspoorten in komen te staan eerst word voorgeboord en dan op de juiste plaats gezet word,zo zijn er 2 bb en sb,tussen die 2,en naar boven toe en naar onder toe word de beplanking aangepast,daar het model toch geschilderd word maakt dat niet zoveel uit,nadien als de romp klaar is worden de stukjes er in geplaats, tot zover!
grtz
Lus
 
Dat is een goede oplossing voor de patrijspoorten Lus.
Wel veel werk maar het komt je model zeker ten goede.

Fred
 
Ik ben deze zelfde boot aan het maken. Ik heb wel alle delen dus als je iets wilt weten van de verdere delen ....
 
Leuk dat er weer een update is van dit schip.
Mooie oplossing met de patroospoorten.
Hoe krijg je de uiteinden zo netjes bij elkaar dat je het niet meer ziet?
 
hallo Wim ,wat bedoel je met die uiteinden? zijn dat die koperen ringetjes die er het laatste opkomen!
grtz
Lus
 
hallo Wim ,wat bedoel je met die uiteinden? zijn dat die koperen ringetjes die er het laatste opkomen!
grtz
Lus

Hallo Lus, als ik het goed begreep maak je een cirkel met koperdraad. Aan zo'n stukje zit een begin en een eind, hoe werk je dat netjes weg zodat je een complete cirkel van koper ziet.
 
hallo Wim , die ringentjes krijgen dezelfde kleur al de romp( wit) en worden als ze te ver open staan toe gesoldeerd,ze zijn ook zo gemaakt dat ze een beetje spannen in de patrijspoort. de planken met de patrijspoorten staan er bijna op dan zal ik er een paar fotos op het forum zetten.
gtrz
Lus
 
weer iets dat wij bijweten over het maken van patrijspoortjes.
ziet er zeer goed uit.
groetjes
Ward
 
attachment.php
hallo, dit is de bedoeling,de beplanking voor de patrijspoorten zijn geplaatst, het zijn er natuurlijk minder als op het origineel model,maar ik vind dat geen probleem.
de volgende stap is nu de romp dicht maken en voorbereiden om te schilderen,nadien worden de patrijspoorten er in geplaatst.
grtz
Lus
 
hallo Wim , die ringentjes krijgen dezelfde kleur al de romp( wit) en worden als ze te ver open staan toe gesoldeerd,ze zijn ook zo gemaakt dat ze een beetje spannen in de patrijspoort. de planken met de patrijspoorten staan er bijna op dan zal ik er een paar fotos op het forum zetten.
gtrz
Lus

Lus, ben zeer benieuwd naar de foto's :).
 
super om te zien dat dit model weer gebouwd word.

Heb haar zelf ook gebouwd, ik heb de patrijspoorten alleen uitgeboord, de bijgeleverde nagels waren voor mij helemaal geen optie, niet realistisch en veel te groot. Jou oplossing ziet er goed en mooi uit.

Vragen kun je altijd stellen, kijk ook eens op http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=4&t=25308 daar staat mijn bouw verslag van de AV.

ik heb me laten leiden door foto's van de echte AV en eerste alles gechecked of het reeel was of niet wat de bouwbeschrijving voorschrijft. Soms klopt dit niet helemaal met de werkelijkheid,

suc6 met de bouw en besteed aub veel aandacht aan de romp, beplanken schuren, plamuren, schuren, plamuren, dit zie je later gegarandeerd terug. Investeren hierin loont zeker.

grtz Ed
 
hallo Edwin,ik heb gekeken naar uw bouwverslag en het zal nog meer gebeuren ,zeer mooi, en bedankt voor het advies.
grtz
Lus
 
attachment.jpg

Hallo Lus
bedoel je dit dekhuisje en welke afmetingen bedoel , ik kan eventueel fotos nemen met meetlat erby kan je daar iets mee doen
groetjes A.B.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan