Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Amerigo Vespucci
Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 66

Discussie: Amerigo Vespucci

lus
    Gast

Standaard Amerigo Vespucci

hallo,
    ik heb 60 magazines van de A.V gekocht op de rommelmarkt voor een prikje,bij nazicht v/d magazines kan ik de romp bouwen en de voorname sierstukken zaten er ook tussen,zodoende heb ik dan besloten om gaan te bouwen,ik heb dan een berichtje op marktplaats geplaatst om mij te kunnen helpen met de andere onderdelen die ik dan scratch moet gaan bouwen en gelukkig heeft het modelbouwertje(Erik) mij zeer goed voort geholpen en zal dat nog doen gedurende de bouw.
    De A.V is hier op het forum al verscheidene malen gebouwd,zodus een kleine uitleg over het zeilschip het is gebouwd in 1930 en diend als opleidingschip bij de Italiaanse Marine haar thuishaven is Laspezia waar ik haar voor de eerste keer heb bezocht in 1964 toen aan boord was v/d Zenobe Gramme.
    de volgende update bij het begin v/d bouw!
    grtz

Lus

Standaard

Recyclage van de bovenste plank , succes LUS ga dit zeker volgen
    Groetjes

René

Administrator / V.I.P the--Mouse's schermafbeelding

Standaard

Mooi project Lus, succes ermee.

Fred
    We can not do great things in this world.
    We can only do smal things with great love.
    (Mother Theresa)

Standaard

dat is een mooie koop lus suc6 mat de bouw

the end-product is not the model, but the knowledge of the building process itself

Standaard

Succes gewenst Lus en ik ben zot op foto's, dus laat maar zo gauw mogelijk komen .

Standaard

Succes met de bouw Lus.
    En ik blijf zeker volgen zene.
    Grtz Erik.
    Bezig aan een treintafel en hier en daar de diepvriezer uitladen.

Goede topic beantwoorder marc w's schermafbeelding

Standaard

ziet er al een hele klus uit om alle onderdeeltjes gesorteerd te krijgen, avast succes met de bouw.
    vgr
    Marc

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marc w Bekijk bericht
    ziet er al een hele klus uit om alle onderdeeltjes gesorteerd te krijgen, avast succes met de bouw.
    vgr
    Marc
    Heb deze ook Marc.
    En normaal zit alles mooi in genummerde zakjes per deel gesorteerd.
    Dus dat valt wel mee.
    Grtz Erik.

Standaard

Succes met je project ! Ik zit met hetzelfde ' Probleem ' . Ik heb maar 82 delen en mijn romp zit in elkaar met de eerste beplanking en een hoop plamuur.
    Je moet goed opletten omdat de spanten soms niet de juiste lijn volgen en dat merk je(ik) te laat bij de beplanking . Gevolg onregelmatigheden op de romp die moeilijk weg te krijgen zijn. Daar ik de laatste delen niet kan bemachtigen ga ik er een ander schip van maken , zoiets als de Mercator met twee gaffelzeilen .

lus
    Gast

Standaard

hallo Michiel54,
    Erik heeft mij goed geholpen,en als ik u met iets kan voort helpen ,u vraagt maar!
    het is wel zo dat ik de meeste onderdelen die op het dek staan moet gaan scratshen
    grtz
    Lus
    ps wat bedoel je met de juiste lijn( zijn de spanten misschien niet juist genummerd volgens het plan?)

Standaard

Probeer gewoon hier te volgen Michiel.
    De delen die Lus niet heeft ga ik voor hem opmeten en eventueel een foto zodat deze gescratsht kunnen worden.
    En de bouwhandleiding heb ik bijna volledig gescand.
    Welke delen moet je nog hebben?

Erik.

P.S. die misschien samen met Lus de Amerigo gaat bouwen.
    Grtz Erik.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lus Bekijk bericht
    hallo Michiel54,
    Erik heeft mij goed geholpen,en als ik u met iets kan voort helpen ,u vraagt maar!
    het is wel zo dat ik de meeste onderdelen die op het dek staan moet gaan scratshen
    grtz

Lus
    ps wat bedoel je met de juiste lijn( zijn de spanten misschien niet juist genummerd volgens het plan?)
    Wel , als je alle spanten monteert en je legt er een lat over dan zou die alle spanten moeten raken , met een touw kan je het ook checken, en ik heb dat even verwaarloosd !
    Leg mij eens uit : " scratshen ?( of is het met een c in 't midden )
    Verder bedankt voor aanbod .
    Groetjes

Standaard

Scratchen is een algemene benaming om van niets zelf je onderdeel te maken aan de hand van foto's en afmetingen.
    Dus het echte modelbouwen
    Grtz Erik.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door modelbouwerke Bekijk bericht
    Scratchen is een algemene benaming om van niets zelf je onderdeel te maken aan de hand van foto's en afmetingen.
    Dus het echte modelbouwen
    Bedankt ! Ja , vakjargon He !

Standaard

Scratchen of niet ik zal deze zeker volgen Lus
    GROETJES
    PA FIFI

"Zo lang de FIFI met zijn auto's en bootjes aan het spelen is, steek hij geen kattekwaad uit"

Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten