Hoofdsponsor

Anders / onbekend The Unseen University by Alan Batley and Bernard Pearson

P

petra

Guest
attachment.jpg

Deze ga ik dus maken in papier

attachment.jpg

dit zijn de verschillende gebouwen die erbij zitten

attachment.jpg
dit is het grondplan van "the library"

attachment.jpg

attachment.jpg

en dat zijn de verschillende onderdelen van "the library"

als ik met deze klaar ben zet ik het volgende onderdeel erop...dus de plannen komen in stukjes...

Weet niet hoe groot het wordt, kan het nergens vinden in het boek, dus wordt ff afwachten...

Is mijn eerste project in papier, dus ben benieuwd wat het wordt (heb al wel ervaring met kaarten maken, dus het priegelwerk ken ik al hihihi)

groetjes

Petra
 
Ik schuif met heel erg veel belangstelling aan, want dit gebouw wil ik heel erg ook, een TP-fan zijnde. Overigens ook in de boeken is er niet echt een afmeting opgegeven, omdat de UU (Unseen University) immers een magisch gebouw is, waar geen enkele gang, noch kamer netjes op z'n plaats blijft :D

Overigens, het is inderdaad een "universiteit" (voor "wizards"), maar er worden slechts in theorie lezingen gegeven, geen van de lesgevers weet immers het leslokaal zijn, en hebben het bovendien toch veel te druk met zuipen, eten en slapen om zich zorgen te maken over een futiliteit als iets als "studenten" :DD
 
Deze volg ik ook met enorme belangstelling, succes met de bouw.

Btw waar vind je deze boeken Petra?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heel leuk om dit eens te volgen, weer een papierproject.
Dat zie je hier steeds meer gelukkig. Veel plezier er mee.
 
Ziet er echt geweldig uit,en zet me even naast mijn collega bouwers om alles te volgen...
 
Deze volg ik ook met enorme belangstelling, succes met de bouw.

Btw waar vind je deze boeken Petra?
Heb deze bij De Slegte in Brugge gekocht...ze hadden er nog 2 in voorraad, maar als je niet snel bent is Dany(Dancooper) met de boeken weg ze hahahahahaha
 
He leuk project blijf ik volgen

Gr
Dirk
 
Ben nog vergeten vertellen dat er 126 pagina's zijn met patronen (of mag ik dat zo niet zeggen?)

groetjes

Petra
 
Ben nog vergeten vertellen dat er 126 pagina's zijn met patronen (of mag ik dat zo niet zeggen?)

groetjes

Petra

Lol, neen natuurlijk niet dat zijn geen patronen maar onderdelen van het model, patronen zijn ofwel om te naaien, ofwel om in een vuurwapen te proppen en af te schieten.
En helaas zal ik er eerstdaags niet meer geraken, daarom had ik bij voorgaande reeds de ISBN-code gevraagd :)

PS: ik heb ondertussen gemerkt dat de ISBN-code gelijk is aan het nummer dat onder de streepjescode staat als dat helpt.
 
Deze ga ik zeker volgen.
Heb alledrie de games van discworld gespeeld en zijn gewoon super.
Vooral de humor die er in zit.
 
Oeie... heb ik dan toch nog iets gemist ??? Ik heb alle 35 boeken (enkele zelfs in nederlandse vertaling), alle drie de films, en weet wel van een game uit het pré-windows tijdperk, maar effetjes 3 games ???
 
Aah, leuke cover-arts, de eerste kan ik wel een beetje thuisbrengen, da's namelijk Rinzewind op "lugage", lugage is een kist gemaakt uit "Beseffend Perenhout" heel erg zeldzaam op het belangrijkste continent op Diskworld, maar nogal gewoontjes op het "Tegenwichts continent" (lees "Azië"), Rinzewind is in de eerste twee boeken een mislukte Toofenaar (Wizzard) :) ) die slechts één enkele spreuk in z'n hoofd heeft, maar dan wel één van de 8 Grote spreuken die niemand eigenlijk kent. Door de aanwezigheid van die ene Grote spreuk zijn alle andere spreuken bang om in zijn hoofd te komen... vandaar dus dat ie een mislukte tovenaar is.
Maar, hedentendage is de stijl van de covers wel nog steeds hetzelfde... en let wel... het gaat hier niet om boeken gebaseerd op een paar games, maar op een paar games (blijkbaar), gebaseerd op boeken, die ooit Classics zullen worden... en helaas in die niet zo heel verry toekomst, aangezien Terry Pretchett, helaas al jaren lijdt aan Parkinson's, de boeken die hij pakweg 10 jaar geleden schreef moest hij al dicteren omdat ie al zelf niet meer kon typen :(

PS : op de eerste en de laatste cover zie ik één van mijn favoriete personages, namelijk Dood, die is echt hilarisch soms (Dood spreekt altijd in HOOFDLETTERS, dus excuseer het gebruik van deze voor volgende quote) : "I THINK I'M HAVING ANOTHER NEAR RINZEWIND EXPERIENCE"

PS 2 : had ik jullie reeds gewaarschuwd me niet op m'n stokpaardje te tillen ;)

PS3 (neen niet de console) : doe me denken aan het boek "Thug"
 
Laatst bewerkt:
Sorry, Petra voor het heel erg ver off-topic gaan in mijn vorige post, maar ik kon het helaas niet laten om uit te weiden over Diskworld :D
Nu eventjes on topic terug ; goed bezig, maar let op met de keuze van je lijm. Gebruik bij voorkeur geen lijm op waterbasis, want dat kan de stukken vervormen. Wanneer je houtlijm gebruikt (zoals ik doe wanneer ik papierbouw doe), gebruik dan een penseel om het schaars aan te brengen... minder is beter, zeg maar.
Wat je eventueel, wanneer je het echt meent met dit model, kan in huis halen, is een spuitbus met "fixatie", dit na afwerking het gehele model te spuiten om de kleuren te bewaren. Dit kan je bij de betere kunstwinkel vinden (je weet wel, het soort winkel waar je een tubeke verf koopt voor pakweg 20 euro).
 
BTW : Unseen Universety wordt in de nl vertaalde boeken als "Gesloten Universiteit" vertaald, waardoor een in de originele versie in een bepaald boek (Unseen Academics) een leuke originele woordgrap totaal de mist in gaat.
 
Lol, neen natuurlijk niet dat zijn geen patronen maar onderdelen van het model, patronen zijn ofwel om te naaien, ofwel om in een vuurwapen te proppen en af te schieten.
En helaas zal ik er eerstdaags niet meer geraken, daarom had ik bij voorgaande reeds de ISBN-code gevraagd :)

PS: ik heb ondertussen gemerkt dat de ISBN-code gelijk is aan het nummer dat onder de streepjescode staat als dat helpt.

hihihi sorry voor het misbrui!k van mijn woorden.... (mijn andere hobby is borduren(waar ik trouwens sinds ik het modelbouwen heb ontdekt, al weken niets heb aan gedaan hihihi) daarom de verwarring... :-) ) zal het onthouden dat het onderdelen zijn...
 
Zo het eerste huis, the library, is uigesneden...
een fotoke van al de onderdelen....
attachment.jpg


Nu heb ik nog een vraagje, welke lijm kan ik het beste gebruiken? Heb 2 soorten staan, waarvan hieronder een voorbeeld....
attachment.jpg

Of raden jullie mij nog een ander soort aan?
Wacht nog even met plakken tot ik wat antwoorden krijg...
Ondertussen al beginnen aan het 2de huis: These Be, ofwel het botenhuisje...
Later een fotoke van dit huisje....
Groetjes

Petra
 
Beide zijn perfect te gebruiken. Altijd de lijm heel dun met een tandenstokertje aanbrengen. Voor hele kleine stukjes kan het handig zijn om met een scherp mesje een fijner puntje aan de tandenstoker te snijden. Voor de grotere stukken kan je beter lijn gebruiken die niet op waterbasis is, dus zoiets als velpon is beter voor de grotere delen, anders gaan die krom trekken.

Christophe
 
Erg leuk project Petra en als papier 'o' fiel ga ik deze zeker volgen.
Zoals Christophe al aangeeft kan je de houtlijm wel gebruiken, doe ikzelf ook, of Velpon.
Velpon is lijm niet op waterbasis en inderdaad beter geschikt voor grotere operavlaktes. Houtlijm kan ook maar dun aanbrengen!

Even nog een tip: als je een onderdeel hebt uitgesneden schrijf het nummer met potlood op de achterzijde. Als je meerdere onderdelen achter elkaar snijd raak je snel de tel kwijt;)

Als er vragen zijn laat maar weten.

Fred
 
Erg leuk project Petra en als papier 'o' fiel ga ik deze zeker volgen.
Zoals Christophe al aangeeft kan je de houtlijm wel gebruiken, doe ikzelf ook, of Velpon.
Velpon is lijm niet op waterbasis en inderdaad beter geschikt voor grotere operavlaktes. Houtlijm kan ook maar dun aanbrengen!

Even nog een tip: als je een onderdeel hebt uitgesneden schrijf het nummer met potlood op de achterzijde. Als je meerdere onderdelen achter elkaar snijd raak je snel de tel kwijt;)

Als er vragen zijn laat maar weten.

Fred

Heb dit inderdaad zo gedaan, het nummer er achterop geschreven, stond trouwens ook in de uitleg in het boek, alleen de hele kleine onderdelen heb ik nog niet uitgesneden omdat het quasi onmogelijk is op er achter nummers op te schrijven, het uitsnijden doe ik dan op het moment dat ik het stukje nodig heb... zal eens gauw om Patex gaan se, gelukkig bestaat er bij ons nog zoiets als een Batjeshoek die tot 6.30u open is vandaag :-)))
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan