Hoofdsponsor

Anders / onbekend The Unseen University by Alan Batley and Bernard Pearson

Wow (neen niet het mmorpg waar ik aan verslaafd ben), dat zijn nog eens toffe actiefoto's :D

Doet me denken aan The Colour of Magic (of was het "The Light Fantastic (ik verwar altijd het eerste en het tweede boek, van titel althans)) Waar Rinzewind (de mislukte tovenaar) de hele wereld redt door de Grote Spreuken uit te spreken. Mooie boeken, en zeer mooi in beeld gebracht door de BBC in deze dubbelfilm. :)

(ja, jullie merken het ongetwijfeld wel hé, ik ben een Terry Pratchett-verslaafde :D ... zijn daar ook zelfhulpgroepen voor overigens ?)


Overigens, aan die buitenmuur die de studenten binnen moet houden en indringers buiten moet houden, is er ook ergens een deeltje die nogal "betreden" is, want sedert verschillende generaties wordt dat plaatjse door studenten van de UU gebruikt om stiekem het naar het uitgaansleven van Ank-Meurpork te gaan (niet beseffende dat hun leermeesters net dezelfde strategie toepassen... ze waren tenslotte ook ooit studenten hé).
 
Viel me ook op dat er wat scheef stond:8
Maar een beginners fout...nee hoor, gebeurd mij ook nog wel eens;)

Niet noodzakelijk een foutje, Fredje, we hebben het hier over een magisch gebouw die al vele duizenden jaren oud is, daar kan al eens iets krom of scheef zijn, moet je overigens eens de Tower of Arts in de film zien, die is pas echt scheef en krom :D
 
Mooi gedaan hoor Petra, zelfs de hele kleine onderdeeltjes zijn mooi en strak gemaakt.
Wat die witte lijnen betreft, ik vind persoonlijk dat die eigen zijn aan de papierbouw, dus ik kleur die nooit in en ik vind dat dit zeker niet stoort. Maar dat is natuurlijk mijn eigen mening hé en iedereen heeft zijn manier van werken.
 
Dat gaat hier al goed he
Wel een gepriegel hou ik wel van enfin dit zijn al mooie bouw werkjes en de foto's zijn top.

Gr
Dirk
 
de volgende update:
Modo's garden shed:
eerst de onderdelen
attachment.jpg

dan tussendoortje:

attachment.jpg

hier eentje van het kleinste stukje dat ik tot nu toe heb gehad ,tis nog niet geplakt dus moet nog beter gemodelleerd worden :-)

attachment.jpg

dan het afgewerkte onderdeel:

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Dit deel moet aan de Library komen (is nog niet gebeurd, nog ff mee wachten...)
attachment.jpg

attachment.jpg

en zo ziet het plaatje er nu uit, dus nog heel veel werk...

attachment.jpg

nu nog de wall of names, een klein onderdeel, daarna komen we aan de grotere gebouwen...

tot later

Groetjes

Petra
 
Hier word gebouwd aan en hoog tempo hé :)
Maar het ziet er prachtig uit.
 
Dit ziet er alvast super uit, en ik kijk ook al uit naar mijn kopij ervan.
Even min of meer off-topic, nu ja, meer min dan meer dan, om wat achtergrond informatie te geven : Voor de leken die de boeken (daarmee bedoel ik de romans) niet kennen, dit gebouw is zowat het oudste gebouw in de stad Ank-Meurbork (althans in de nl vertaling, oorspronkelijk is het Ank-Morpork), en is dus DE thuisbasis van de "Wizards", zeg maar de "Tovenaars" dus.
Eén van de gebouwen is de "Library", de Bib dus, de bibliothecaris is een Oran Oetang... nu ja, niet van geboorte uiteraard, hij was ooit een mens, maar door een magisch accidentje (neen, niet zoals in de film, maar wel als in de boeken) werd ie in een OO veranderd, ondertussen voelt ie zich daar veel beter bij dan in menselijke vorm en weigert dus pertinent alle magische hulp om hem terug in menselijke vorm te transformeren. Tevens is de Librarian overigens ook lid van de "Watch", zeg maar het "politiekorps" van Ank-Morpork, al komt ie in die rol niet zo echt heel erg veel voor in de boeken, hij bewaard echter heel trots zijn badge in zijn buro. Oh, ja, aangezien hij geen mens meer is (maar wel nog steeds menselijke intellegentie heeft), hebben zijn collega-tovenaars vele tientallen en zelfs honderdtallen betekenissen van het woordje "Oook" moeten leren om met hem te communiceren... doorgaans wordt ie overigens, naast Ponder Stibbons als de meest intelligente tovernaar beschouwd.

Nogmaals mijn excuses om eventjes min of meer off topic te gaan... wanneer het over TP gaat ben ik helaas niet meer te houden ;)

PS : eind volgende maand komt er nog een nieuw TP boek uit ; "Snuff" genaamd, het zal wellicht nog wel enkele jaren duren vooralleer er een nederlandse vertaling van verschijnd, maar ik heb alvast de eerste druk besteld in de Engelse uitgave (TP leest gewoon veel grappiger in de oorspronkelijke taal... ook al heb ik er een soort Iers dialectje voor moeten leren lezen) :D
Deze wilde ik echt niet missen, omdat dit wellicht eens de allerlaatste zou kunnen zijn, Sir Terry (inderdaad, geridderd) lijdt immers helaas reeds enkele jaren aan MS, en kan zelf zijn boeken niet meer schrijven, waardoor hij gedwongen is om ze te dicteren aan een typist, die hij overigens steevast hartelijk bedankt in zijn voorwoord.
 
Laatst bewerkt:
Hier word gebouwd aan en hoog tempo hé :)
Maar het ziet er prachtig uit.

Dank je pa Fifi,
Ik zit op dit moment thuis met een scheurtje in mijn miniscus, daarom dat het wat vooruit gaat... tis wel leuk om te doen ook, daarom gaat het zo "lekker", zoals de nederlanders zouden zeggen :-)

groetjes

Petra
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dank je wel, Dany,

Rik gaat deze middag het boek gaan halen (allé, hopelijk is er niet al iemand weg met deze, fingers crossed zou ik zeggen...)
zal het tegen de avond laten weten...

groetjes

Petra
 
Nog een kleine update
The wall of names:
de onderdelen
attachment.jpg

de onderdelen "geassembleerd" hihi
attachment.jpg

Het totaalplaatje van de Wall
attachment.jpg

attachment.jpg

ff mijn macro opgezet

de namen op the wall
attachment.jpg

en het totaalplaatje tot nu toe
attachment.jpg
attachment.jpg

zo dat was het...

het volgende deel is "the high energy magic building" , dit komt tussen Modo's garden shed en de River wall te staan, een beetje meer werk dan de laatste 3 onderdelen die ik heb gemaakt, dus zal langer wachten zijn op de update mannen.... hahahahaha
 
zo een tussen update

de onderdelen van the high energy building

attachment.jpg

attachment.jpg

dan het gebouw ineengestoken

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

een verdiepingetje erop

attachment.jpg

nog heel ff het kleinste stukje van de onderdelen tot nu toe

attachment.jpg

zo meteen de rest van de foto's
 
de onderdelen van de kantelen (als ik het zo mag noemen)

attachment.jpg

en de kantelen erop geplakt:

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

zoals jullie kunnen zien heb ik nog wat verbeterwerk te doen, het paste niet helemaal maar komt allemaal goed...
ga er wel mee wachten tot het gebouw helemaal af is...

Tot later

Groetjes

Petra
 
ziet er al goed uit, ben eens benieuwd naar het totaal beeld
 
Amai da gaat hier goed vooruit.
Zit er ook een spiegel bij? :laugh:
 
Ga ik even een weekje op vakantie.....gaat Petra hier een compleet gebouw wegzetten.
Jammer van je meniscus maar goed voor je vorderingen:D
Mooi werk ben je aan het maken zeg!! Ga vooral zo door!!


Fred
 
dank je wel fred...blijf het nog steeds leuk vinden...ben ook van plan van er een park en wandelpaden rond te maken, en wie weet breng ik het met de volgende beurs mee om tentoon te stellen, gaat het papier/karton ook wat populairder worden...

groetjes
Petra

PS: Trouwens leuke vakantie gehad?
 
PS: Trouwens leuke vakantie gehad?

Ja we hebben een leuke vakantie gehad Petra.
We zijn een weekje in de Belgische Kempen geweest en hebben daar iets meer dan 200 km gefietst.

En nu weer on topic:D

Fred
 
ah, dat doet om te zien, ik al die verhalen gelezen waarvan er zich toch enkele ginder afspelen, maar deze instelling in 3D te zien is toch nog iets speciaals.
Ik kijk al uit naar het exemplaar die voor ondergetekende bestemd is, Petra en Rik, al zal ik er nog lang niet meteen aan beginnen bouwen hoor (veel te veel werk en veel te weinig plaats op het ogenblik :D )
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan