Hoofdsponsor

Anders / onbekend The Unseen University by Alan Batley and Bernard Pearson

zo, ben weer, geen Velpon gevonden maar wel deze:

attachment.jpg

normaal is het iets zoals velpon, ideaal voor aardewerk,leer,textiel,papier,karton, glas,metaal,piepschuim. lijmt doorzichtig,en tis precies een gevaarlijk goedje, irriteert ogen en huid en kinderen mogen het niet gebruiken...

of zou ik toch maar wachten tot ik de echte velpon heb gevonden....?
 
Ik ken dit deze lijm niet Petra. Gewoon een stukje afval papier pakken en de diverse soorten lijm proberen;)
Dan weet je gelijk wat goed plakt en voor jezelf het prettigst werkt.
En dan de volgende dag even kijken of de lijm de inkt niet opgelost heeft.

Fred
 
Een klein updatetje... er zitten nu 5 onderdelen ineen...
fotootjes van alle kanten hoe het er nu uitziet...
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

zo dat was het even voor vandaag....morgen terug werken (trouwens in een heel triestige sfeer: er is dit weekend een collega van ons verongelukt in Westkerke en net overleden... :-( ....)
 
Dat is geen goed nieuws Petra, sterke vandaag op het werk!

Heb ik nog een vraag: Ril je de vouwlijnen? Bij de laatste foto zie je duidelijk een golf in de plakrand zitten.
Dit kan je voorkomen door te rillen en langs een liniaal te vouwen.;)

Verder wil ik je nu al op het volgende wijzen. Toen ik de Liberty Square Mansion gebouw heb vond ik de muren niet stevig.
Deze heb ik toen verstevigd zie mijn verslag van de Mansion post #44
Ik ken de kwaliteit van het boek niet en misschien is het niet nodig maar een gewaarschuwd vrouw.....:D:D

Fred
 
Dat is geen goed nieuws Petra, sterke vandaag op het werk!

Heb ik nog een vraag: Ril je de vouwlijnen? Bij de laatste foto zie je duidelijk een golf in de plakrand zitten.
Dit kan je voorkomen door te rillen en langs een liniaal te vouwen.;)

Verder wil ik je nu al op het volgende wijzen. Toen ik de Liberty Square Mansion gebouw heb vond ik de muren niet stevig.
Deze heb ik toen verstevigd zie mijn verslag van de Mansion post #44
Ik ken de kwaliteit van het boek niet en misschien is het niet nodig maar een gewaarschuwd vrouw.....:D:D

Fred

Heb ondertussen eens gans het draadje doorgenomen...mooi ding heb je daar gemaakt... ben ondertussen ook van gedacht om de muren wat te verstevigen...toch zeker de buitenmuren...dat vouwen langs een liniaal doe ik al wel...het rillen zal duidelijk nog meer moeten, maar ben soms te bang om het te doen, heb schrik dat het papier ga scheuren... zal proberen om het mee te nemen naar de ledendag in oktober, tenminste als ik het deftig in een doos ga krijgen toch...
 
Rillen gaat prima met een botte naald, b.v. een breinaald.
Dan gaat je papier niet scheuren hoor.

Zelf doe ik het ook wel eens licht insnijden met een scherp mes voor een echt vlijmscherpe vouw ( maar dan kan het wel eens fout gaan:( )

Fred
 
zijn al mooie vorderingen petra

papier modelleren geeft zo te lezen ook we een hoop tips en triks


tom
 
zo, weer ff een grote update...
Wat fotokes van het plooi- en plakwerk...

attachment.jpg
attachment.jpg
Hier heb ik een versteviging achter gekleeft, (had het eigenlijk niet hoeven uitsnijden, heb het dus zo opgelost (beginnersfoutje zeker hihihi)
attachment.jpg
dit zijn de onderdelen van "the dome"
attachment.jpg
"the weather vane"
attachment.jpg
en zo staat ie er....
attachment.jpg
attachment.jpg
De volgende foto's zijn al direkt het volledige plaatje... sorry jongens , was vergeten fotos de nemen....
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
Op de laatste foto zie ik nu dat "the Buttresses" links, scheef hangt (zijn fotos van gisterenavond getrokken dus had er niet opgelet) ga proberen om het heel voorzichtig los te maken en er opnieuw op te plakken maar nu recht...
Ben redelijk tevreden, hoewel het niet perfekt is, want zie nog veel witte randjes...
Dus mannen, niet te streng zijn hé voor dit groentje... :-)
 
ziet er prachtig uit Petra. Wat die witte lijntjes betreft, kan je nog altijd bijkleuren hé.
 
Ja das waar...Heb ook nog een heel blad met spare parts in het boek zitten: boompjes, struiken, klimop voor tegen de muren en nog wat bakstenen muren in verschillende nuances, zodat ik het nog wat kan wegmoffelen hihihi...maar ga daar mee wachten tot het volledig af is, zodat ik de ergste stukken kan mee doen, hoewel ik denk dat je hoe verder je komt er ook meer vaardigheid en dus beter afgewerkt zal zijn...maar zover ben ik dus nog niet... nog heel wat gebouwtjes te doen...
 
Oja, nog even de afmetingen meegegeven:
17.5 cm lang
14 cm breed
17 cm hoog...
 
Zit er prima uit hoor Petra.
Viel me ook op dat er wat scheef stond:8
Maar een beginners fout...nee hoor, gebeurd mij ook nog wel eens;)
Zoals je al aangeeft, voorzichtig los snijden en opnieuw plakken.
De witte randjes kan je mooi wegwerken met een potlood of viltstift. (Zelf gebruik ik de goedkoopste viltstiften die ik kan vinden, meestal Hema)

Fred
 
een update van het botenhuisje....
eerst alle uitgesneden stukjes...
attachment.jpg

en een paar fotokes van de onderdeeltjes...
attachment.jpg
attachment.jpg

en eentje van de hele kleine deeltjes...(kan ik ook eens een munstuk ernaast leggen hihihi)
attachment.jpg

Nu alles op de basis plakken, en de roeibootjes moeten ook nog uigesneden worden...

groetjes
Petra
 
Ziet er werkelijk goed uit hoor! En wat zijn die deeltjes weer klein.
Voor de witte lijntjes gebruikte ik een aquarelpotlood in de juiste kleur, die doop je even in het water en dan kun je ook heel goed bijkleuren.
Er zijn vele manieren om je doel te bereiken.
 
Ziet er werkelijk goed uit hoor! En wat zijn die deeltjes weer klein.
Voor de witte lijntjes gebruikte ik een aquarelpotlood in de juiste kleur, die doop je even in het water en dan kun je ook heel goed bijkleuren.
Er zijn vele manieren om je doel te bereiken.

Wim, waar kan ik die aquarelpotloden vinden? Bij de modelbouwwinkels of een winkel voor schoolbenodigdheden?...

groetjes
Petra
 
Wim, waar kan ik die aquarelpotloden vinden? Bij de modelbouwwinkels of een winkel voor schoolbenodigdheden?...
groetjes
Petra

Je zult die potloden eerder in een winkel voor schoolbenodigdheden of een kunstenaarswinkel vinden dan in een modelbouwwinkel.
 
heb weer een update van mijn unuversity:

eerst het botenhuisje zoals het is (dus nog niet bijgewerkt...)

attachment.jpg

hier heb ik het al een beetje bijgekleurd (tis nog niet volledig gedaan...)

attachment.jpg
attachment.jpg

het volgende huisje is: the river wall...
hier de uitgesneden onderdelen:

attachment.jpg

en hier het volledige plaatje... (nog niet bijgewerkt...)

attachment.jpg

attachment.jpg
attachment.jpg

Leuke achtergrond hé, lekker luguber hihihi....

Heb ondertussen al wel gezien, dat als je het echt goed wil doen, je al de witte randen (ook de snijranden) moet bijwerken met aquarelpotloden,(Met dank aan Wim voor de hele goeie tip...)

zo dat was het weer ff, tot de volgende...

groetjes

Petra
 
ziet al mooi uit, volg deze met interesse

heb deze hier ook liggen
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan