Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw HMS Victory-De Agostini- schaal 1:84 door Modelbouwerke [wip]

Toch een mooi begin Erik. Spanten lijken al netjes op lijn te staan op de laatste foto en het is nog maar dryfit.
 
De passing is tot hier toe perfect en zonder speling.
Nu de legoblokjes bij elkaar gaan zoeken.

Die Lego-methode werkt heel goed, maar één ding heb ik al geleerd uit eigen ervaring, klem de blokjes gewoon vast en niet te vast.
Als je dat weer te hard doet trekt de boel ook krom.
 
Een start gemaakt met het lijmen van de spanten.
Maar, probleem, geen legoblokjes ter beschikking, nog niet.
Christophe heeft wel voor een oplossing gezorgd.
Misschien niet bewust, maar toch.
Zijn winkelhaakjes zijn ook uitermate geschikt voor deze job.

main.php


main.php


En nu de boel goed laten drogen/uitharden.
Tot volgende.
 
daar is niets mis mee erik dit gaat even goed.

kijk wel of je spant links en recht even ver van de kiel staat zodat je een mooie rechte romp krijgt ;)
 
Er is voor alles een eerste keer. Sluit me even aan bij de volgers. Even een paar opmerkingen die horen aan het begin van het bouwverslag:
1) There is no try, do or dont ;)
2) Ik vind dat je bij DeAgo moet oppassen en even nachecken, naslagwerken of googelen. Foto's zat. Vaak onlogische teksten soms verkeerde nummering etc. Check en double check.
3) Het is een hobby en je hebt goede volgers, en nu mij ook :$
4) Heeft Christophe die bouwplank zelf gemaakt? Cool! Ik moet nog meer aan hem ontdekken dan plastic plaatjes.
5) Hoe groot zijn die katrollen voor de kanonnen?
6) Wat goed werkt met touwtjes door kleine gaatjes is 1 kant een stukje insmeren met gewone lijm, wat bijpunten en het schiet door het gaatje.
 
kijk wel of je spant links en recht even ver van de kiel staat zodat je een mooie rechte romp krijgt ;)

Zal er op letten Dirk.

Heeft Christophe die bouwplank zelf gemaakt? Cool! Ik moet nog meer aan hem ontdekken dan plastic plaatjes.
Hoe groot zijn die katrollen voor de kanonnen?

Christophe heeft deze bouwplaat ontworpen en hier op het forum aangeboden.
Enkel Victorybouwers hebben daar handig gebruik van gemaakt.

En die katrollen heb ik nog niet.
Wel al talieblokken op de carronade.
Die zijn ongeveer 3,5 mm. op 5,5 mm.
Juiste afmeting, moet ik eens nameten.
 
Mooi begin Erik, en inderdaad zijn die Lego-blokjes geen must, als je maar 90 graden precies hebt.

Meegeleverde blokjes voor kanonnen zijn vaak te groot, maar er zijn best alternatieven te verzinnen als je zo ver bent (en als je dat wilt natuurlijk).

En draadjes door een blok halen kan ook nog met een naalddoorvoerder (bij de fourniturenafdeling te krijgen). Die heb ik veel gebruikt bij mijn Egyptisch schip. Dit was trouwens een heel waardevolle tip van Lus.
 
En Duplo kan ook ...... blokjes zijn ook groter dan Lego.
 
volgens mij zitten de ankerbalken niet goed, moet je niet de platte kanten bewerken en tegen elkaar lijmen?
 
hallo modelbouwerke, je bent al verder als ik, heel mooi werk tot hiertoe, ik ben bezig met de carronade maar op het einde wordt gewerkt met ijzerdraad en dat vind ik niet zo mooi, is er een andere mogelijkheid, Bv. met touw, maar hoe zo dat dan in zijn werk gaan??

Groetjes ludo
 
ik ben bezig met de carronade maar op het einde wordt gewerkt met ijzerdraad en dat vind ik niet zo mooi, is er een andere mogelijkheid, Bv. met touw, maar hoe zo dat dan in zijn werk gaan??

Groetjes ludo

Het kan zeker op een andere manier.
Maar dan kan je beter ten rade gaan bij de echte houtsnuivers.
Het is ook mijn eerste scheepsmodel, dus ik moet ook veel vragen en opzoeken.
Dirk "amazone" heeft me er overgesproken op een ledendag en kan mooi uitleggen hoe je het het beste doet met een fijn touwtje.
Eventueel eens afspreken op de volgende ledendag.
 
bedankt, maar datzal moeilijk gaan want ik woon in spanje
 
Misschien heeft 'eekhoorn' hier wat aan , de foto is wel geleend van ene 'Pietsan' uit Nederland ...bij wie ik regelmatig ga kijken .^^
attachment.php

;)
 
inderdaad heel veel mooier, heb het ondertussen klaar gespeeld thx voor de foto, maar ik denk dat dit van een ander bouwpakket is, want de caronade verschild een beetje van die van Deagostini geloof ik
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan