Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw Problemen tijdens de bouw van de Victory

Inderdaad, en dat niet alleen, er zijn meer "trappen" in de wnag, de bovenste trap moet langer zijn, er ontbreken ogen en ringen, om goed te doen beter de assen in hout maken en doorboren om de pen van de wielen te kunnen namaken. Meestal waren de affuiten donker rood geverfd evenals de wanden van de dekken.
 
Inderdaad, memarila, maar modelbouw blijft natuurlijk wel een compromis tussen schaal en werkelijkheid, met andere woorden ; je moet altijd denken wat er zichtbaar van blijft op de plaats waar je je model wil stellen. En zelfs dan...
 
Waar ik persoonlijk op wacht is op iemand die de ballen heeft om haar achterschip te wijzigen in de oorpsronkellijke vorm, persoonlijk ben ik niet bereid om om het even welke kit zo om te bouwen zonder vangnet van een fabrikant (lees : beschikbare onderdelen).
 
voor de victory bouwers ik had een demo belooft op de leden dag voor het riggen van de katrollen met touw.

door tijds druk is dit er niet van gekomen maar ik ga het zeker goed maken.

zal volgende week een howto filmpje uplouden op youtube zodat iedereen het kan zien hoe je dit makkelijk kan doen.

moesten er dan nog vragen zijn zal ik die met plezier beantwoorden ;)

dus ergens volgende week zal ik het hier bij zetten
 
Op volgende foto's zie je de geschutspoorten op 1 ''waterlijn'' liggen , waterpas dus, bij ons model volgen die echter de planklijn .??
Geen grote ramp voor mij maar het is maar een opmerking ... :s

attachment.php

attachment.php
 
de moeder plank van de dek beplanking

Beste leden hierbij een vraagje aan jullie, had ergens gelezen dat de moederplank van de dekbeplanking breder is maar mijn vraag is : hoe lang is deze? Kan dat momenteel niet meer terug vinden.

met vriendelijke groeten
 
hoi rudy de moederplank ( koningsplank genaamt) zijn 2 tegen elkaar liggende planken in het midden van het dek die iets breder zijn en dikker als de andere planken . ze zijn volgens mij even lang als de gewone dekplanken. zodat je van daaruit je verband van de beplanking begint te leggen ;)


hopelijk is het duidelijk zo niet zal ik er wel een tekening van maken
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan