Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw Referenties en links voor de HMS Victory

dancooper

Well-known member
Registered
Lid geworden
15 dec 2007
Berichten
3.425
Wat ik ondertussen ook gevonden heb op internet is, een forum geheel gewijd aan de bouw van dergelijke deeltjes-projekten, dus oa ook Bismark en Victory.
http://www.partworkmodels.co.uk/phpBB3/index.php

Ik zal wel nog een paar maanden wachten vooralleer iets uit de beschermende verpakking te halen en aan de slag te gaan.


[mod] Dany, even dit bericht aangepast en verplaatst [/mod]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bouwers :),
In dit topic kunnen jullie alle referenties en links voor de Victory kwijt.
Er is waarschijnlijk heel veel over te vinden en alles in 1 topic lijkt me wel makkelijk (in plaats van verspreid over de bouwverslagen).
 
Lijkt mij heel interessant Marc. Kan je ze niet in een soort van online fotoalbum zetten zodat we ze daar kunnen raadplegen?

Christophe
 
Machtige foto's Marc !!




.....en weg waren de foto's....!?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dit boek is ook een aanrader vooral als je van plan bent om verbeteringen te gaan aanbrengen.
The 100-gun ship Victory rev. edition Van John McKay uitgever Conway ISBN :0-85177-798-8

1_McKay_Victory.jpg

Ik heb dat boek begin dit jaar besteld via Ebay bij een bedrijf in de VS (grandeagleretail) voor iets meer dan 30 euro incl. vezendkosten ($44.97). Was veruit de goedkoopste en snel en correct geleverd.

Hier kun je gratis en voor nix de engelstalige handleidingen voor de Caldercraft kit downloaden.
http://www.jotika-ltd.com/Pages/1024768/Manuals_Victory.htm
Dit is, bij mijn weten, de duurste en volgens velen ook de beste en meest gedetailleerde kit. De handleidingen zijn de beste die ik ooit bij een kit gezien heb en bevatten veel detailbeschrijvingen van het schip o.a. voor de te gebruiken kleuren.

GA ER NOOIT, IK HERHAAL NOOIT, VANUIT DAT JE EIGEN KITLEVERANCIER EEN HISTORISCH VERANTWOORD MODEL LEVERT!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb deze boek in pdf vorm als iemand die wil geef pb dan mail ik hem door .
 
Volgende week ga ik de Victory in Portsmouth bezoeken... als er iemand van de bouwers nog een specifieke foto van iets wil dan hoor ik het wel... allé ik hoop dat het daar wat gemakkelijk foto's maken is ...hopelijk is het niet te druk... en verder aan allen veeeeeeeeeeeeeeel succes met de verdere bouw.

grtz
 
Hey leuk! maak een paar opnamen van de kanonnen en hun takeling ...aub.
Als het kan ook vanuit het kraaiennest ( hihi )
:laugh:
 
veel plezier daar Dempsey, zorg voor een lege geheugenkaart voor je fototoestel en zorg voor voldoende tijd daar.
 
Komt inorde michiel54 en JanV! Voor het kraaiennest zullen we in elk geval ons best doen hahaha....
 
Hoe is het je vergaan in Portsmouth Dempsey?
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan