Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw Laat de Victory's maar komen !! (Off topic)

wim500

Well-known member
Registered
Lid geworden
1 mei 2009
Berichten
3.199
Een aantal leden van ons forum gaat de HMS Victory van DeAgostini bouwen.
Het is mij bekend dat in ieder geval Christophe, Marc Vandorpe en Dancooper een eigen draadje zullen gaan starten.
Wellicht komen er meer bij, wie weet..hoe meer zielen hoe meer vreugd :).

Wensen, ideeën, tips, trucks, referentiemateriaal kunnen hier allemaal een plekje krijgen.
Wellicht hebben de aanstaande bouwers daar al gedachten bij.
Geef het maar aan in dit draadje, dan kunnen we andere hier te starten draadjes een beetje schoon en leesbaar houden.

Ik wens in ieder geval iedere bouwer veel plezier met de bouw en tevens veel succes en doorzettingsvermogen. Dat laatste zullen jij toch ook wel nodig hebben met zo'n mega-project.
 
Laatst bewerkt:
beste vrienden,
is het meschien niet beter om in plaats dat elk zijn
eigen draatje start,er gewoon twee draatjes worden gestart,
een bouwforum,en een praat forum,
praatforum is dan bedoelt om de eventuele problemen die er zeker zullen zijn
tijdens de bouw te bespreken,
en het bouwforum door iemand te laten begeren in samen spraak met de andere bouwers achter de schermen men kan dan daar zijn foto's tijdens de bouw plaatsen
is maar een idee hoor
groetjes,ronny
 
Heel veel succes jongens met deze bouw,lijkt me een zeer goed idee ronny toch met zo'n project en ook interessant voor andere bouwers onder ons...
 
Ronny,
Bedankt voor je input, een apart draadje voor de problemen zal zijn nut wel kunnen hebben.
Verder lijkt het mij het meest handig dat ieder zijn eigen verslag gaat maken in zijn eigen tempo met eigen foto's etc. Omdat het een langdurig project gaat worden kunnen nieuwe bouwers makkelijker aanhaken met een eigen verslag. Verder heb ik het idee dat zo'n verslag niet overzichtelijk wordt en niet tegemoet komt aan de aanpassingen die een bouwer misschien aan zijn of haar schip wil maken.
Maar de bouwers beslissen wat mij betreft ;).
 
Marc en de anderen,
Ik heb even een opzetje gemaakt om wat te laten zien: ik kan nog dingen wijzigen ;).
Ik heb nu een draadje voor off topic (deze maar genomen), 1 draadje voor referenties/links en 1 draadje voor het bespreken van de problemen.
 
MLe dunkt dat de opzet (op voorwaarde natuurlijk dat iedereen blijft deelnemen, wat uiteraraard niet altijd een vrijwillige beslissing van de deelnemers is uiteraard) van de Bismarck wel ideaal lijkt :
- een draadje referenties,
- een draadje offtopic (weliswaar toch ergens verbonden met hms Victory... of toch ten minste 17-18de eeuwse Royal Navy)
- en voor iedere bouwer/bouwster een "dagboek" van de gedane activiteiten... waar dan weer enkel en alleen vragen en/of reacties mogen volgen op de gedane arbeid.
 
Het lijkt mij ook het duidelijkste als ieder een appart draadje heeft van zijn eigen bouwverslag.
 
misschien (gewoon om het dujidelijk te houden net zoals in Bismarkc's bouwdraadje, een titel voor de bouwdagboekjes als zijnde ; "Nelson's Victory van DeAgostini door xxxx".... natuurlijk zelfs als iemand beslist de DA-kit aan te passen naar haar eerste acte de présence (dus toen Nelson zelf nog een jonkertje was) zou de titel eigenlijk nog steeds gelijkluidend moeten lopen.
 
michiel, welke lijm heb je gebruikt ?

Als het gewone witte houtlijm is, kan het wel eens helpen om de stukken in warm water te laten weken en dan met een mesje de lijm lost te peuteren.
 
Hallo , ik Michiel ben er ook aan begonnen ( Victory van deAgostine) . Heb er al direct spijt van na het lezen van de tips = Wacht tot je genoeg onderdelen hebt ! Inderdaad de delen die ik al heb gemonteerd van het eerste pakket staan stuk voor stuk scheef !
Hoe krijg je zoiets ooit recht ?? :( . Ondertussen wel een abonnement genomen .
[ Ik was al bezig aan mijn Amerigo V. en die staat ook een beetje "scheluw" ( naakte kiel , spanten en dek erop) ].

Btw. Succes voor Christophe .:)

Om heel duideljk te zijn best wel een eigen draadje open en vooral FOTO's plaatse, daar kunnen we veel meer uit halen. Nu naar mijn weten zijn er in belgenlandje nog twee uigaves verschenen in de krantenwinkel, dus zelfs als je die lijm niet zacht genoeg krijgt is er nog niets verloren.
 
Dank U Christophe , ik heb al wat geoefend op een deel van de Amerigo Vespucci , (heb maar tot pakket nr 82 ) en nu weet ik dat je verdomd heel precies moet te werk gaan , ik heb fouten gemaakt en nu weet ik waar op te letten , bv als je de spanten op de kiel monteert moet je checken dat van voor naar achter ze mooi uitgelijnd zijn en in dezelfde vloeilijn liggen (controleren met touw over de spanten ) dus dat er geen ergens hoger of lager zit , al was het maar een milimeter. Beter is ze allen te monteren en nakijken voor je ze lijmt . Mijn AV. body zit daardoor vol bulten en kuilen (minimaal) maar tegen het licht zie je het overduidelijk .:unsure:
 
Even terloops vermelden dat ik mijn AV. ga (proberen) af te werken als "zusterschip" met andere naam en kleur . Daar ik delen mankeer (vanaf 82) ga ik aparte delen bestellen via een online shop en een eigen look geven aan zeilen , tuigage en beslag .
 
hoi michiel ik heb het eerste deel hier nog liggen want had het ijgelijk gekocht voor de dvd.

als het enkel deel 1 is dat je nodig hebt kunnen we wel iets regelen denk ik ;)

maar probeer eerst het volgende/ hou de gelijmde delen onder een warmwaterkraan ( lauw water is goed ) en normaal gezien moet de lijm beginnen lossen mits je er een beetje aan wringt , zo kan je dan proberen het geheel uitelkaar te halen .

daarna goed laten drogen en al de lijm er af krabben.

moest dit echt niet lukken of je moest stukken maken laat dan maar iets weten ik het eerste deel hier nog netjes in de verpakking zitten :)
 
Bedankt met het voorstel amazone , Ik ga toch even afwachten hoor . Als ik de andere delen heb(+/-14d) zal ik de zaak nog eens bekijken . Moest het zijn dat het nodig is hoor je me wel ! :)
 
michiel, welke lijm heb je gebruikt ?

Als het gewone witte houtlijm is, kan het wel eens helpen om de stukken in warm water te laten weken en dan met een mesje de lijm lost te peuteren.

Ik werk met Bison houtlijm , bedankt Dany ! (zie mijn eigen topiekje)

Om heel duideljk te zijn best wel een eigen draadje open en vooral FOTO's plaatse, daar kunnen we veel meer uit halen. Nu naar mijn weten zijn er in belgenlandje nog twee uigaves verschenen in de krantenwinkel, dus zelfs als je die lijm niet zacht genoeg krijgt is er nog niets verloren.
Ik ben er al aan bezig ...sukkel nog wat met fotoos ... :(
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nee , het lukt me niet met de foto's , als ik het filmke bekijk zie ik een andere layout van de navigatiebalk van de site , bij mij staat niet de tab : "meer uitleg over Gallery" en boven mijn tekstvak vind ik niet de tab die leidt naar de gallery ! In de plaats daarvan staat er een icoontje van een fototoestel maar die tab is dood !
Hetgeen wel lukt is de url plakken van de betreffende foto.:$
 
Eventjes tussendoor:
[mod moppermodus aan]
Ik zie dat in de verslagen al berichten worden gemaakt die nog niets met de bouw van doen hebben.
Om het voor jullie zelf maar ook voor alle lezers in de toekomst een beetje leesbaar te houden is dit niet verstandig - er zullen veel lezers afhaken na 2 pagina's off-topic. Bij een vorderende bouw van een dergelijk schip zal het topic al groot genoeg gaan worden.
Probeer alstublieft zoveel mogelijk dit topic te gebruiken, dit is er voor bedoeld om vragen te stellen over lijm, over het plaatsen van foto's en noem maar op.
Ik zal de berichten in de verslagen nog een keer opschonen danwel verplaatsen.
[mod moppermodus uit]

Inmiddels staan de meeste berichten al hierboven in dit topic.
Christophe, wil ik jouw verslag nog verder ruimen?
 
Laatst bewerkt:

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan