Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw Laat de Victory's maar komen !! (Off topic)

Vandaag deel 11 gevonden en direct gevraagd of ze elke week eentje voor mij opzij willen leggen. Zo ben ik zeker dat ik alle delen heb.
 
Zoals verwacht lag nummer 11 op me te wachten.
En elke week ligt er een deel voor mij opzij.
 
Hallo allemaal,

ik heb ook problemen met de levering van mijn tweede pakket en ook over de betaling van het eerste pakket.
Daarom heb ik maar eens een mail gestuurd naar deagostini dat ik zeer teleur gesteld bent
Als antwoord kreeg ik dat ze nog op een onderdeel zitten te wachten.
Ik kan dat niet begrijpen ze zijn toch al lang genoeg bezig zou ik zo denken.
Er zullen daar wel een stelletje slapers werken denk ik.

Groetjes steurtjes
 
Is het niet beter gewoon een ABO te nemen, komen de paketten vanzelf bij je.
Wel te laat natuurlijk, maar ze komen!! Dan hoef je niet iedere week naar de winkel te lopen.
 
Vandaag eindelijk deel 6 tot 9 + mijn 2e cadeau ontvangen!! In het weekend is beginnen aan de barkas :)
 
bij mij hebben ze vandaag deel 5-9 afgeschreven, dat houd dus in, dat ik ze over enkele dagen heb.
Ben wel vanplan deel 6 nog een keer te bestellen, omdat 1 bootje wel heel erg weinig is, het echte schip had er 4 of 5 aanboord.
Dan is 1 wel een heel erg zielig gezicht.
 
bij mij hebben ze vandaag deel 5-9 afgeschreven, dat houd dus in, dat ik ze over enkele dagen heb.
Ben wel vanplan deel 6 nog een keer te bestellen, omdat 1 bootje wel heel erg weinig is, het echte schip had er 4 of 5 aanboord.
Dan is 1 wel een heel erg zielig gezicht.

De overige bootjes komen later. Zo is het ook met de kanonnen. Als je uiteindelijk alle delen hebt dan is de boot kompleet.
 
Hoi iedereen,
Vandaag eindelijk het pakket van oktober thuis gekregen.
Deel 8 tm 11 er kan weer gestart worden met bouwen.
Het verslag volgt

groetjes steurtjes
 
Gisteren ook alweer een pakje gekregen ; delen 7 em 10 + een "derde hand".

Echter nog steeds bezig met schilderen, behangen en de zolder leegmaken als bouwstek ; dus modelbouwen is er de eerstvolgende weken nog steeds niet bij :/
 
hallo allemaal,
Vandaag het derde pakket ontvangen met vijf delen 12 tot en met 16 raar maar waar.
Als mijn rug het toelaat kan ik weer beginnen met het bouwen.
Bouwverslag volgt hopelijk snel.

Vriendelijke groetjes,

steurtjes
 
En zoals steeds lag ook vandaag mijn deel te wachten in de krantenwinkel.
Ondertussen dus deel 14 ontvangen.
Nog een 4-tal te gaan en dan kunnen we beginnen. ;)
 
Lonesome.

De kanonnen zullen het duurste worden, als je die allemaal in het geheel wilt uitvoeren.
De koperen beplating kun je een alternatief voor nemen, dan ben je ook niet zoveel kwijt,en de beplanking
kan je in duitsland goedkoop aan schaffen 2,50 euro voor 150 plankjes beuken.
Daar kan je wat mee.
 
Vandaag is er een vreemde eend deze groepsbouw binnengevaren (of gezommen?). Dit bouwverslag staat al een tijdje op dit forum en op mijn verzoek hebben de vriendelijke mod's hier :D:D:D het topic naar hier verplaatst.
Het is wel een Victory maar geen DeAgostini. Deze kit is van Artesania Latina en ik heb sterk de indruk dat deze model heeft gestaan voor DeA.
De nummering van de onderdelen is o.a. beter, dat moet ook wel bij een over 2 jaar verspreide levering. Ook zijn de grote onderdelen aangepast aan verzending per post. Mijn spanten en valse kiel zijn bijv. 6 mm i.p.v. 4 mm, ook zij mijn spanten uit een stuk en niet een soort legpuzzel.
Ik vaar gewoon buiten mededinging mee, vind ik wel zo gezellig allemaal familieleden ^^ ^^ ^^. Ik heb dan wel een voorsprong in bouwen maar die zal slinken. Momenteel bouw ik alleen aan de Victory als afwisseling, ik moet ook nog een Bounty voltooien en daar zit nog heel veel knoopwerk aan.
Iedereen veel succes gewenst bij de bouw van dit mooie schip!
 
Ik vaar gewoon buiten mededinging mee, vind ik wel zo gezellig allemaal familieleden ^^ ^^ ^^. Ik heb dan wel een voorsprong in bouwen maar die zal slinken.

Jan welkom.
Maar er is geen wedstrijd hoor.
Gewoon gezellig bouwen.
En een voorsprong, kan alleen maar in ons voordeel zijn.
Kunnen we bij u terecht met onze problemen.
 
Jan, welkom bij de groepsbouw. En zoals Erik al aangaf, het is geen wedstrijd, het gaat hier alleen maar om het bouwen en elkaar helpen.
 
Vandaag is er een vreemde eend deze groepsbouw binnengevaren (of gezommen?). Dit bouwverslag staat al een tijdje op dit forum en op mijn verzoek hebben de vriendelijke mod's hier :D:D:D het topic naar hier verplaatst.
Het is wel een Victory maar geen DeAgostini. Deze kit is van Artesania Latina en ik heb sterk de indruk dat deze model heeft gestaan voor DeA.
De nummering van de onderdelen is o.a. beter, dat moet ook wel bij een over 2 jaar verspreide levering. Ook zijn de grote onderdelen aangepast aan verzending per post. Mijn spanten en valse kiel zijn bijv. 6 mm i.p.v. 4 mm, ook zij mijn spanten uit een stuk en niet een soort legpuzzel.
Ik vaar gewoon buiten mededinging mee, vind ik wel zo gezellig allemaal familieleden ^^ ^^ ^^. Ik heb dan wel een voorsprong in bouwen maar die zal slinken. Momenteel bouw ik alleen aan de Victory als afwisseling, ik moet ook nog een Bounty voltooien en daar zit nog heel veel knoopwerk aan.
Iedereen veel succes gewenst bij de bouw van dit mooie schip!

Als ik jou kritiek lees krijg ik de indruk dat wij een miskoop hebben gekocht.
 
Als ik jou kritiek lees krijg ik de indruk dat wij een miskoop hebben gekocht.

Excuses :$, die indruk heb ik helemaal niet willen wekken. Toen de serie van DeAgostini uitkwam was ik uiteraard zeer nieuwsgierig en heb het eerste deel meteen gekocht. Ik was toen juist bezig met het stellen van de spanten dus deze verschillen vielen mij op. De documentatie die (bij iedere aflevering) bijgeleverd wordt is daarentegen weer iets om jaloers op te zijn.
En iedere kitleverancier heeft zo zijn eigen sterke en zwakke punten. Dat maakt van iedere bouw steeds opnieuw weer een uitdaging.
 
Mooi gezegd lonesome, helemaal mee eens.
Denk ook maar eens aan de eis dat de pakketten door de brievenbus moeten kunnen (neem ik aan ....) en er een maximum aan het gewicht van een pakket zit. Dit alles om de portokosten te beperken. Dan ga je - letterlijk - in je grote onderdelen snijden. Wat overigens constructief gezien netjes opgelost is met die puzzelstukverbindingen.

Benieuwd naar enkele foto's van uw schip Jan.

In mijn handtekening staat een link naar het bouwverslag ...... en naar de rest van mijn vloot, zowel voltooid als in aanbouw.
 
Vandaag deel 16 gaan halen in de krantenwinkel.
En als je dit leest kom je tot de conclusie dat we vanaf volgende week aan de romp kunnen starten.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan