Hoofdsponsor

1/100 Cutty Sark, 1/96 (Revell)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erwin

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
5 feb 2009
Berichten
10.340
Beetje geschiedenis: De Cutty Sark staat bekend als één van de snelle thee clippers. Bij deze schepen kwam het er op aan om zo snel mogelijk met een volle lading verse thee Engeland te bereiken om zo de hoogste prijs voor de thee binnen te halen. Tijdgenoot van dit schip was onder meer de Thermopylae clipper. De Cutty Sark overleefde en was ingericht als museumschip tot zij enkele jaren geleden door een brand verwoest werd.

De Revell bouwdoos daterend uit 1970 kwam in mijn bezit via de club. Een modelbouwer die het niet meer zag zitten om dit schip te bouwen had deze op één van onze bijeenkomsten binnengebracht. Hij wou ze liever afgeven dan deze weg te werpen. Geen enkel clublid had echter interesse in de kit die reeds grotendeels gedemonteerd en slechts een klein stukje (romp) gemonteerd was.

attachment.jpg

Nadat de doos ook bij mij enkele jaren stof had verzameld kwam zij tijdens een gesprek met een scheepsmodelbouwer - houtsnuiver ter sprake. Ik zag het wel zitten om het schip te bouwen maar als het er op aan komt om touwen te knopen dan heb ik geen 2 maar 4 linkerhanden. Ik stelde mijn vriend voor om het schip te bouwen indien hij het wou optuigen maar dat zag hij niet zitten. Hij wou het schip echter wel afbreken, terug opbouwen en tuigen op voorwaarde dat het schip terug bij mij kwam.
Ik ging hier natuurlijk met akkoord en zodoende prijkt deze clipper nu in mijn vitrinekast.

Niettegenstaande ik geen hand gehad heb in de bouw van het schip wil ik jullie de foto's toch niet ontzeggen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Hoop dat ze jullie bevallen.
 
Ziet er heel mooi uit Erwin !!

Admin : Omdat het hier niet om een bouwverslag gaat, heb ik dit topic naar hier verplaatst. Admin
 
Deze clipper heb ik ook gebouwd reeds twintig jaar of meer geleden,nu heb ik ze weer en kan ik ze opnieuw gaan bouwen want de eerste werd door omstandigheden vernietigt.
 
waw,echt ferm hee voor in een vitrine
 
Heel mooi, prachtig schip. Ben ook al een tijdje bezig met de voorbereidingen (plannen lezen , foto's verzamelen) om deze volledig te scratshen.
 
machtig mooi gedaan deze. Je zou erover twijfelen als je hem zo ziet of het een houten schip is in plaats van een plastieken. De complimenten aan je kameraad, echt een kunststukje...
 
Hey,

Jaja, Onzen Erwin begint met personeel te werken, hoog gekwalificeerd personeel zelfs. :))
Heel schoon gedaan, waar ga je hem zetten??? ;)
 
Hey,

Jaja, Onzen Erwin begint met personeel te werken, hoog gekwalificeerd personeel zelfs. :))
Heel schoon gedaan, waar ga je hem zetten??? ;)

Da personeel.......'t zijn vrijwilligers hé.
De Cutty Sark staat nu in de glazen kast op de hobbykamer. Misschien krijgt hij later een eigen glazen stulpje zoals de Pamir.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan