Hoofdsponsor

1/32 RODEN, Sopwith Triplane [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
uitlijning vleugels lijkt goed gelukt. Bij de motor stelde ik me toch de vraag waarom je de 2 helften apart geschilderd hebt :s

De vleugels nu al verlijmen kan bij het schilderen wel een probleem geven.

Euhmm... :) wel ik kan daar geen logische verklaring voor geven... het was vermoedelijk niet in mij opgekomen om de 2 delen al aan elkaar te lijmen en dan te verven :wub:
En het schilderen kan inderdaad nu iets moeilijker verlopen :) heb je zeker een punt in, maar ga het nu toch zo proberen... Ben denk ik wel van plan om het met de borstel te doen en niet met de airbrush... kan soms een goed resultaat geven. Wie niet waagt niet wint zeker :)
 
onderkant moet je langs voor schilderen en bovenkant langs achter, dan zou het ook moeten gaan met airbrush als je zorgt dat je geen overspray hebt op de in de weg liggende vleugel.
 
Ik kan alvast aankondigen dat na bijna 2 jaar (op een maand na) mijn project is afgerond. Vele dingen tussendoor hebben het geheel doen vertragen.
Ik zal toch nog het eind resultaat laten zien :) het is misschien verre van perfect maar ik zelf ben er vrij tevreden mee.
Uiteindelijk werd de grondlaag met de airbrush aangebracht maar de andere kleuren toch met de hand geschilderd om het geheel een beetje te doen vooruit gaan.
Achteraf erop terug gekeken denk ik dat mijn ijzeren draad misschien beter nog wat fijner had geweest (had gekozen voor 0.33mm)
Ook had ik mijn draden bovenaan al aangebracht waardoor het moeilijk werd om nog de decals erop te plaatsen (is uiteindelijk wel redelijk gelukt)
Voor de iets meer ervaren bouwer kan ik deze kit zeker en vast aanraden. Alhoewel de Sopwith Triplane van Wingnutwings ook wel interessant lijkt.
Nog in "opbouw":
DSC_0208_zps13ce0fbc.jpg

Nadien:
DSC_0280_zpsa825509f.jpg
Einde:

(beetje schuin gefotografeerd)
DSC_0013_zps74a65c94.jpg

Gewoon:
DSC_0085_zps6635c140.jpg
Bovenaf:
DSC_0091_zps830fc7a4.jpg

-the end-
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan