Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
1/32 RODEN, Sopwith Triplane [DONE]
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 23

Discussie: RODEN, Sopwith Triplane [DONE]

Standaard RODEN, Sopwith Triplane [DONE]

Hey,

Deze bouw ben ik net begonnen .
    Een kort stukje info dat ik gevonden heb:
    De Sopwith Triplane was een Brits eenpersoons gevechtsvliegtuig ontworpen door Herbert Smith en vanaf december 1916 geproduceerd door Sopwith Aviation Company. Het toestel was een driedekker en kreeg een vergelijkbare romp, staart, roer en hoogteroer met die van de Sopwith Pup.

De doos, inhoud en eerste stapjes van motor:

Bewerkt met olieverf:

Ben niet zeker of ik deze kleine stukjes juist heb aangebracht:

hopelijk komt dit in orde!

Grts!!
    Laatst gewijzigd door wet sellery; 30-08-11 om 21:46
    Duxford collectie 1/72: verfmodus, USS Voyager Revell: bouwmodus

Standaard

EUhmm kan je es dat stukje laten zien met je plan,dus de bouwstap tonen maatje??

Standaard

Admin : De schaal en het type vliegtuig staan mooi in de titel. Maar kunt ge ook het merk erbij vermelden, én een foto van de boxart plaatsen ? Maakt het wat makkelijker en leuker om te volgen Admin

PS : op het bouwplan heb ik gezien dat het merk Roden is, dus dat heb ik veranderd in de titel. Nu nog een foto van de boxart.

Standaard

Oeps Sorry hoor zal het vanavond eens inorde brengen.
    En zal ook het stukje plan van de motor erbij plaatsen

Standaard

Alvast veel succes met de bouw.

Standaard

Voilla foto van boxart en foto van het plangedeelte waar ik nu aan bezig ben
    Beetje vertraging opgelopen wegens ik volop bezig ben met te verhuizen en dat vraagt heel wat werk

grts!

Standaard

De stervormige deeltjes samen laten komen op het kleine deeltje dat telkens op een cilinder komt,dan zit je juist.

hier een link en klik op de eerste foto die de motor toont je kan die vergroten,zie je dan hoe het moet

http://www.emodels.co.uk/plastic-kit...6-p-30964.html
    Laatst gewijzigd door doomwad; 01-09-11 om 20:21

Standaard

Benieuwd naar het vervolg hier of is de verhuis nog aan de gang, is altijd veel werk verhuizen
    Dirk "Alias" Pantani Op de werk bank: " Spitfire" -- "HMS Bounty" -- "Scrach ROV"

Standaard

Verhuis is net gedaan maar moet mijn modelbouw nog gaan halen bij mijn ouders tafel voor modelbouw is nog bezet met computermateriaal aangezien ons bureau niet deftig in elkaar is gestoken door de meubelfirma!! (mag nog enkele weken vermoedelijk wachten tot ze het komen herstellen)

Standaard

Ondertussen is alles overgebracht dat ik nodig heb en ga ik er mij terug eens aanzetten de modelbouwkriebels worden te groot! (een mens heeft wel weinig vrije tijd zo na het ouderlijke huis te verlaten :d)

Standaard

Zo toch weer een tijdje verder ben ik eindelijk weer van start gegaan! Uiteraard hoort hier de nodige foto bij
    Het vraagt een beetje opkuis werk maar al bij al valt het goed mee: het onderstel waar het hele toestel moet opkomen!!
    Om eerlijk te zijn is dit een van mijn zwakke punten bij het in elkaar zetten van het volledige model. Meestal wil het toch niet 100% lukken om het toestel recht op het onderstel te krijgen (tips welkom!)

Standaard

misschein heb je hier iets aan. een build log: http://www.ww1aircraftmodels.com/page19.html

Zeer interessante trouwens voor de WWI vliegtuigbouwer.

Standaard

Oh wow die heeft dat mooi gedetailleerd! Ik ben die website ooit al eens tegengekomen maar weer uit het oog verloren.
    Bij mij gaat het vrees ik nogal "basic"-OOB zijn...

Standaard

Ondertussen heb ik nog een mooie website gevonden voor de liefhebbers best wel hulp vol voor de juiste kleuren te maken (een walkaround):
    http://thevintageaviator.co.nz/image/tid/142

Ben nu begonnen aan het lichtjes opkuisen van de cockpit en de twee romphelften zijn van het sprueraam gehaald.
    Wat kleurtjes bij elkaar geschraapt :p maar heb nu ontdekt dat de tubetjes die ik ooit gekocht heb eigenlijk acrylic zijn en geen olieverf dus daar zal ik vrees ik niet veel aan hebben. (heb het getest maar is precies toch mijn ding niet)

Standaard

Hey,

Ik zit alweer een stap verder een beetje opkuis en verfwerk en het komt allemaal in orde. Wel niet makkelijk om de juiste "hout/bruin kleuren" te kiezen.
    Heb zojuist gemerkt dat ik enkele dingen zal mogen aanpassen ipv zwart, metalic

Cockpit panel:

Zijkanten:

Geheel:

Grts!

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten