Hoofdsponsor

1/12 25 cm acrylaat bol diorama met Ed white Gemini 4 astronaut (Revell)

Status
Niet open voor verdere reacties.

bubblegum

Well-known member
Registered
Lid geworden
26 mrt 2009
Berichten
2.434
Nou luitjes hier het eind resultaat van een goot bol dioramamet een gemini 4 astronaut Ed white ,de eerste amerikaan die een vrije ruimewandeling maakte
Ed%20White%20First%20American%20Spacewalker.jpg
...

ik had um al een van resin gemaakt in schaal 1/24 , deze is van de revell uitvoering spuitgietmodel schaal 1/12. revh1841.jpg

Toen hij inelkaar zat en afgewerkt heb i um laten verkoper alleen voor funktie voor het vizier 002~12.jpg ..

ja hij is ook niet meer kapot te krijgen .. toe in de primer ,paint , details 008~9.jpg .. voor de base een rond houten 3 trapsvoet met kunststof drager voor de acryl bol ,,, de acryl heeft een doorsnede 25 cm ... een beste knaap ...
toen de navelstreng voor de astronaut op maat en pose gemaakt .. gemaakt , dit messing draad is bevestigd via de onderkant van de bol , als je tegen de tafel stoot beweegt de astronaut in zijn bol... wel grappig ..

en dan krijg je dit ....

002~10.jpg 003~13.jpg 004~13.jpg 007~8.jpg 008~6.jpg 010~3.jpg 012~3.jpg 014~3.jpg 015~2.jpg 016~1.jpg 017~2.jpg 019~2.jpg 018~3.jpg

021~2.jpg
 
Waar blijf je toch de inspiratie halen om zulke prachtige en originele projecten te maken ? Ik heb altijd genoten van de auto-modellen die je bouwde, maar sinds je ruimtevaart projecten bouwt, zit je echt wel in een klasse apart.
Bubblegum realspace models is nu al een internationaal begrip. Fantastisch man, je bouwt jezelf regelrecht in de geschiedenis boeken.

Diep respect Bubble ApplausApplausApplausApplaus
 
Dankje man ,,,,


maar ik ben nog met een zo,n bol projeckt bezig , en niet alleen !! , ik heb een bol aan de binnenkant laten doen doen door een nederlandse ruimtevaart schilder pretty famous kan je wel zeggen , zijn naam is Ed Hengeveld ,, zeer mooi kan hij schilderen .. zijn ruimtevaart schilderingen zijn een lust voor het oog als je ruimtevaart fraek ben ...

hier een paar linkjes :


http://spacearttribute.blogspot.com/2006/02/space-art-of-ed-hengeveld.html

http://apollomissionphotos.com/index_art_ed.html

Ik vroeg hem om een alexy leonov sfeer te geven met een opkomende zon en dat is zeer goed gelukt ,, jammer genoeg was de zwarte verf ( plakkaat) die hij gebruikt op een paar plaatsen ( de ruimte ) gaan bol staan ( blaasjes ) en die zijn er jammer genoeg eraf gevallen door verzending en dat heb ik toen hersteld met een galaxy look .

003~16.jpg

deze bol zal als thema gaan heten 'East meets West' een niet gebruikelijk thema ..

wordt vervolgt ..
 
Die man maakt prachtige schilderijen zeg ! Hoe heb je de zwarte blaajes hersteld ? Is het met de witte puntjes of met de goudkleurige "vlekken".

Op de foto lijkt het alsof de aarde hol ipv van bol staat, komt dat door de hoek waarin de foto is genomen ?
 
Die zwarte blaasjes heb ik tot het goed aangehechte verf verwiijderd en toen op nieuw geverfd dmv draperen met wattip .. en daarna de goud glitters erover heen ...
klopt de holle bol geeft een vertekend beeld , maar hij heeft een mooie bolling qua aarde .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan