Hoofdsponsor

1/35 Cv9040b [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nee toch ook hier primer problemen, zal het misschien aan de temperatuur en luchtvochtigheid liggen die we de laatste tijd hebben????
Iets moet de oorzaak zijn van dit probleem, ook al heb ik al eerder gelezen dat de primer van zero weleens loslaat
 
Jammer in't kwadraad...

Nu heb ik zelf nog niet afgeplakt met tape (toch niet op een plastic model), maar met van dat rubber spul dat je er met een penseel opschilderd.
werkt perfect voor mij, en je kan er zeer nauwkeurig mee werken.
 
Miljaardedju ! Ofwel noemen ze hun brol primer en dan zorgen ze dat die zich ook gedraagt als een primer en ànders geven ze hem gewoon een naam en noemen ze het VERF !!! Hier word ik heel chagrijnig van ! Ik zweer bij Tamiya Surfacer. Producten die zo'n huidje vormen = dikke mik !
 
Het lijkt hier een vloek(je) te zijn op het forum :wacko:

Hopelijk kan je de schade terug herstellen...
Zou jammer zijn mocht deze schone Zweedse geen kleedje krijgen ;)
 
Heel herkenbaar Famo, ik overweeg om gewoon geen primer meer te gebruiken.
Als kind gebruikte ik dat ook niet op m'n modellen en toen ging het altijd goed.
 
Als primer kan je ook een gewoon laagje verf gebruiken, eventueel met een beetje vernis door gemengd...
 
Producten die zo'n huidje vormen = dikke mik !

Heb je het dan over die rubber waar ik over schreef?
Ik gebruik Maskol van Humbrol en ik heb er geen problemen mee.
Je moet het spul wel lekker dik aanbrengen en geen week laten hangen...
 
Heel herkenbaar Famo, ik overweeg om gewoon geen primer meer te gebruiken.
Als kind gebruikte ik dat ook niet op m'n modellen en toen ging het altijd goed.

Michel opgelet, want het betreft hier een model waarbij veel afplakwerk bij kwam kijken. Ik ben zelf iemand die ook zelden een primer gebruikt (behalve indien veel pe en afplakwerk dus).
 
Heb je het dan over die rubber waar ik over schreef?
Ik gebruik Maskol van Humbrol en ik heb er geen problemen mee.
Je moet het spul wel lekker dik aanbrengen en geen week laten hangen...

Nee Koekie, het gaat hier over primers/verven die een soort van huid vormen (ik herinner me dat ik ooit vallejo had en die pelde af zoals een huid), wat schadelijk is voor afplakwerk want het plakt snel in je tape en dan trek je het los van je model).

Maskol is iets anders, dat is om te maskeren en het is de bedoeling dat die weer loskomt natuurlijk. Ik gebruik dit product heel vaak om lijmpunten van verf te vrijwaren...
 
Ai, da was ni de bedoeling denk ik :|. Kunt ge dit dan nog overspuiten zonder dat ge er iets van merkt? Wel zonde, was een knap model!

Erwin.
 
Ik las net van een Die hard auto bouwer dat de witte primer van Zero slecht hecht als je met plakband in de weer gaat.
Of dit echt het geval is weet ik niet omdat ik zelf geen Zero gebruikt en op zijn woord af moet gaan en hij gebruikt alleen maar Zero lakken dus zal er wel iets van waarheid in schuilen?
 
Ja gasten ben een beetje laat om commentaar te geven op jullie reply's maar het was gewoon een beetje druk.
@ Ron : ik heb er ook zo een beetje mijn twijfels over de hechting, maar heb er met andere bouwers over gesproken vrijdag en zaterdag en er zijn er die ook dat probleem hebben en er zijn er die geen probleem hebben. Een uitleg die gegeven word van een burgervoertuig-bouwer is dat het model niet genoeg ontvet is. Zou moeten ontvetten met "Formule MC" een niet agressieve ontvetter die een beetje verdund moet worden met water. Een zeepsopje ontvet niet genoeg, wat enigzins wel waar is maar de primer kan je er niet afkrassen met je nagel, raar é.

Enfin, ik zal het nog maar eens proberen en ben begonnen door met een glasvezel-pen de primer te verwijderen. Dat lukte toch tamelijk goed want op sommige plaatsen ging die er af in chippings en op andere plaatsen was het goed doorwrijven wat hetgeen Ron zegt bewaarheid word.

Daar ik met tamiya-verf werk kan ik eigenlijk niet anders dan een primer zetten en de volgende zal een witte Humbrol worden zoals vroeger. Deze word verdund met Cellu-lose thinner wat er voor zorgt dat de verf als het ware in de pvc gesmolten word. Dat is de reden omdat Humbrol geen primer nodig zou hebben ,werd mij verteld in het weekeind.

@ Koekie :Maskol is een zeer goed produkt , maar ik gebruik dat alleen om nog te lijmen oppervlak-ten/tjes af te schermen tijdens verfwerken of als ik grove chipping wil bekomen . Dan leg ik de verf tamelijk dik op de maskol-randen ,laten drogen, dan de maskol aftrekken en de verfranden zullen afbreken wat zeer sterk op chipping trekt.

@ Beyond : Normaal gezien doe ik altijd vernis in mijn verf voor de sterkte.

@ Guy : Tx voor de "Stand-in" terwijl ik er niet was ;):)

Nu, de oude primer werd verwijderd omdat ik besloten heb om toch nog eens te proberen die grijsblauwe splintercamo op te zetten. En als het nu niet lukt zal het een mooie Zweedse "Flying CV90" worden. Ge moogt gerust zijn :))
 
Ai...das spijtig....was net zo goed bezig.
Zal voor ik het gebruik (want had er net zelf gekocht) eerst eens goed testen....heb gezien op de site van zero paint dat ze ook hun eigen tape hebben.
Zal deze eens bestellen en kijken wat dat zegt.....laat jullie alvast iets weten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan