Hoofdsponsor

1/35 Cv9040b [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Even potlood en papier bovengehaald en een schetsje gemaakt om zo gemakkelijk de kalibertjes te maken van de camo-vlekken. Nu zou je zeggen :ge krabbelt daar iets op papier en hopla.
Nu zo eenvoudig blijkt het eigenlijk niet als je bezig bent....

attachment.jpg
En nu knippen, plakken en de compressor in gang trappen....
 
Oh je heb hem al gespoten zie ik dat is snel :P

Maar inderdaad dat is wel een slimme aanpak Famo
 
Daarjuist eens een techniek toegepast dat ik eigenlijk nog niet uitgeprobeerd had namelijk : " de ovenreiniger-techniek".
Het voorlopig bekomen resultaat stond me niet aan, plus dat er nogal veel stof in de verf verzeilt geraakt was waardoor het op een schuurpapieren model begon te lijken.
Hoe dat is kunnen gebeuren word door de bevoegde instanties onderzocht.
Enige oplossing is de korte pijn é.
Nu is natuurlijk de vraag als die primer ook zal loskomen ????????????????????????????????????????????? ik hoop het :)
 
Primer is meestal harder van een model af te krijgen (is toch mijn ervaring..)
Maar misschien hangt het ook van de soort primer af..???
 
Ik denk niet dat de primer van Zero zich gewonnen geef van een ovenreiniger badje dus daar heb je dan een licht probleem.
Het is hopen dat de primer intact blijft na de ovenreiniger zo niet dan wil een badje met gebruikte remolie Dot4 het probleem wel oplossen.
 
Tja we zullen zien é gasten maar in ieder geval bedankt voor de tip Ron
 
jammer om te lezen, maar je kennende komt dit wel in orde...
 
als alles eraf is gaan we ermee verder Bart
 
Ik denk dat je alles gaat verwijderen met ovenreiniger, maar je zal wel moeten poetsen vrees ik.
 
OK gasten de zweedse schone staat hier weer poedeln..... euh ja, zonder verf.
Wel even meegeven dat ik eigenlijk in 2 keer heb moeten werken, daar de primer er niet helemaal afging in 1 keer en dat in tegenstelling met de verf, die spoelde er gewoon af. Straf spul !
Ik weet niet hoe jullie ervaring is met ovenreiniger en PE, maar ik heb toch wel geluk dat het een model OOTB is. Nadat ik de 2de keer de schone uit de zak gehaald had zag ik dat het beetje PE serieus verkleurd was messingkleur naar een soort zwart, dus dat wordt eraf halen en oppoetsen. Eerlijkheidshalve moet ik er wel bijvertellen dat de reiniger de 2de keer op het naakte PE gespoten werd.
M.a.w. Moest het gebeuren met een model waar het vol staat van PE en koper zou het waarschijnlijk ééntje richting onderste boord van de kast worden....
Ik wil het maar meegeven indien jullie hetzelfde zouden moeten doen op een model met PE.
Opletten dus!
Maar ja , al doende leert men en diegenen die niets doen komen niets tegen é....
 
Dat heb ik nog niet voorgehad dat het zwart wordt.
Wel dat de PE los kwam en de verf op het model bleef.

Wat ook niet leuk is.

Mark
 
@ Markske ; tja das ook balen dan
 
Staan hier in de vitrine al enkelen jaren modellen die ook zwart PE hadden na een badje ovenreiniger dus niets aan de hand eigenlijk maar je moet wel uitkijken met aluminium loopjes die kunnen weleens verdwijnen/oplossen in de ovenreiniger.
 
Idd Ron, ik denk dat ik juist op tijd de loop eruit gehaald heb want er begon een soort corrosie op te komen maar zal het mooi kunnen wegwerken :-$
 
En we zijn reeds weer in gang geschoten . De primer en de preshading staan er al op maar deze laatste heb ik weer aangebracht op de manier die ik gewoon ben (ben nogal een conservatieve bouwer.... )
Primer = zeropaint
Zwart met een beetje glossvernis in zijn beide van Tamiya
Wel moet ik Markske gelijk geven, want die PE hing er toch niet meer zo stevig aan moet ik zeggen en heb ze er maar gelijk afgehaald, opgekuist en opnieuw erop gezet.

Fotoos

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

En nu zeer goed laten uitharden want er moet plakband op gezet worden.

Chow é
 
Hopelijk lukt het nu beter.
Ik kijk uit naar het vervolg.

Mark
 
famo , dat word een deftig camo patroon he,

met jou kunnen zal dit wel een parrel worden

tom
 
Zo te zien ben je terug op de goede weg met AB werk.

Ben benieuwd hoe het zal uitdraaien met je camo.
 
Hopelijk snel een update van dit goddelijk schone Zweedse dametje !
 
Ok hier zijn we terug maar met minder goed nieuws, namelijk hetzelfde probleem zoal met Michel zijn Stug III.

Nadat de zweedse volledig ontvet was heb ik het oppervlak eens een beetje ruw gezet met een harde glasvezel-pen ,zodanig dat de primer zeer goed zou hechten.
Goed afkuisen met water en zeer goed afspoelen met water.
Primer gezet en zeer goed laten uitdrogen.
Preshading gezet (tamiya zwart) en goed laten uitdrogen (3 dagen).
Eer ik begon af te plakken voor de splintercamo, eerst even getest door met mijn duimnagel hier en daar te krassen. Verf muurvast op het model.
Dus met enorm goeie moed begonnen afplakken met tamiya-tape en blauw plaklint dat bijna niet plakt (denk dat er zelfs geen lijm aanhangt) en vooral de tape zeer zachtjes aangedrukt alleen op de randen.
Oei er hangt een tape verkeerd ! dus zullen we die er af trekken en dan......

attachment.jpg

attachment.jpg

Dikke miserie !!!!!!


Dus weer de ovenreiniger bovengehaald ,maar de dag nadien krijg ik er alleen het zwart maar af ! door het "ruw" gezet oppervlak zit de primer muurvast !!!!!
dus zal het een groene CV90 worden zonder camo !!!! want als ik afplak komt de primer mee .
Raar maar waar !!!!!
In de NATO-kleuren met zachte randen kan ik ze niet spuiten, want Zweden zit niet in de NATO ! Ge vind wel fotoos van CV's in NATO-kleuren maar die zijn van andere landen en daar heb ik geen decals van....... en zo blijven we maar in rondjes draaien !

Moraal van het verhaal : Die welbepaalde primers zijn beregoed zolang ge niet moet afplakken. En in het vervolg als er weer moet afgeplakt worden zal de primer weer een goeie oude witte Humbrol zijn en die heeft zelfs geen primer nodig om te hechten !
Ofwel zal het wel weer aan mij liggen zekers ......... Nu, ik laat er mijn slaap niet meer voor ;) we zien wel waar we uitkomen !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan