Hoofdsponsor

1/35 Cv9040b [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je hebt gedaan wat mij niet meer lukt, nl. een model bouwen RUDD. Maar ik troost me op boosaardige wijze dat het je het moeilijk hebt gehad bij momenten !:tongue:

Nee Famoke, knap gedaan, hij stààt er, in jouw handen wordt dit weer een schoonheid !8)
 
Ja een zweedse kan toch schoon zijn. :laugh:
En proficiat dat ge hebt volhard en geen aftermarket hebt gebruikt.

Kijk uit naar je spuitwerk.
 
@ Pastis : ge hebt pb

@ silenoz : ze vallen wel goed mee vind ikzelf

@ GUnit : we zitten veel te veel met onze neus op het referentiemateriaal denk ik . Daardoor willen we het ook zo precies namaken . Als je OOtb maakt gebruik je ook wel referentiemateriaal maar moet je soms een oogje dichtknijpen. Nu moet ik wel zeggen dat je voor dit model eigenlijk niet teveel oogjes moet dichtknijpen hoor. Het is zelfs zeer goed gemaakt die kit.
Enfin we zullen afwachten wat het resultaat zal zijn, maar de goesting is er wel !!

@ DJs : er is wel een aftermarket set te koop zoals we gezien hebben in KMK maar het is nu eigenlijk ook niet een set om over naar huis te schrijven qua hoeveelheid PE.
Dus vind ik het eigenlijk niet zo erg dat er (bijna) geen opgezet is . Trouwens denk dat ik wel nu en dan wel eens ééntje OOTB zal maken, tussen de modellen door die volgezet worden met PE en scratch. 2 voordelen :de modellenkast geraakt aangevuld en de voorraadkast verminderd.

Intussen heb ik het schildermateriaal al klaar gezet

attachment.jpg
 
En we zijn er aan begonnen, allez toch met de primer.
Eigenlijk was ik al enkele jaren op zoek naar een goeie primer. De meeste primers die ik ken durven nogal eens fijne PE stukken en ander details een beetje verdoezelen na het spuiten. Dus heb ik op aanraden van de RMV-collegas geopteerd voor de primer van Zero Paints. En moet zeggen dat het tot nu toe wel eens bingo zou zijn zo te zien. Details blijven goed zichtbaar en duidelijk.
Primer moet niet verdund worden en droogt vlug. Foutjes kan je goed verwijderen en uitwrijven, het herspuiten laat geen sporen na.
Enfin, hier de fotoos

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

enkele detailfotoos

De PE roosters blijven mooi open/doorzichtig

attachment.jpg

anti-sliplaag blijft mooi in detail

attachment.jpg

de grote en kleine bouten blijven duidelijk

attachment.jpg

So far ,so good
 
Primers zijn een zege maar een goeie primer een dubbele, in't begin heb ik enkele modellen verknoeid geweten door de grondlaag.
 
Damn, instellingen aangepast zoals elders aangehaald mar k'zie weer geen foto's... :(:(:(
 
Ziet er al zéér netjes uit Famo! Is deze primer op waterbasis?

Erwin.
 
tx gasten

@ Erwindejongh : Helaas niet, is op te kuisen met thinner. maaar dat is geen probleem en met de afzuiging aan word de geur ook sterk gereduceerd.

@ Pastis : ge moogt gij zeker mijn fotoos niet zien :unsure::laugh:

@ Guy : inderdaad jongen een goeie primer is de helft van het werk, maar dan mag je niet tegenkomen dat op het laatst de AB-pistool een mankement krijgt waardoor hij in de vuilbak mag. Te oud en versleten denk ik. Geen probleem heb reeds zijn vervanger uitgetest ! ;)
 
Wat voor probleem was er ontstaan Famo ? Is er niks meer aan te doen ?
 
Dichtingen waren al versleten en het mankement was eigenlijk mijn schuld. Tijdens het tussentijds uitkuisen tegen de achterkant van de naald gestoten (terwijl ie los zat in het pistool) waardoor de spuitmond geforceerd werd en tenslotte heb ik nog de top van de naald onder 90° gezet. Een slapstick situatie :laugh::laugh:
Dus tegen dat ik alle onderdelen besteld en gewacht heb tegen dat ze aankomen ligt er al een laag stof op van een vinger dik, trouwens het beestje was al een 20tal jaar oud dus vervanging kon geen kwaad é. Verleden jaar had ik reeds een vervanger gekocht en ging die oude toch maar niet meer gebruiken voor het ruwe werk. :)
 
Volgens mij wilde je gewoon met je nieuwe spuit aan het werk :laugh:
Maar zonde van je spuit dat hij op deze manier het veld moet ruimen voor zijn opvolger maar **** happens :(
 
mooi gespoten. Moet deze primer ook nog eens testen.

Jammer om te lezen van je airbrush. na 20 jaar trouwe dienst zo aan je eind komen...
 
@ Silenoz : tijd voor andere en betere !

Ok een kleine update,
Enkele stukken gemonteerd en een donkere shading opgezet. Zal het eens zo proberen ,heb gezien dat Markiede2 het zo doet, dus ere wie ere toekomt ;)
Veel meer valt er eigenlijk niet te vertellen.

attachment.jpg

attachment.jpg

Voila sie.
 
Het gat hier goed vooruit zie ik.
Ben benieuwd als je aan de camo begint.

Mark
 
@ markske : deze week in verlof en we kunnen er eens een lap(je) op geven en wat de camo betreft, ben ik eigenlijk ook een beetje benieuwd want het is de eerste keer dat ik zulk patroon zal uitproberen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan