Hoofdsponsor

1/35 Cv9040b [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ok gastjes , na enkele uren prutsen aan onze Zweedse schone hier een kleine stand van zakens.
De grootste stukken zijn aan elkaar gemonteerd en de wielen staan erop. Deze laatste zijn beweegbaar daar er een rubberen ringetje gemonteerd werd tussen de 2 helften van een wiel. Dat maakt ook dat ze gemakkelijk op en af kunnen genomen worden door mij en dat ze er niet steeds afvallen.

Showtime !

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Even het mooi gedetailleerde trekwiel in de spotlights plaatsen. Ik zie hier juist op de foto dat er nog enkele luizen in de gaatjes zitten die zullen moeten verwijderd worden

attachment.jpg

De koepel in de voorlopige toestand

attachment.jpg

Op de achterwand met de deur erin zijn al enkele detailstukken geplaatst.

attachment.jpg

Voor de rest geen problemen. Op de huidige toestand zullen er maar 2 kleine naadjes moeten opgevuld worden, dus het gaat prima !

Cherio !
 
Dat begint er al aardig op te trekken en zo te zien is hij nog mooi gedetailleerd ook.
 
@ Yvan : dankt U

@ DJs : ja dat valt buiten alle verwachtingen zeer goed mee
 
't ziet er een mooi modelleke uit, en met redelijk wat details... dat beperkt toch ook al redelijk wat de drang tot aanpassingen...
 
OK, en aangezien de bouw van het tussendoortje een beetje op zijn eind loopt beginnen we al een beetje te kijken welke camo we er zullen opzetten.
Nu heb ik een beetje verder rondgesnuffeld en heb zo een beetje het één en het ander gevonden
@ Markske, eigenlijk wist ik niet dat er grijze varianten van dit groene camo-patroon bestonden. Nu ,het is begrijpelijk dat jij er meer van weet dan ik,daar het eigenlijk bij jou beroep behoord.

Enfin, ik zal proberen te gaan voor dit patroon met dito kleuren.

attachment.jpg
bron : military today

Als je op die site (van de bron) de fotoreeks afloopt kom je ook deze tegen

attachment.jpg
bron : military today

Een ander kleurtje zou je zeggen maar naar alle waarschijnlijkheid is het een trick of the light want als je andere voertuigen bekijkt zoals deze SEP 8x8 zie dat het wel degelijk gaat over de grijze kleurtinten van de eerste foto.

attachment.jpg
bron: military today

Het is wel duidelijk op de eerste 2 fotoos dat ik hier toon dat het om een variant van de CV9040b gaat namelijk de CV90120t. Nu moet ik wel zeggen dat ik het een zeer prachtige koepel is en een mooi detail vind ik de rookpotafwerpers die achteraan verwerkt zitten in de koepel (ronde en ovale gaten). Tijdens mijn ronggesnuffel heb ik ergens een filmpje bekeken waar wel degelijk een CV9040B te zien was in dat kleuernschema. Helaas vergeten bij mij favorieten te voegen, dedju !

Nu volgens mij zijn het dus wel degelijk grijze tinten want nergens op het net of in boeken vind ik de juiste kleurbenamingen terug. Dus zal het donkergrey, lightgrey en een lightgrey vermengt met veel wit zijn. Zelfs een mailtje naar het zweedse leger leverde geen antwoord op van hunnen tweege. Nu denk ik ook wel dat die gasten ook wel andere dingen aan hun hoofd hebben dan te antwoorden op mijn vraag. Maar het was het proberen toch waard vond ik, want ik heb geen goesting om een discussie te laten ontstaan over welk kleur het nu juist is. Want zoals we weten kunnen er daar serieuze discussies over gemaakt worden en das niet de bedoeling.
Nu indien er zijn die een tekst of een link kunnen geven waar de juiste kleurtinten gegeven worden mogen dat natuurlijk doen é.
 
G*dv*rd...ik heb updates van mijn maat gemist ! Sorry ! Ik kijk uit naar de jas, want dat gaat wat geven ! Ik blijf het kit model erg mooi vinden !
 
famo , zal mooi komen met zo een camo er op

tom
 
Ja Famo, ge zult enkele avondjes zoet zijn met afplakken...
 
Die zweden hebben mooie spulletjes, maar, wat doe je ermee ? Hoe kan je nu een dio maken van zoiets, aangezien zweden een neutraal land is ???
 
Daar heb je ook landweggetjes en weilanden hoor Danny ;)

Mooi camo patroon Peter ik ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken.
 
Hey Famo, ik heb in onze wereld ook even rondgesnuffeld ivm de splintercamo, en kreeg dit antwoord:

Testors Model Master:
For the dark green, 4726 Dark Green, FS34079
For the light green, 4736 Interior Green, FS24151
For the tan, 4709 Dark Tan (actually light tan), FS30219
For the black, 4767 Aircraft Interior Black, FS37031, lightened with just a touch of the Dark Tan, to give it a slight charcoal look

Looking at an online Vallejo chart ( http://www.acrylicosvallejo.com/pdf_web/MC_CC070-rev05.pdf ) I'd go with 968 Flat Green, 967 Olive Green lightened with 954 Yellow Green, 847 Dark Sand, and 862 Black Grey.

Is blijkbaar geen wit/grijs/zwart combinatie, maar eerder groentinten...
Ik las ook ergens dat de kleurenkeuze afhankelijk is van het seizoen.
Bvb meer grijs/wit in de winter en meer groen/beige in de warmere seizoenen.
 
@ koekie : aha goed om weten van die kleuren en wist ook niet dat die camo splintercamo heet. Dacht dat het 3D-camo was maar we leren bij, geen probleem.
Dat er een groenachtige tint inzat daar had ik ook al de indruk van gekregen op sommige fotoos ,maar dacht dat eerder aan mijn ogen lag dan aan de foto .
toch bedankt é

@ Dancooper : Nu heb ik toch wel geluk dat ik geen dio's maak zeker. Wat die neutraliteit betreft zijn die zweden waarschijnlijk van het zelfde gedacht als ik, Neutraliteit is een woord dat op papier geschreven staat en papier is gewillig zoals ze bij ons zeggen. En trouwens het nederlandse korps heeft ook van die CV's rondtuffen dus de zweedse economie draait é en staan er minder aan den dop :8;)

@ Ron, Tom & mad ice :het zal wel een serieus werkje worden vermoed ik ,maar zal het toch proberen. Een nieuwe uitdaging !

@ the colourwizard : Je hebt eigenlijk nog niet veel gemist Guy want het gaat hier op een gezapig tempo-tje vooruit. En ja ik moet eerlijk zijn toen ik die doos zag staan, sprak het model mij ook aan. Ben trouwens al eens op zoek gegaan naar het model dat ge ziet op de fotoos , die CV90120t, want zoals ik al zei vind het een pracht van een koepel. Vooral in profiel.
 
Aha mijn maat gaat aan het kleuren jasje beginnen. Word interessant.
Allee die zweedse soldaatjes wilden je nie helpen. We gaan ze eens een bezoekje moeten brengen kan wel wat stoom afblazen ;)
 
Vreemd kleurenschema. :O

Ik ben al benieuwd om dit op het model te zien. ;)


Droop
 
veel succes met de het spuitwerk, zal wel iets aparts geven.
 
Allez, tis lang geleden dat ik nog eens een update gezet heb , al was het niet de bedoeling, maar ja er zijn nog andere dingen in het leven é gastjes......

Voordat we de spuitwerken zullen starten heb ik eens enkele fotoos gemaakt van de cv90 volledig gedryfit. Niet alle PE (beugeltjes) die in de doos zat heb ik erop gezet daar de lijm-contactpunten veel te klein waren en afbreken een garantie was. Voor de rest is ze zoals beloofd OOTB (het was wel zweten.....)
Lenzen en episcopen zijn nog niet gemonteerd dat zal gebeuren na/tijdens de schilderwerken
Ziehier de naakte zweedse schone.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

De tracks zijn de vinyltracks en ik moet eerlijk zijn ze zijn goed gedetailleerd uitgenomen dat er een schakel teveel opzit waardoor ze er maar slapjes om de wielen zaten. Gewoon opgelost door ze een schakel te doen overlappen aan de koppeling en aan elkaar te naaien met een ijzerdraadje.
De tracks kon je ook maken schakel per schakel maar heb dat uiteindelijk niet gedaan omdat er per schakel 2 sinckholes zaten aan de binnenkant . Op alle manieren geprobeerd om die weg te krijgen maar het lukte niet. Wegwrijven ging niet daar er een detail verwerkt is aan de binnenkant en ging die wegschuren . Die holes opvullen ging wel die moet je toch weer effenwrijven en zat je weer met hetzelfde probleem. Trouwens zulke opvullingen ,als je die niet treffelijk kan opwrijven en bewerken zie je die altijd aftekenen doorheen je verf, en vol-kliederen met slijk is niet aan mijn modellen besteed. Dus enige oplossing : vertikaal klasseren in de vuilbak ;) en de vinyltracks gebruiken.

attachment.jpg

en nog eentje om af te leren

attachment.jpg

En nu de ganse handel weer uit elkaar om te bekladden.

Chow é
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan