Hoofdsponsor

1/48 AH-64D Apache (Hasegawa) met Eduard 49201 set [!]

Burglar

Sponsor
Registered
Lid geworden
18 jan 2011
Berichten
1.273
109442-b.jpg

EDU49201.jpg


dit moet het zowat worden dan
1854_48340_03.jpg
1854_48340_08.jpg

Op de foto's staan wel de italeri uitvoering, maar ik kan me voorstellen dat de update set van eduard ongeveerd dezelfde zaken zal vervangen in de kit.

bestelling werd geplaatst bij luckymodel, hopelijk komt hij nog voor het volgende weekend aan.

Waarom deze helicopter zie ik jullie je al afvragen, gezien ik normaal WWII tanks bouw.. Wel ik speel geregeld Battlefield, een spel waarin je met een hoop online spelers samenwerkt om een vijandig team het leven zuur te maken. Vroeger was dit battlefield 1942, en daarna Battlefield 2 waar deze heli in voor kwam. Sinds Battlefield 3 uit komt in oktober, speel ik bij wijze van voorsmaakje Battlefield play4free (gratis dus), welke op battlefield 2 gebaseerd is. Ik spendeer mijn tijd op het virutele slagveld vooral in de AH64D apache gevechtshelicopter, en vond ik het leuk om als "welcome back" project deze heli te bouwen op 1/48e schaal.
 
Hoi Steven
Wat een toestel zeg en zeer mooie upgrade's zie ik.Hoe stel je het met je shop maatje?
Tijdje geleden dat we nog wat zagen van je he;)
Patje.
 
Hey Doomwad, met de shop gaat alles goed, ondertussen al wat verkocht :) ik weet dat het op modelbouwvlak stil is geweest, maar ik ben ook een ruime tijd op verlof geweest waar ik andere dingen gedaan heb (werken in het huis vooral). Nu begint het stof zowat op te klaren en ben ik weer uit de startblokken geschoten ;)
 
Ach zo ja ,nou ik ken dat wel verbouwen en zo he,een beetje een goede reis gehad?Leuk dat je er weer bij bent he maatje,en voor de vrienden is het patje he maatje.
 
Dit is een leuke kit!
Ben erg benieuwd. Heb hem ook in de kast liggen!
 
Nice...een vliegende indiaan. Heb er ook nog een 2tal liggen die ooit eens wat aandacht moeten krijgen.
 
goed nieuws.. de kit is eindelijk binnen ;)

vanavond eens foto's nemen van de inhoud van dit leuke kitje, wat heel lekker gedetailleerd is moet ik zeggen.
 
Ik ben benieuwd en inderdaad de kit is mooi voorzien van details.
Enkel zien dat je niet te veel rivetten wegschuurd.

Mark
 
Ik zie net dat er decals zijn voor de panelen in de cockpit.. hoe gaat dit in zijn werk? of worden deze over het algemeen niet gebruikt? het lijkt me moeilijk (zelfs met set en sol) om decals op zo'n fijne toetsjes te gaan plaatsen. ben benieuwd naar jullie reacties.
 
ik gebruik deze niet aangezien ik meestal met resin werk.
en inderdaad deze zijn moeilijk te plaatsen wat je wel kan proberen is alles te schilderen.


Mark
 
en hier zijn de beloofde foto's, en een eerste foto van de cockpit in progress. rechts zie je een zetel die al vrij is van de gegoten gordels (worden vervangen door de PE gordels uit de eduard set). lastig werkje met de welvingen, maar het is me toch gelukt.

wat wel opvalt is dat de handleiding ondanks het hoge detail level vrij beknopt is, slechts 5 luiken in de handleiding die ongeveer 2/3 van een A4 groot zijn in totaal.

001zxr.jpg

002rm.jpg

003szg.jpg

004jg.jpg

005gkb.jpg

006da.jpg

007lp.jpg

008epu.jpg

009jxh.jpg

010fmz.jpg

011huw.jpg

012fqn.jpg

013ru.jpg

015yk.jpg

016iw.jpg

017jt.jpg

018cu.jpg


019ubi.jpg
 
ik heb echter al een eerste tegenslag te verwerken, de primer die ik spoot is opgedroogd met belletjes in de verf, dus heb ik ze meteen in de ovenreiniger gestoken. Hopelijk zal de nog-niet-volledig-gedroogde verf gemakkelijk loskomen.

edit: goed nieuws; ik heb ondertussen gemerkt dat ik de verf er af zal kunnen borstelen. dit wordt een klusje voor straks, hopelijk kan ik nog een primerlaag spuiten die degelijk is.
 
Laatst bewerkt:
Goed nieuws, ik heb de primer zonder noemenswaardige problemen van het de cockpit kunnen verwijderen en ondertussen is alles in een eerste donkere laag verf geschilderd. Ik wacht nog even met het posten van foto's, tot ik het eind product af heb. Ik ben alvast blij dat mijn eerdere werk aan de cockpit niet verloren is gegaan!
 
Je laat ons dus een beetje in spanning wachten op de foto's, ben wel benieuwd uiteraard.
En goed verlopen zie ik met de ovenreiniger, mooi spul is dit toch, handige tip die ik zelf ook al heb uitgeprobeerd vroeger en werkt perfect.
 
good things come to those who wait, een mooi gezegde wat (denk ik) goed van toepassing is nu. Hier zijn de foto's van de afgewerkte cockpit. Er lijkt een opening tussen de middelste panelen van de cockpit, echter dit wordt verborgen door een onderdeel van het lichaam van de heli als deze verder in elkaar gestoken wordt.

de stoelen, voorzien van de PE gordels
001uvl.jpg


de cockpit, vóór het weatheren
002gom.jpg

het bovenste deel dat nog niet geschilderd is wordt meegespoten met de rest van de heli.

003coy.jpg

004tp.jpg

005fjo.jpg


op naar de hull van de heli :D
 
Mooie start ben benieuwd naar de rest

Mark
 
Burglar wat een miniscuul schilderwerk in die cockpit man, pfff der staat maar 1 haartje op je penseel zeker?
 
Hoi Steven,deze is echt helemaal mijn gading hoor en mijn aandacht heb je zeker al,prachtig model ook en eentje die op de verlanglijst staat al.Veel plezier zal je er aan hebben denk ik wel.Succes en have fun.Patje.
 
Burglar wat een miniscuul schilderwerk in die cockpit man, pfff der staat maar 1 haartje op je penseel zeker?
Eigenlijk niet, ik moet eerlijk toegeven dat de dikte van mijn penseel "1" is. Het is eigenlijk zo dat ik een winsor & newton penseel (series 7) aan het testen ben voor mijn shop, en ben eigenlijk stomverbaasd van de kwaliteit van die penselen. hoewel "1" een vrij dik penseel is heeft het penseel zelf een scherpe punt en houden de haren de verf goed vast, dus minutieus schilderen behoort zonder problemen tot de mogelijkheden. Ik ben alvast laaiend enthousiast erover.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan