Hoofdsponsor

1/35 DUOBUILD: IDF trainees [!]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Update 2 van vandaag....

de ophanging op de hull geplaats. alsook de steunen waar uiteindelijk de Zijskirts (noob) gaan tegenkomen..... het achterste tandwiel is ook reeds geplaats. nu deze kant goed laten uitharden voor ik aan de andere kant kan beginnen....

PS ik zal bij elk woord waar ik de Militaire term niet van ken het woordje noob zetten. als jullie al zo vriendelijk willen zijn om de juiste benaming door te geven dan kan ik dit later aanpassen en heb ik een mooi (lees knap dat voor een noob hij die termen kent) verslag.....

fotokes

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

en een laatste om te tonen dat alles mooi in lijn staat....

attachment.jpg

cheers Jonas....
 
jelle en jonas : wel jullie eerst stapjes in het militaire loop super op wielen

word net gewerkt door bieden ,


tom
 
jelle en jonas : wel jullie eerst stapjes in het militaire loop super op wielen

word net gewerkt door bieden ,


tom

Bedankt,

Jonas da ziet er goed uit man.
Gelukkig past die van jou goed.
 
Hola ! nog een duobuild sie, en het gaat vooruit moet ik zeggen !

Zijskirts zijn beschermingsplaten aan het voertuig tegen inkomende (inslaande) projectielen ,meestal holle ladingen. Die ontploffen op die platen en boren zich door die platen en niet door voertuig. Je kunt het simpel stellen als volgt : het is een schild die op het voertuig gemonteerd staat/word
 
Laatst bewerkt:
@ Jonas : de wielen zijn de goeie benaming hoor . Je kunt ook baanwielen zeggen omdat deze op de grond rollen. Dat getand wiel ( soms vooraan, soms achteraan) word "trekwiel" genoemd. Allez in mijn legerdienst ('85) werd dat toch zo genoemd en denk dat dat nu ook nog zo is. Alhoewel er de dag van vandaag allemaal engelstalige benamingen aan gegeven worden.
@ Camaro 69 : die rubberen dopjes om op je wielen te steken zorgen ervoor dat de wielen nog steeds kunnen draaien, daar het oorspronkelijk een model is dat moet kunnen rijden. Dat is het verschil met het model van Jonas, daar dienen die rubberen ringen om het wiel te monteren zonder dat het moet ronddraaien.
Jou wielen zullen wel een beetje los hangen slingeren en die van Jonas zullen vast hangen.
Wil je die toch vast ? Lijm ze vast !
 
Trekwiel word ook soms sprocket genoemd. :wub:
 
bedankt gasten voor de comments....

en we gaan gestaag door. door de omvang van de kit zullen het steeds korte update's zijn.... deze kit bestaat uit ongeveer 650 onderdelen. da's dus veel detail maar ook VEEL werk. daarom dat het erop lijkt alsof er niet veel gebeurd is maar in werkelijkheid zitten er toch reeds weer wat uurtjes in hoor......

om jullie een idee te geven... in onderstaand stuk zitten al zo'n 60 onderdelen verwerkt....

enfin het vervolg van gisteren....

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

en ook al de kleine wieltjes gekleefd..... deze worden ook afzonderlijk gespoten..... en pas op het einde op gezet....

attachment.jpg

Cheers Jonas....
 
hey Swa heb eens vlug gaan kijken op je topic en dat is idd bijna identiek dezelfde kit.... deze bouwt echt lekker he. goede handleiding, weinig opkuis en goede pasvorm.... sta mij toe dat ik deze eens op mijn gemakje doorlees zodanig ik mss hier en daar een trucje kan meepikken.....

voor vanavond zit het erop. heb hier nog een klein uurtje beziggeweest met wat stukjes klaar te maken voor morgen zodanig ik na het werk direct de tube colle kan pakken en plakken maar. het betreft wat kleine details voor op de hull. ik weet dat het wordt gebruikt als bevestiging voor allerhande dingen maar details mogen door jullie ingevuld worden. (noob) alsook de voorste trekhaak. deze stukjes bestaan elk uit 3 afzonderlijke delen. zodanig ook deze beweeglijk zijn...

was wel een gepruts want als autobouwer ben ik dit niet gewoon....... wel uitermate tevreden over het resultaat.....

PS: vind het altijd tof als jullie iets laten zien ter vergelijking.... ik heb gekozen voor 1 cent.....

attachment.jpg



attachment.jpg

cheers
 
Hey maatje dat ziet er netjes uit he.
Ben blij dat alles lekker past.
 
Heren heren dat gaat hier als een speer en dan ook nog zo netjes gaat goed .

Gr
Dirk
 
Dat gaat hier goed vooruit zo te zien. Wil gewoon even opmerken dat er aan het stuk op de 2de foto nog wat flash hangt aan dat klein stangetje.
 
yep djs maar heb dit vandaag verwijdert. was net ietsje makkelijker als deze aan het model zit dan zo te zitten prutsen met pincet en scalpel......

cheers
 
Ook nog even verdergadaan.
De turret reactive armor is aan een zijde geplaats.
Had eerst alles met sticky gum op zijn plaats gezet om te zien of het uitkwam
en dan een voor een vastgelijmd.

attachment.jpg

De turret basket in elkaar gestoken.
Heb de basket al eens willen dryfitten maar dit wringt serieus, dus dat word nog leuk als we deze gaan monteren.

attachment.jpg

attachment.jpg

In de basket moet nog een soort gaas ingelegd worden. (zie onderstaande foto's)
Zoals je kan zien rafelt dit gemakkelijk uit.
Nu zou ik hier met een of andere lijm willen overgaan zodat het niet meer kan uitrafelen.
Welke lijm zou ik hier het best kunnen voor gebruiken?

attachment.jpg

attachment.jpg

Tot de volgende.
 
@Silenoz. Bedankt voor de link.


Nog eventjes verder geprutst,
dit onderdeel had een kleine aanpassing nodig
want de ene kant was te kort.

attachment.jpg

Dus een stukje aangelijmd.

attachment.jpg

En hier zit het op zijn plaats.

attachment.jpg

De reactive armor zit nu allemaal op de upper hul.

attachment.jpg

attachment.jpg

En de basket op zijn plaats gelijmd.

attachment.jpg

Dit was het voor nu en tot de volgende.
 
jah maatje ge gaat ook goe vooruit..... vandaag zit ik in middelkerke met de mijne he. spijtig dat ge der nie bij kunt zijn maatje....

cheers
 
Ik zie nu geen foto's. Hier wordt wel hard gewerkt en het ziet er wijs uit voor zover ik op pag 3 nog foto's kan zien.
 
Schitterende vooruitgang heren,word mooi.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan