Hoofdsponsor

1/35 DUOBUILD: IDF trainees [!]

Status
Niet open voor verdere reacties.
yep dominiek. heb in het verleden al te vaak zitten kijken naar 2 bijna identieke stukjes maar die toch verschillend genoeg zijn om te missen. op deze manier kan je gewoon het juiste stukje nemen zonder dat het ligt rond te slingeren op je werkplaats.....

idd pastis..... ik bouw namelijk in de living en dit zijn de enige dagen dat ik mijn gerief moet verhuizen....
 
een beetje laat binnen gekomen, ziet er een mooi duobuild uit

succes
 
Hier zijn we met een update.
Er is dus meer werk aan dan ik dacht.
De kwaliteit van deze kit is alles behalve.

Dit model is voorzien van een paar extra openingen voor als je de motor inbouwd.
Ik heb besloten om deze er niet in te steken.
Ben dus begonnen met de gaten op te vullen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

De loop ook aan elkaar gelijmd.
Zitten er 3 in de kit maar heb maar die uit de handleiding genomen.

attachment.jpg

Alles past zeer goed, NIET DUS.
Hier zie je een rand van twee onderdelen die samengevoegd zijn.

attachment.jpg

attachment.jpg

De wielen opgekuisd en gelijmd.

attachment.jpg

En om even te laten zien van welke kwaliteit deze kit is
moet je de twee onderstaande foto's eens vergelijken.
Wie ziet het verschil?

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Mannen, allebei suc6 met de build!

@camaro69; ik zou wel onderzoeken of de tracks correct zijn. Omdat de AFV tracks uitgevoerd zijn met rubber blokken en de kit tracks geheel staal. Er was namelijk soms een verschil in het gebruik van tracks, gezien het jaar of model. Van de AFV tracks heb ik gelezen dat de pinnen aan de zijkant afbreken wanneer ze aan elkaar gezet worden. Nu had deze bouwer ze wel eerst gespoten waar het volgens mij dan ook mee te maken had. Ik zou ze eerst in elkaar zetten en de pinnen voorzien van een beetje vaseline, hierdoor heb je smering en komt er geen verf bij. De beslissing is natuurlijk aan jou! Een paar Fruil of Modelkasten tracks kosten al gauw het dubbele van de AFV tracks.
 
Inderdaad een hevige rand he maatje,je zal er werk aan hebben.
 
Mannen, allebei suc6 met de build!

@camaro69; ik zou wel onderzoeken of de tracks correct zijn. Omdat de AFV tracks uitgevoerd zijn met rubber blokken en de kit tracks geheel staal. Er was namelijk soms een verschil in het gebruik van tracks, gezien het jaar of model. Van de AFV tracks heb ik gelezen dat de pinnen aan de zijkant afbreken wanneer ze aan elkaar gezet worden. Nu had deze bouwer ze wel eerst gespoten waar het volgens mij dan ook mee te maken had. Ik zou ze eerst in elkaar zetten en de pinnen voorzien van een beetje vaseline, hierdoor heb je smering en komt er geen verf bij. De beslissing is natuurlijk aan jou! Een paar Fruil of Modelkasten tracks kosten al gauw het dubbele van de AFV tracks.

Hey Swa,
heb nog even gekeken naar de twee verschillende rupsen.
Deze hebben ook elk een ander aandrijfwiel (of hoe het noemt)
Waar vind ik die andere tracks? De metalen (als die er zijn)
 
als ik het zo zie, moet je ook de wielen vastzetten met een rubberkapje aan de buitenkant? Valt de passing daarvan nog een beetje mee? of nog niet geprobeerd?

Bij deze kit is het met een plastic kapje, en heb het nog niet geprobeert.
Maar als hij in elkaar zit zal ik wel tevreden zijn.
 
Veel plezier daarmee Jelle
Jullie gaan goed in ieder geval.

Gr
Dirk
 
Even een dryfit van wat we al hebben.
En na wat schuren past het toch redelijk.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Veel suc6 met jullie duo build.
Ik zou al zeggen als je de ophanging verlijmt maak dat ze mooi uitgelijnd zijn anders zal erop het einde hier en daar en loopwiel niet op de grond staan.
Die kit van de M60A1 zou ontworpen zijn door trumpeter.

Voor de centurion heeft AFV ook een aftermarket set van de tracks

AFV Tracks
 
Laatst bewerkt:
Veel suc6 met jullie duo build.
Ik zou al zeggen als je de ophanging verlijmt maak dat ze mooi uitgelijnd zijn anders zal erop het einde hier en daar en loopwiel niet op de grond staan.
Die kit van de M60A1 zou ontworpen zijn door trumpeter.

Hier heb ik op gelet. ;) De ophanging is reeds verlijmt op deze foto's.
Of het is een goedkope kopie. Want ik denk dat trumpeter toch van betere kwaliteit is.
Of zie ik dat verkeert?
 
Voor de centurion heeft AFV ook een aftermarket set van de tracks

AFV Tracks

Deze zocht ik dus.
Maar wist niet dat het een centurion has. (ben dus echt een leek op militair gebied)
Alvast bedankt. nu nog ergens zoeken waar ik ze kan kopen.
 
Misschien eens navragen bij Domino, ze hebben ze wel niet in stock maar ze kunnen ze misschien bestellen.

dominomodel
 
euh jelle da zijn er wel voor de mijne zunne. denk niet dat die op de uwe gaan passen.....
 
vandaag nog een beetje door gewerkt aan deze. de ophanging zoe goed als af. dus nu begonnen aan de hul. volgens het plan moet ik nu eerst de wielen (noob) op de ophanging steken maar ik heb er voor gekozen om dit nog niet te gaan doen.... om de simpele reden dat er voor de wielen(noob) rubberen ringen zijn meegegeven en die zou ik graag in het rubber houden. dus ga ik eerst de wielen apart spuiten, de tank in zijn geheel zonder de wielen zodanig ik het rubberbandje kan bewaren....

de foto's ....

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

cheers Jonas....
 
Amai Jonas ziet er al goed uit he,zie ik daar koper draad als vering??
 
nog even laten weten dat ik uitermate tevreden ben van de kwaliteit die AVF in zijn kits steekt. zeer weinig opkuiswerk en alles past als een gouden schoentje.....

@ patje. nee hoor dit zit standaard in de kit. deze kit is een heruitgave met extra stukken in oa PE, Resin en rubber. die veertjes behoren tot de upgraden...

cheers Jonas...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan