Hoofdsponsor

1/48 Tamiya Messerschmitt Me 262 A-1a

F

Firefly

Guest
Hallo iedereen,
Momenteel staat mijn Messerschmitt in decal en afwerking status :D
Ik kan geen volledig verslag hierbij geven aangezien ik toen nog geen foto's genomen had.
Wel kan ik zeggen dat dit een superkitje geweest is om te bouwen. Zeer weinig opvulwerk en schuurwerk! Super pasvorm tov sommige andere.
Ondertussen ben ik spijtig genoeg een onderdeel kwijt geraakt (de openstaande motorkap die het toeliet om de motor te bekijken).
Had nog zo tegen mezelf gezegd "ik moet zien dat ik dit niet kwijt geraak" maarja... is ergens in niemandsland geraakt. Jammer voor de details want motor is echt in mijn ogen OOB mooi gedetailleerd :)
De andere motorkap zit er al op dus kan ik het niet echt meer laten zien. Heb het toen wel toegeplakt met houtlijm denk ik dus kan best zijn dat ik het nog zou kunnen los prutsen maar dan is het risico op beschadigen van verf misschien te groot...

Enkele overzicht foto's:
De boxart met mooi overzicht van camo:
DSC_0042.jpg
DSC_0093.jpg

Nog in primer laag:
DSC_0463.jpg

Al eerste groene kleur:
DSC_0041.jpg

Volledige camo:
DSC_0094.jpg
DSC_0092.jpg

Moet wel nog de zijkant doen met de "stippen" maar weet nog niet zeker hoe ik dit ga aanpakken want ben geen krak in dat soort airbrushen :) Dus misschien proberen met zo'n stukje "zeespons" wat op te deppen... tips zijn welkom :8:D
En heb ook gezien dat ik nogal te ijverig ben geweest met afplakken... dus zal nog wat moeten bewerken met verf :p
 
Ja maatje das een van de favoriete vliegers die ik wil bouwen zenne.Vreed mooie toestellen he net als de spitfire.
Je werk ziet er heel goed uit moet ik zeggen,maar wat de term stippen betreft kan ik je helaas nie mee helpen want ik moet zelf nog leren de aribrush te gebruiken.
De spons jah... ik zou het persoonlijk zelf wel durven proberen,en gaat het niet dan vliegt die in de oven reiniger en herbegin ik.Maar wacht even af tot de experts hier wat gaan neer pennen.
Zeer mooi werk alvast maatje.
Patje.
 
de stippen.. Mottling zoals we da noemen, zou ik doen met d'n Ab, fijne naald. Verf goe verdund en de druk wat lager zetten.En dan heel gecontroleerd en miniem beginnen en zo opbouwen. (Uwe Ab niet te ver van je model houden. ). Misschien uw eerder spuitwerk eerst een laagske vernis of parket plus geven. Indien er iets misloopt met je "motling" kan je die er dan nog van afhalen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat ziet er netjes uit.
Mooie camo ook.
 
Yep,

De mottling doen zoals Pastis het beschrijft, werkte bij mij ook prima.
Wel eerst een beetje oefenen op een papiertje.

Grtz.

Luc8)
 
Da,s een mooi toestel heel mooi gecamoufleerd.

Gr
Dirk
 
Thx iedereen :)
Ik zal dat dan eens moeten oefenen op wat papier voor ik het op mijn model ga testen :p
Op het groene gedeelte heb ik al parket+ gedaan maar nog niet op het grijs omdat ik niet goed wist of het een goed of slecht idee ging zijn :)
Met wat zou je de eventuele mislukte mottling er dan kunnen afkrijgen zonder dat je heel het vliegtuig opnieuw moet doen? :p

Grts!
 
Als je de mottling met acryl verf (revell aqua, vallejo ed ) doet lukt best met water en een tissue.
 
Als je de mottling met acryl verf (revell aqua, vallejo ed ) doet lukt best met water en een tissue.
Bedankt voor de info :) ik gebruik vooral de revell email verf vandaar :) is die revell aqua eigenlijk iets waard? Heb er nog niet veel over gelezen :)
 
Ik gebruik deze met veel plezier.
Geen geurhinder.
Als je hem een beetje verdunt met water dan kan je streeploos met een borstel schilderen.
Spuiten heb ik er nog niet mee gedaan.
Maar heb al gelezen dat je hem goed kan airbrushen.
 
Bedankt voor de info :) ik gebruik vooral de revell email verf vandaar :) is die revell aqua eigenlijk iets waard? Heb er nog niet veel over gelezen :)

of met een in water gedept oorstokje lukt het ook. maar je moet wel snel zijn. EEns de verf volledig uitgehard is het tevergeefse moeite.
Vanochtend nog geprobeerd bij mijn Bf-109. De naden en al plekken waar ik met putty aan de slag ben geweest geschilderd met acryl verf, bortselgewijs (Aeromaster, zelfde als modelmaster acryl. N.B) Om te zien of alle bijgewerkte naden ed wel ok waren. Daarna de verf er na een 5 tal minuutjes er terug afgehaald. op de zelfde wijze als hierboven aangehaald.
 
Oh zucht :p heb eens een paar youtubefilmpjes gezien voor de mottling maar twijfel toch aan mezelf of dit wel gaat lukken :) zou makkelijker zijn als ik het iemand in het echt goed zou zien doen zodat ik de juiste techniek zou kunnen overnemen.
 
gewoon de verschillende technieken oefenen op een proefstukje voor je op je model spuit, zodat je de handeling een beetje meekrijgt en je voor jezelf kan ontdekken welke je het meest ligt.

Een vriend van mij deed het gewoon door middel van drybrushen en zo geleidelijk zijn laagjes op te bouwen, en was echt overtuigend, anders eventueel spuiten met sterk verdunde verf en geleidelijk opbouwen..
 
Tijdje geleden al afgewerkt. Ik heb het met een stukje zeespons gedaan. :) Misschien niet hetzelfde effect maar ben er zelf wel redelijk tevreden mee.
Eind foto's:
DSC_0136_zpsfa8c4a11.jpg
DSC_0137-1_zpsf5308e7b.jpg
Beetje stof al op :eek:
DSC_0139-1_zpscc267ba7.jpg
 
Hoi Firefly

Mooi model hoor,prima, :wow:ik hou ook van verschillende technieken, mottling met airbrush of een klein stomp borsteltje, of afplakken met maskol .
De foto onder is één van de eerste modellen(BF109 1/24) waarbij ik mottling camo toepaste met een borsteltje. Maar het effect is haast idem, dan bij jouw model. ook de verschillende kleuren op de bf109 (Blackgreen en Darkgreen )voor in de mottling. Maar dat hangt natuurlijk af van het type vliegtuig en het squadron.(Staffel)
Grtz;)
Marc
attachment.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan