Hoofdsponsor

1/35 BOBIK BA-64(r) RED ARMY, WW2. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bedankt voor de uitleg kan nog goed van pas komen.
En je werk ziet er al schitterend uit zoals gewoonlijk.

Mark
 
Ik kan alleen Markske maar bijtreden
 
Dank mannen!;)

Een eerste interieur-update van de schilderwerken.

Mijn volgorde voor de body : matzwarte laag dun opgespoten in enkele mistjes (als primer), dan een laagje donkerbruin, haarlak, een paar neveltjes wit, subtiele verfschade dmv. haarspraytechniek, nieuw semi transparant laagje wit om de effecten nog verder terug te dringen, eindlaagje dunne glansvernis, alles in acrylverf.

Na uitharding van 24 uurtjes volgde de eerste olieverfbehandeling : gevarieerde washes van random gebrande omber, rauwe omber, ultramarijn blauw. Een eerste slijtage-behandeling op de vloer gedaan met iets stuggere verf dan de wash.

Stuurstang, stuurwiel, schakelpoken, transmissiebehuizing etc. eerst in zwarte acrylverf gezet, daarna met Humbrol metaalverfjes gemetalliseerd in diverse tonen.

De zetel is nog niet gelijmd, deze moet nog verder behandeld worden, kreeg enkel een zwarte acryllaag.

Na droging volgt er uiteraard nog een aantal behandelingen van de binnenkant.

Het komende weekend breng ik de upper hull binnenzijde op dit afwerkniveau alvorens weer verder te gaan.


SDC11193.jpg

SDC11192.jpg

Guy (die de binnenkant toch wel out of the box heeft gehouden !:)
 
Mooi begin van de schilderwerken.
Laat de rest maar komen.
 
Schone schilderwerken met een goeie uitleg.
Hoe beviel de haarlak methode?
 
DJs, voor alles is het ooit een eerste keer en de haarlakmethode is het in dit geval. De techniek is erg boeiend maar minder kinderspel als men al eens doet uitschijnen. Vooral de hoeveelheid gelegde haarlak is van invloed, maar ook de dikte van de verf die erover heen komt. En het feit dat je de toplaag met water verdunt. Met laquer thinner lukt het amper omdat die niet water oplosbaar is. Maar met water verdunde Tamiya acryltjes gaat prima. Ik wou een zeer subtiel resultaat en dat is wel gelukt denk ik. De buitenkant gaat minder braaf worden maar ik heb er goede moed op... ^^
 
Hoi Guy,

ben al een tijdje niet meer hier geweest, maar zo te zien ben je al aardig opgeschoten met je BA.
Het ziet er weer zeer belovend uit.

Cheers,
André
 
Goedkeuring die deugd doet!;)

Geen geweldige update maar de bestuurderszetel staat er nu in nadat deze geweatherd werd. Verder het stuurtje wat metaalglans gegeven en de vloer en wanden wat subtiele schade meegegeven.

Niemand die er ooit nog iets van ziet maar het is toch zo plezant...

17-13.jpg
 
Laatst bewerkt:
je BA ziet er al veel belovend uit

met haarlak techniek kan ik geen weg , je bent een echte top bouwer klasse man

tom
 
Tom ik vind van mezelf niet dat ik een topklasse bouwer ben, maar als compliment kan ik het zeer waarderen. Dit wordt zelfs nog maar m'n eerste haarspray ervaring! Wie weet hoe ik nog op m'n tronie ga straks...:wacko:

18-13.jpg

De upper hull heb ik vergeten te fotograferen toen die binnenin klaar was. Omdat ik het samenvoegen van lower met upper hull zo spannend vond, ben ik er onmiddellijk mee verder gegaan. Het is allemaal redelijk bevredigend uitgepakt. Ik diende slechts enkele spleetjes uit te vullen van een haartje breed. Toen dit oké was, heb ik de hoorn verlijmd op de rechter mud guard en er de bekabeling naartoe geleid. De tweede kabel hangt er slapjes en nutteloos bij want ik ga het koplicht niet monteren. De voet ervoor heb ik interessant proberen na te bouwen met pe zodat het toch iets meer heeft dan de kit-troep.
De extra pantserlat voorop heb ik conform een referentie nog voorzien van ruwe lasnaden.

Morgen een laatste scan met de walkarounds erbij en puntjes op de i proberen te zetten zodat hij in een eerste zwarte jas gespoten kan worden. Dan is dat toch al klaar en kan ik de turret nog wat tunen...
 
Klaar voor de spuit (enkel de turret nog tunen zoals gezegd).

Dryfit :
SDC11233.jpg

Greetz! G.
 
Hey,

Guy, dat ziet er een 'wijs' beestje uit ;)
d
Dat komt goed, zeker in uw handen :)
 
Swaken, bedankt voor het bezoek aan de 1/35 sectie.
Hoe langer ik er aan bezig ben hoe plezanter ik het model van het voertuig vind. Die schuine panelen hebben toch iets, kleurmodulatie is hier bijna een must!

Vandaag de body in het matzwart gezet ter controle van de werken. Het viel allemaal goed mee. Ik heb m'n Revell mat zwart bij wijze van test verdund met Laquer thinner van Tamiya en m'n airbrush heeft gespoten zonder reiniging van de nozzle en de naald, een vlekkeloze rit.

SDC11258.jpg

GUnit.
 
Ben benieuwd naar je kleurmodulatie.
Famo en ik hebben in mol een model zien staan die enkel in kleurmodulatie was gespoten, ingelijnt en verder niets.
amai dat was schitterend. 8)

Het is deze die ik bedoel

attachment.jpg

foto is wel nie zo goed getrokken met gsm.
 
topwerk Guy, heel mooi interieur ook, was een beetje verbaasd toen ik las dat je blauw gebruikt had voor je witte-kleur-weathering. Maar toen ik er even over nadacht lijkt het normaal, wanneer ik foto's bewerk die wit bevatten is blauw inderdaad een belangrijke kleur. lesson learned!
 
da's top Guy.....een prachtig realistich verweerd interieur, jammer dat het word verborgen, eens het geheel is afgewerkt.
 
Bedankt Burglar. Ik ben niet zo'n voorstander van zwart om mee te washen, daarom zal ik steevast gebrande omber en ultramarijn mengen zodat ik meer tonaliteiten krijg in de vervuiling. Maar op wit kan het blauw voor extranut zijn, het wordt er zeker frisser, levendiger door.

Bedankt Markiede, de binnenkant da's echt voor de lol, je ziet er inderdaad geen bal meer van later.

Miniart voorzag een kale turret, onbegrijpelijk want het is mooier om via zo'n turret een illusie van acuratesse in het hele interieur eronder te krijgen.

Omdat ik een aantal goede foto's heb, kon ik met wat tijd en geduld een paar episcopen nabouwen die het kit-niveau denkelijk wel aankunnen.

Ook twee handgrepen voor de commandant/gunner werden geplooid en ingelijmd.

SDC11275.jpg

SDC11277.jpg

Morgen weer 'ns verref!;)
 
mooie verbeteringen die je hier laat zien voor een OOB ;-) benieuwd naar het vervolg...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan