Hoofdsponsor

1/35 BOBIK BA-64(r) RED ARMY, WW2. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het zijn mooie wijzigingen, minimaal maar toch... het is verdomde moeilijk om niks te willen aanpassen als je er ooit eens aan begonnen bent...

Ik zou ook gaan voor de versie met linnen tarp, of met een rus in winteruniform in de koepel...
 
Het zijn mooie wijzigingen, minimaal maar toch... het is verdomde moeilijk om niks te willen aanpassen als je er ooit eens aan begonnen bent...

Ik zou ook gaan voor de versie met linnen tarp, of met een rus in winteruniform in de koepel...

Op die manier zou ik natuurlijk ook al veel aan het zicht onttrekken!
 
Aangezien je gaat voor een witte camo denk ik dat het wat veel wit zou worden met nog een witte canvas erop.

De rus met winteruniform zou zeker geen verkeerde oplossing zijn dan.
 
Ik zou ook opteren voor het russisch bemanningslid. Het verbergt het binnenste van je toren, daar waar je canvas hoes de ganse toren omvat.

Of wat doeken en prullaria, zoals we van je gewoon zijn, Guy ! ;)

Groeten Rik
 
Mannen bedankt voor de tips...

Vandaag geen voortgang in dit topic, al is er wel een en ander gebeurd.

De koplamp op de rechter garde boue heb ik een nieuwe messing steun gegeven. De koplamp zelf heb ik ook wat aangepast. De glazen kap is van...groen plastic! Een modelbouwer wordt dan verondersteld van dat zilver te schilderen. Vandaar dat ik met doorzichtig plastic folie een nieuwe kap heb gemaakt en bare metal foil in de lampbehuizing heb gelijmd. Na montage heb ik met Milliput een fijne canvas lamp cover gemaakt, maar die moet ik morgen nog verder afwerken met een stiknaadje rondom als dit tenminste wil lukken.
Morgen een paar fotokes want er loopt logischerwijze ook bekabeling van de lamp en de claxon naar de carosserie...toch weer een klein prutshoekje extra!:nowink:
 
@ Guy & DJs : dat het mij niet zal lukken om iets OOTB te bouwen ? Oeps ,ik denk dt mijn neus bloed.....

Effe serieus, tis wel een toffen bak dat ge hier neerzet en die handles en steuntjes dat ge scratched geven direct een totaal ander/realistischer beeld van je model.
In die canvas lamp cover gaat ge er een lichtspleet in voorzien of zal hij volledig gesloten zijn ?
 
Famo, ik ga de koplamp-met-cover dan toch niet gebruiken op mijn model, ook al ben ik best tevreden met het resultaat. Ik vind geen enkele WOII foto die een dergelijke toestand toont. Dit had me eerder moeten opvallen. Ook de support heb ik reeds terug verwijderd. Een fijnere volledig van pe zal hem vervangen. De kabel laat ik gewoon hangen, zij het wat ingekort natuurlijk.

rfrrny.jpg

zty.jpg

Later meer...


G.
 
Laatst bewerkt:
Zag er nochtans niet verkeerd uit zo met die cover.
Zijn die kabels niet wat te dik voor het licht?
 
DJs, ze zijn vooral nog te lang, de dikte lijkt goed overeen te komen met de foto's.
 
De bouw van de buitenzijde is rond voor nu. Voor ik nu hiermee verder kan, moet ik eerst het interieurtje in de verf zetten. Omdat ik besloten heb om het canvas avontuur af te blazen, wil ik de toren nog een heel klein beetje completeren met eigen scratchwerk. De machinegun krijgt aparte aandacht maar dit vergt nog opzoekingswerk.

Wanneer het interieur geschilderd is, kan ik boven- en onderkant op mekaar lijmen en bijwerken waar nodig. Ook de claxon hou ik apart tot na de samenvoeging.


11-17.jpg


12-12.jpg


G.
 
Nice !

Met een klein beetje scratch-supering is dit karretje weer van het niveau dat we van jou gewend zijn, Guy.
We kijken al uit naar de schilderwerken.

Groeten Rik
 
Ziet er weeral goed uit hé Guy blijf ook deze kanjer weer volgen...
 
Alweer bedankt voor de steunen in de rug, zo kan het niet mislopen!

Vandaag de oppervlakte van de panelen aangepakt, dit kon ik niet laten liggen :

P1080354.jpg
Foto van Y. Pasholok, walkaround BA 64, only for reference purpose.

SDC11188.jpg

SDC11189.jpg

Nu paint !!!
 
Laatst bewerkt:
Yes, laat de paint maar komen.
 
Ha heb al mijn verfshort aan zie, laat maar komen.
 
benieuwd naar de schilderwerken, mag ik eens informeren hoe je de structuur gemaakt hebt?
 
Ja, ik ben ook wel benieuwd naar hoe je die structuur gemaakt hebt?

Christophe
 
Hola hola, hold your horses Guy, is die struktuur gemaakt met lijm, want zoals ik kan zien zit er ook een vlek putty op, of zie ik dat verkeerd ?
Allez, tis in ieder geval wel geslaagd moet ik zeggen
 
Sorry mannen, dat was ik compleet vergeten. Om dezelfde structuur te krijgen als op de referentie heb ik gebruik gemaakt van Tamiya ultra thin. Met het borsteltje dat erin zit tamponneer ik de lijm op de panelen, totdat de lijm draadjes begint te trekken (kan geen kwaad).
Op dat ogenblik versmelt immers de lijm met het oppervlak dat je behandelt. Als dat dan even ingedroogd heeft kan je met een fijn schuurpapiertje zachtjes over het ruwe resultaat wrijven. Er verschijnt dan opnieuw een glad oppervlak maar nu met putjes en krasjes hier en daar. Dan gebruik ik opnieuw lokaler de weekmakende ultra thin glue, ditmaal om inslagen van shrapnel te simuleren met een scalpelmesje.
Na droging opnieuw passeren met een schuurpapiertje en een laatste maal week maken om alles netjes strak te maken. Het resultaat zou dan een goede imitatie van het staal op de referentie moeten zijn.:huh:

Famo, ik heb enkel putty gebruikt om een paar gaatjes te vullen. De sleephaken voorop moeten later nog op de juiste plaats gezet worden, en laat dat nu nét niet de plaats zijn waar Miniart ze voorzien heeft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan