Hoofdsponsor

1/35 BOBIK BA-64(r) RED ARMY, WW2. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat een gek ding, doet mij aan "Leftenant Grüber and his little tank" denken ^^
 
Ff offtopic als ik mag,maar kon het niet laten na het postje van Wet Sellery,heb hard gelachen met Alo Alo

sinergruberlittletank200.jpg
 
Guy Grüber Siner mag altijd in mijn topic opduiken, zolang hij z'n little tank maar uit de buurt van mijn Rus houdt:)



De bouw is gestart. Ook al zijn er een paar dingetjes die qua kit-detail beter hadden gekund, het voertuigje bouwt echt lekker weg. Wel moeten enkele sink marks gevuld en geschuurd worden.

De uitlaat werd uitgeboord, een hittewerende plaat op gelaste beugels werd tussen pot en carosserie toegevoegd. De spanbanden waren eigenlijk net iets te zwaar maar ik heb besloten ze te behouden en ietwat te detailleren bij de sluitingen. De buis kreeg extra detail boven de pot.

Verder werd de veel te zware zaag weggelaten en vervangen door de houders ervoor. Op de plaats van de zaag komt de onderliggende groene basislaag bloot te liggen in de whitewash, alsof deze snel werd aangebracht rond de zaag toen ze er nog hing.

De bevestigingen tussen chassis en carosserie werden dun geschuurd tot betere proporties en afgewerkt met lasnaadjes (niet te fijn want op referenties is echt grof laswerk te zien).

De schop werd eveneens dun geschuurd en een houder voor de steel werd gecorrigeerd, ook weer lasnaadjes waar nodig.

SDC11136.jpg

Nog een dag doorwerken en ik ben bijna rond.

GUnit.
 
Laatst bewerkt:
Nog een dag doorwerken en ik ben bijna rond.

GUnit.

Zie maar dat ge dan niet van Uw stoel rolt. :D:D:D

Het ziet er anders wel een leuk karretje uit. Die paar kleine aanpassingen die je reeds maakte verfijnen het model toch flink.
De Russen hadden toch wel enkele toffe voertuigjes.

Zo zag ik laatst een foto van een BA-10 als beutewaffe bij de Wiking-division. Ook met een zeer verweerde whitewash. Het blijft al een tijdje door mijn hoofd spoken. Het zal wel voor 'ooit eens' zijn...

Succes met je bouw.

Groeten Rik
 
Weet je wat het is Wim ? Je doet zo'n kit open en je bent ervan overtuigd dat het voor een tussendoorprojectje wel aanvaardbaar lijkt...tot je foto's van de kar gaat opzoeken en de tekortkomingen ziet. De toegevoegde prutskes zijn niet zo moeilijk uit te voeren en niet echt tijdrovend dus wat houdt me tegen ? Bijgevolg heb ik een mini update.

Vandaag heb ik de uitlaat herwerkt maar niemand zal het verschil zien wegens te onopvallend, behalve voor mij omdat ik er met m'n neus op zit. Nu ben ik tevreden genoeg om eraf te blijven en door te gaan met de rest.


SDC11138.jpg


SDC11139.jpg


De garde-boues kregen een fijne rand van dun plastic card en ook werden er extra boutjes gelijmd die de fabrikant vergeten was. Hiermee ben ik nog niet rond. Waar nodig werden brollerige lasnaden gemaakt volkomen naar referentie (zie voor de knoei-lasnaden op de foto's onder het model).

Er werd ook een lichthouder van pe overschot geplooid en gecompleteerd met een kapot achterlicht (uitgeboord).
 
Dit wordt een zo goed als uit de doos gebouwd voertuig, het wordt vooral een schilder -en weatheringsoefening voor ik begin met de afwerking van de SFH 18.
G.

Even mezelf gequoted, dikke lulkoek!

Ik ben dus weer met een voornemen gestart en de mist ingegaan...
 
Laatst bewerkt:
mooie update, en bloed kruipt waar het niet gaan kan... zijn wel leuke toevoegingen en ze geven net dat tikkeltje meer...
 
Even mezelf gequoted, dikke lulkoek dus van de Van Ginneken!

Ik ben dus weer met een voornemen gestart en finaal de mist ingegaan...

Dat is dus de reden waarom ik altijd eens in het hoekje van de militaire mannen kom neuzen.
 
Guy, ik volg je helemaal met je redenering. Later vandaag start ik een topic van een tussendoor bouwdoos, eigenlijk in afwachting van de heli die ik wil bouwen, en om mijn schilderkunsten weer wat nieuw leven in te blazen. Een doos van 10 euro, dus ik dacht dat gooi ik even vlug in elkaar.. absoluut niet dus. Begin je te merken dat sommige stukken gewoon flagrand verkeerd zijn, en ben je meteen een uur bezig met het "maken" of "fixen" van de betreffende stukken..

Maar dat maakt het ook weer leuk he ;) Ons probleem is dat we gewoon geen model kunnen bouwen zomaar uit de doos met weinig werk aan de onderdelen of de kit zelf, eens je dat niveau van detail geproefd hebt kan je het gewoon niet laten en wil je dat je model ook hetzelfde niveau haalt.. al is het om je verfkwasten lustig op het ding los te laten nadien :) in het achterhoofd denk je dan aan de foto's die op niets zullen trekken als je dat éne onderdeel niet toch gecorrigeerd had.. het is een ziekte ;)
 
Daar zeg ik Amen op Burglar! Eens je het niveau van detail van pe hebt geproefd, wordt het heel moeilijk om te weerstaan! Ik hou ons Famoke in de gaten want ook onze metal master heeft een belofte gemaakt in z'n nieuwe topic.:nowink::laugh:
 
Mooi werk Guy.
Nog eventjes en je kan weer beginnen kliederen.
 
Leuk karretje en een leuke uitdaging met al dat platte plaatwerk, maar OOTB bouwen :laugh: ;)

Nog eventjes off-topic, maar ik dacht echt eventjes dat er één of ander vies beestje op m'n scherm zat hoor.

@ GUnit, ik ben helemaal niet thuis in pantsers, maar ik dacht dat Testors daar een speciaal kleurtje voor had (als basis), maar vraag me uiteraard de naam niet hoor.
 
Camaro, kliederen ja, daar doe ik dit voor, bouwen is het voorspel, het schilderen de climax!

Dancooper, bedankt man, ik ga deze week de benodigde verf kopen, komt in orde.

Na het vinden van een duidelijker foto heb ik een betere beugel kunnen maken dan die origineel rond de steel van de schop zat (omcirkeld).

De handle voorop had ik eerst in dikker draad gemaakt, ook die werd weer verwijderd en vervangen door in scale draad (vandaar het rode cirkeltje)...

SDC11152.jpg

Verder de linkerkant aangepakt, de lasnaden waar nodig geplaatst, bijltje met beugels toegevoegd, bolts gelijmd, de fenders verfijnd...

SDC11153.jpg
 
Euh, maar dat was toch wel een tussendoortje oob, dacht ik ???
 
Ik weet het Dancooper, ik met m'n grote mond. Maar de tijdsduur die ik aan de bouw wijd gaat niettemin zo mogelijk nog korter zijn dan een OOTB project! Al bij al ben ik dus nog tevreden.:unsure:
 
Laatst bewerkt:
Het is moelijk op te weerstaan om iets te veranderen aan een kitje, eens je de smaak te pakken hebt om te upgraden
geraak je er bijna niet meer vanaf.
Het zijn toch mooie aanpassingen die hebt gedaan.

Ps. volgens mij gaat het onze Famo ook niet lukken om OOTB te bouwen :nowink: :nowink: :nowink:
 
Merci DJs.

De binnenkant van de turret is niet wat je gedetailleerd kan noemen. Ik heb er geen nood aan dit ook nog allemaal te gaan scratchen, het is trouwens een OOTB projectje:)

De oplossing kan hierin zitten :

59728910.jpg

Een canvas cover! Dat valt wel te reproduceren met Millivanilliput...

Wat denken jullie ?
 
Hey,

Guy, doen !!!!!
Gaat een mooi constrast geven met het voertuig. ;)
 
Gaat inderdaad een mooi contrast geven met zo een grijze cover.
Ik sluit me er volledig bij aan gewoon doen.

Mark
 
Swaken, het heeft wel iets he, ik ga goed moeten inschatten wat het mooist is want ik zal zo de mg wel grotendeels wegstoppen (en die ziet er dan weer goed uit...

Ik kan er op terugvallen he Mark. Ik heb besloten dat ik het nog even ga aanzien omdat de fijne handvatten op de turret bij plaatsing van zo'n cover aan detail inboeten. 't Is altijd afwegen pfff...

Spare wheel time!

Het onderdeel dat Miniart voorziet om het reservewiel op te monteren is veel te zwaar uitgevoerd. Daarom heb ik met pe raamwerk overschotjes een nieuw rack gemaakt.

SDC11159.jpg

SDC11161.jpg

De turret met de handvatjes die ik over had van m'n SFH 18, spot on (ne mens mag al eens geluk hebben!).

SDC11162-1.jpg

Genoeg gewerkt vandaag, morgen weer een dag!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan