Hoofdsponsor

1/47 "Royal Caroline" 1749 schaal 1:47 by panart

Status
Niet open voor verdere reacties.
dat zou me verwonderen petra de vrouwen die ik ken kunnen anders alemaal goed zagen :laugh:

gelukkig heb jij nog een ventje dat ook kan zagen ;)
 
Voor diegene die dachten dat ik het al opgegeven had, hier een kleine update van mijn dame...

Ben nog steeds druk bezig met de romp hoor...maar de houtsnuivers onder jullie weten ook dat dit niet snel gaat...
attachment.jpg
attachment.jpg

heb nog wel veel werk aan de boeg , met correcties uitvoeren, maar ik ben er zeker van, na het schuren en zo, dat het wel goed komt.... zodat ik mijn tweede beplanking er netjes ga kunnen op zetten ...

verder ben ik ook bezig met het sloepje....
attachment.jpg
attachment.jpg

Heb eigenlijk nog een vraagje over de beplanking...
Ik moet later openingen maken voor de ramen en boegopeningen, zou ik dat doen voor ik de 2de beplanking erop kleef of erna? voor de 2de beplanking gebruik ik latjes van 10.5 cm die ik al een beetje voorbereid heb tussendoor...(zie foto) daarom dacht ik dat ik die gaten er ook op voorhand kon inmaken? (hopelijk begrijpen jullie wat ik bedoel...)
attachment.jpg

graag tips...

groetjes

Petra
 
Mooie vorderingen Petra. Je staat je "mannetje" tussen de houtsnuivers.
 
voor je met de 2 de laag begint moet je eerst tog nog een paar andere dingen doen .

1/ je berghouten plaatsen dit zijn de dikke balken aan de zijkant van je schip deze moeten het zelvde als de zeeg van het schip lopen m.a.w het bovenste dek volgen
2/ geschutspoorten uitzagen
3/geschutspoorten plaatsen
4/ tweede beplanking aanbrengen

dus je hebt zeker nog wat werk voor je aan de tweede beplanking begint.
als er iets niet duidelijk is zeker eerst vragen, het plaatsen van de berghouten moet siciuur gebeuren want dit gaat je uiterlijk van je schip bepalen.
 
voor je met de 2 de laag begint moet je eerst tog nog een paar andere dingen doen .

1/ je berghouten plaatsen dit zijn de dikke balken aan de zijkant van je schip deze moeten het zelvde als de zeeg van het schip lopen m.a.w het bovenste dek volgen
2/ geschutspoorten uitzagen
3/geschutspoorten plaatsen
4/ tweede beplanking aanbrengen

dus je hebt zeker nog wat werk voor je aan de tweede beplanking begint.
als er iets niet duidelijk is zeker eerst vragen, het plaatsen van de berghouten moet siciuur gebeuren want dit gaat je uiterlijk van je schip bepalen.

Daarom vroeg ik ook tips... want de beschrijving in het boekje is niet altijd zo duidelijk.....zal daar zeker nog op terugkomen vooraleer ik eraan begin...eerst maar eens zien dat mijn eerste beplanking helemaal op en top is....daarna hoor je mij zeker nog terug....

alvast bedankt voor de info ....
 
np gewoon op het gemakske verder doen en als je eerste beplanking er op zit horen we het wel. ;)
 
Ter aanvulling van Dirk;
Als je eerste laag is afgewerkt, deze schuren tot er geen bultje of kuiltje te bespueren valt in de totale romp. eventueel kuiltjes wat aanvullen met kneedhout en schuren.
En waarom niet, ...immers de tweede laag zal de romp tonen.... en deze moet speciaal verzorgd worden voor een koninglijke uitstraling, hé.
dan maar pas de volgorde die Amazone( Dirk) aangeeft.
Dus
Heeeeeel belangrijk "VOOR" je de tweede laag zult leggen op de romp. De afwerk-fineer zal dan mooi aansluiten en liggen op de romp.
groetjes
ward


[mod] Wegens geen activiteit slotje er op gezet. Bij vervolg kan dit terug open.[/mod]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan