Hoofdsponsor

1/72 Fw 190 A-8/R-11 [done]

dat word hier nog echt een kunstwerkje zoals men je hier helpt he;)
 
Even gerdybrushd met een lichtere kleur
en het ziet er inderdaad stukken beter uit.

attachment.jpg

attachment.jpg

Vanavond de donkere wash erover.
 
jaja dat komt dus echt goed he Jelle
 
De cockpit is klaar.
Heeft nog een wash gekregen.
Is alleen niet zo gemakkelijk om het resultaat op foto te zetten in deze schaal.
Maar ik heb men best gedaan.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Vind het wel redelijk geslaagd.
Alleen speitig dat je er achteraf niet veel meer van ziet.
 
Hier doe ik mijn petje voor af;)

Zo klein en zoveel detail, ik hou me bij 1/32 en 1/48:wub:
Maar ik blijf wel volgen hier zenne:D

Grtz.

Luc8)
 
Bedankt Luc.

De body (of hoe je het noemt bij een vliegtuig) zit in elkaar.
Van de cockpit is niet veel meer zichtbaar.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Naast de vleugels zit nog een opening.
Maar ik ben bang dat als ik deze opvul, dat ik mijn details zal wegschuren.
Iemand een tip hiervoor?
 
klein stripje plasticard inkleven, als je enkel putty gebruikt kan het zijn dat door het handelen de putty weer openscheurt, vraag me niet hoe ik het weet. Daarna twee stroken tape aanbrengen en putty ertussen (zo beperk je het gedeelte waar je de putty moet wegschuren), daarna voorzichtjes wegschuren, in 't begin met de tape op zijn plaats, daarna zonder de tape, of met de tape iets verder. regelmatig eens controleren of je niet door je tape geschuurd bent. Zo zou je het meeste detail moeten kunnen behouden
 
Dit zegt genoeg he ,zo doe je dat dus Jelle,wel zeer mooi van details op die schaal nog he maatje;)
 
Heb ik weer iets bijgeleerd.
Zal ik is achter plasticard moeten gaan.
Dus had ik eigenlijk beter eerst een stuk plasticard tegen gelijmd en in model geschuurd en dan pas alles samengelijmd.
Nooit te oud om te leren.
 
Hopelijk heb je die gun cowling nog niet vastgekleeft. Zodat je het stuk er juist achter naar de cockpit toe mooi kunt afwerken.

Die naad aan vleugel en romp zou ik trachten weg te werken met de Tape, Putty, nagellakremover/ Q-tip (oorstokje) methode.

Als de spleet te breed is en je hebt geen plasticcard direct voorhanden kun je het eventueel nog proberen met stretched sprue. Op 1/72e moet dat zeker lukken.
 
Hopelijk heb je die gun cowling nog niet vastgekleeft. Zodat je het stuk er juist achter naar de cockpit toe mooi kunt afwerken.

Die naad aan vleugel en romp zou ik trachten weg te werken met de Tape, Putty, nagellakremover/ Q-tip (oorstokje) methode.

Als de spleet te breed is en je hebt geen plasticcard direct voorhanden kun je het eventueel nog proberen met stretched sprue. Op 1/72e moet dat zeker lukken.

Speitig genoeg zit alles wat je ziet al vastgekleeft.
Waar kan ik een how-to vinden van de Tape, Putty, nagellakremover/ Q-tip (oorstokje) methode?
 
De link werkt prima, bedankt.
Is zeker het proberen waard.
 
Ja dat kan makkelijk zelfs Jelle want op deze schaal zou dat dan wel beste zijn.als je gaat tapen laat je juist een mm of twee tussen elk deelrandje.
sta me toe en schetsje te tonen aan je.

attachment.jpg
 
hmmmm bedankt pastis voor de link van de Q tip methode. is een wijd inzetbare skill die ik mij vlug ook eigen ga maken denk ik. knappe manier om gaps op te vullen op een efficiente en nette manier...

@camaro.... al goe bezig he maatje geloof dat de goesting al goed aan het terugkomen is. als deze af is samen eens een militair dooske opentrekken....... uiteraard gaan we hier ook wat hulp kunnen gebruiken van de experts op dat gebied he.....

cheers.
 
@camaro.... al goe bezig he maatje geloof dat de goesting al goed aan het terugkomen is. als deze af is samen eens een militair dooske opentrekken....... uiteraard gaan we hier ook wat hulp kunnen gebruiken van de experts op dat gebied he.....

cheers.

De puf komt inderdaad terug.
En da van een militair dooske zie ik wel zitten.
 
He Jelle ik zie dat vliegtuigen je ook interesseert mooi man.
en dit is gewoon een leuk toestel ben benieuwd naar het resultaat maar jou kennende komt dat wel goed.


Succes Jelle blijf volgen

Gr
Dirk
 
Na 6 jaar deze terug op tafel gezet.:O
Dacht dat hier al iets meer stond maar blijkbaar niet.
De kieren zijn dicht gesmeerd en nog een paar kleine onderdelen gelijmd.
Model in de grondverf gezet en de eerste kleur erop rlm76.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Het is de eerste keer dat ik gespoten heb met de verf van mig.
Het spuit zalig, maar de geur doet me denken aan plakaatverf.
 
amai die is voor mijn tijd op forum begonnen en blijven liggen zoals goede wijn heb ik de indruk en vind het knap dat die nu toch verder gaat top man grt.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan